پزشکیان در اولین سفر خود به سیستان و بلوچستان می‌رود + فیلم معاون وزیر خارجه: ایران و چین به همکاری برای روبرو شدن با چالش‌های جهانی ادامه می‌دهند روسیه برای اتصال شبکه برق با ایران اعلام آمادگی کرد سفیر مجارستان به وزارت خارجه احضار شد اعتراف رسانه عبری: پهپاد حزب الله نظامیان صهیونیستی را درو کرد مصوبه تشکیل سازمان ملی سنجش زیر نظر رئیس جمهور بازنگری می‌شود شمار شهدای لبنان به ۳ هزار و ۵۴۴ نفر رسید تاکید آیت‌الله علم‌الهدی بر پیگیری مسئله حجاب با حفظ انتظامات کشور راه اندازی طومار اعتراض به تعطیلی سرکنسولگری‌های ایران در آلمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ذخایر اورانیوم ایران افزایش یافت عملیات ارتش یمن علیه یک کشتی در دریای سرخ (۲۹ آبان ۱۴۰۳) بغداد به طرح شکایت تل آویو علیه عراق در شورای امنیت واکنش نشان داد درخواست عربستان از جامعه جهانی | به جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها پایان دهید توصیه رهبر انقلاب برای پیروزی جبهه مقاومت وزیر دفاع به ونزوئلا سفر کرد (۲۹ آبان ۱۴۰۳) پایگاه مهم «گلیلوت» در حومه تل‌آویو مورد حمله موشکی حزب‌الله قرار گرفت (۲۹ آبان ۱۴۰۳) قطر: دفتر سیاسی حماس بسته نشده، تیم مذاکره‌کننده در تردد است وزیر دفاع پاکستان: ما به دستاورد‌های نظامی ایران افتخار می‌کنیم ۷ ساله شدن شورای ششم منتفی است؟ + فیلم معاون اول رئیس جمهور: باید گلوگاه‌های قاچاق شناسایی شوند عراقچی در نشست خبری با همتای سوری: در کنار مردم و دولت سوریه بوده و خواهیم بود | مقامات آمریکا عقلانیت حداکثری به کار گیرند قانون فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تأمین اجتماعی از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد پزشکیان: جامعه قدرتمند و نظام اجتماعی مستحکم لازمه یک حاکمیت کارآمد است مشمولان اعزامی پایه‌خدمتی آذر ۱۴۰۳، فراخوانده شدند دیدار استاندار خراسان رضوی و سفیر ازبکستان در ایران (۲۹ آبان ۱۴۰۳) استقبال عراقچی از وزیر خارجه سوریه در وزارت خارجه (۲۹ آبان ۱۴۰۳) تأیید دکترین هسته‌ای به‌روزشده روسیه از سوی پوتین (۲۹ آبان ۱۴۰۳) برای اولین بار در لایحه بودجه ۱۴۰۴، ردیف‌های بودجه کددار شدند
سرخط خبرها

اولین کنکور ویژه تربیت معلم در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۸۲۷۰
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
اولین کنکور ویژه تربیت معلم در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اولین بار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می‌شود لذا تا مهر سال آینده فرصت داریم که نیرو‌های داوطلب ورود به آموزش و پرورش را از لحاظ صلاحیت‌های فردی و حرفه‌ای گزینش و جذب کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مراد صحرایی در هزارو بیست و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاورد‌های آموزش و پرورش، گفت: هیچ آموزشی نمی‌تواند گزینش بد نیرو‌های داوطلب ورود به آموزش و پرورش را جبران کند لذا باید در گزینش افراد برای جذب در آموزش و پرورش دقت و ظرافت بیشتری به خرج داده شود.

در گزینش داوطلبان ورود به آموزش و پرورش صلاحیت‌های حرفه‌ای، اختصاصی و عمومی به دقت مورد بررسی قرار گیرد

صحرایی با اشاره به اینکه سرنوشت آینده فرزندان این سرزمین در دستتان معلم است، گفت: یک کانون ارزیابی برای گزینش نیرو‌های داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان ایجاد کرده ایم. این کانون به دقت به ارزیابی صلاحیت‌های حرفه ای، عمومی و اختصاصی داوطلبان می‌پردازد.

وی افزود: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید ۳۰ هزار نفر است که هر سال ۵ هزار نفر تا رسیدن به مرز ۴۰ هزار نفر به آن اضافه می‌شود.

وی اظهار کرد: برای اولین بار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می‌شود لذا تا مهر سال آینده فرصت داریم که نیرو‌های داوطلب ورود به آموزش و پرورش را از لحاظ صلاحیت‌های فردی و حرفه‌ای گزینش و جذب کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شورای عالی آموزش و پرورش باید برنامه و طرح‌های تربیتی را از معاونت، سازمان‌ها و دانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش مطالبه کند، تصریح کرد: فعالیت‌های تربیتی در مدارس باید مورد توجه جدی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت دقت در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، اضافه کرد: شیوه نامه، آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به استان‌ها اعلام شده است. هدف ما از اعلام این شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران توانمند، اثرگذار، خلاق و نوآور و متعهد به اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

صحرایی با اشاره به اینکه سند هنوز به کف مدرسه نرسیده است، افزود: باید راهنمای اجرای سند تحول بنیادین در مدرسه تهیه و تدوین شود تا مبنای برنامه ریزی و عمل مدارس قرار گیرد.

وی افزود: شاخص‌های ارزیابی سند تحول بنیادین باید هر چه سریعتر تدوین شود. برای هر موضوع سند باید مشخص کنیم چه کاری انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت جهت آشنایی فرهنگیان با سند تحول بنیادین یک ضرورت انکارناپذیر است، چون محور اصلی اجرای سند تحول در مدرسه، معلم است.

صحرایی با اشاره به ظرفیت‌های شورای عالی آموزش و پرورش برای کمک به نظام تعلیم وتربیت، گفت: یکی از وظایف شورای عالی بررسی و تصویب برنامه‌های درسی و تربیتی کلیه موسسات آموزشی کشور که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت دارند، می‌باشد. این یک ظرفیت بی نظیری است که باید از آن برای نظام‌مند کردن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی استفاده کرد.

وی در پایان پیشنهاد کرد: جلسات شورای عالی آموزش و پرورش به جای اینکه در دفتر وزیر تشکیل شود در مدارس، سازمان‌ها و دانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش برگزار شود.

در بخش دیگر این نشست، محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه گفت: تغذیه علمی و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای معلمان و توجه به کیفیت و موقعیت‌های یادگیری دانش آموزان از جمله مواردی است که می‌تواند در بهبود کیفیت تدریس و انتقال معلومات معلمان به دانش آموزان موثر باشد.

امانی با اشاره بر اینکه وظیفه شورای عالی آموزش و پرورش سیاستگذاری در حوزه نظام تعلیم و تربیت است، تاکید کرد: گزارشی که از اجرای سند تحول بنیادین در این جلسه ارائه شد توسط معاونت ها، سازمان‌ها و دانشگاه‌های وابسته به وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است.

ارائه ۴ گزارش از اجرای سند تحول بنیادین به شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل عدم ثبات مدیریت‌ها

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: به علت عدم ثبات مدیریت‌ها در آموزش و پرورش تاکنون ۴ گزارش از اجرای سند تحول بنیادین به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است و هر بار که این شورا درخواست ارائه گزارش اجرای سند تحول از آموزش و پرورش کرده است به علت عمر کوتاه مدیریت‌ها در آن، فرصت خواسته‌اند و این امر باعث طولانی شدن روند ارائه گزارش اجرای سند تحول شده است.

وی با تاکید براینکه تنها مجاری ورود نیرو به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه‌های وابسته به آن باشد، افزود: ورود نیرو‌هایی غیر متخصص از مجاری غیر ازدانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش باعث افت تحصیلی دانش آموزان در این سال‌های اخیر شده است، چون برخی از این نیرو‌ها تخصص و صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی نداشته و آموزش لازم برای حرفه معلمی ندیده‌اند.

امانی اظهار کرد: به جای گزارش عملکرد باید گزارش وضعیت دستگاه را ارئه کنیم. گزارش وضعیت نشان می‌دهد با توجه به تلاش‌ها و کوشش‌هایی که انجام شده است نسبت به گذشته در اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها چقدر توفیق و ضعف داشته‌ایم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: در اجرای سند تحول بنیادین موانع، محدودیت‌ها و ضعف‌هایی وجود دارد که باید مرتفع شود از جمله کمبود بودجه برای اجرای سند تحول بنیادین، نبود زیرساخت‌های لازم، نیروی انسانی آموزش دیده، عدم ثبات مدیریت‌ها و.. باعث شده است اجرای سند تحول بنیادین با کندی انجام شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->