یکصد و بیست و نهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران (۲۰ مهر ۱۴۰۴) برگزار می‌شود + جزئیات آغاز پرداخت خسارت‌های برق خانگی از آبان ۱۴۰۴ معاون اقتصادی استاندار: تحقق رشد اقتصادی خراسان رضوی نیازمند ۷۰۰ همت سرمایه‌گذاری جدید است حباب سکه به ۷ میلیون تومان رسید (۱۷ مهر ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۱۷ مهر ۱۴۰۴) | بازار خودرو ترمز برید؟ + جدول نتایج قرعه کشی و برندگان ایران خودرو (۱۷ مهر ۱۴۰۴) + لینک مشاهده نرخ سود بین‌بانکی ثابت ماند (۱۷ مهر ۱۴۰۴) قیمت گوشت گوساله در مشهد یک میلیون تومان شد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) + جدول ۷۵ درصد بار وام ازدواج روی دوش ۶ بانک | ۵۴۱ هزار نفر هنوز در صف هستند اعلام قیمت جدید انواع موبایل در بازار (۱۷ مهر ۱۴۰۴) | پرچمدار اپل چند؟ + جدول معاون وزیر جهادکشاورزی: محصولات کشاورزی ایران به ۸۰ کشور جهان صادر می‌شود اعلام زمان واریز یارانه مهر ۱۴۰۴ | رقم واریزی بیشتر شد؟ ۳۸ میلیارد دلار ارز صادراتی در ۷ سال گذشته به کشور بازنگشته است | متخلفان اعلام شدند بررسی چالش‌های انرژی و تقویت زیرساخت‌های گاز در سی‌وسومین اجلاس شورای اسلامی استان خراسان رضوی هشدار سازمان امور مالیاتی: خودداری از صدور صورت‌حساب الکترونیک، یعنی فرار مالیاتی پیش‌بینی نرخ دلار و طلا با کاهش تنش‌ها در منطقه | رقم‌های باورنکردنی در انتظار طلا حذف شرط سپرده در پیش‌فروش خودرو، تقاضای کاذب در بازار ایجاد کرد (۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) هشدار بهروزآذر درباره فراموشی ارزش‌های خانوادگی در دنیای رسانه‌زده زعفران تربت‌حیدریه آخر هفته چند قیمت خورد؟ (۱۷ مهر ۱۴۰۴) هشدار بانک مرکزی به مردم: هیچ تشکل یا کانونی مجوز نظارت بر صندوق‌های قرض‌الحسنه ندارد توسعه شبکه گاز مشهد با هدف پایداری و رعایت الزامات پدافند غیرعامل | گازرسانی رینگ جنوبی شهر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم یارانه نانوایان مشهدی از جنگ ۱۲روزه تاکنون، واریز نشده است آینده برق ایران در گرو کنترل ماینر‌ها کاهش مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی | نرخ بیکاری استان در تابستان ۱۴۰۴، به ۵.۳ درصد رسید   آرامش در غرب آسیا، نرخ دلار در ایران را کاهش داد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) کمیابی و گرانی برنج، دست‌پخت متولیانی است که نظارت بر بازار را رها کرده‌اند | غیب‌شدن برنج به دست محتکران آتش‌بس در غزه؛ کاهش قیمت در بازار جهانی نفت (۱۷ مهر ۱۴۰۴) ۱۰ کارشناس، آینده بازار مسکن را پیش‌بینی کردند (۱۷ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

۱۳۵۰ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی نیازمند «ترمیم سنگین» است

  • کد خبر: ۱۷۸۵۶۱
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
۱۳۵۰ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی نیازمند «ترمیم سنگین» است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی عنوان کرد ۱۳۵۰ کیلومتر از راه‌های استان نیازمند ترمیم سنگین است.

به گزارش شهرآرانیوز ۱۳۵۰ کیلومتر؛ این رقم نشان‌دهنده طول راه‌های استان است که به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی «ترمیم سنگین» نیاز دارد و البته به‌دلیل محدودیت‌های اجرایی و اعتباری این اقدام باید در بازه زمانی دو‌تا‌سه‌ساله انجام شود.

جعفر شهامت در گفتگو با خبرنگار شهرآرا البته این را هم گفت که از تیر‌ماه پارسال، طرح بهسازی راه‌های استان با محوریت معاونت عمرانی استانداری شروع و تاکنون بیش از هزار کیلومتر از راه‌ها آسفالت شده است.

او با بیان اینکه امسال نیز هزار کیلومتر دیگر از راه‌های استان بهسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای بهسازی مجموع ۲ هزار‌و‌۳۵۰ کیلومتر، اعتبار دو‌هزار‌میلیارد‌تومانی نیاز بوده که تاکنون حدود ۱۱۰۰‌میلیارد تومان آن که بیشتر از محل منابع ملی بوده، تأمین شده است.

شهامت با اشاره به اینکه اکنون برای ترمیم، روسازی و نگهداری راه‌ها حدود ۳ هزار‌و‌۵۰۰‌میلیارد تومان قرارداد فعال داریم، اظهار کرد: همچنین اعتبارات استانی برای بهسازی راه‌هایی که امسال هدف‌گذاری شده در آستانه ابلاغ است.

به نقطه صفر بهسازی نمی‌رسیم

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان با تأکید بر اینکه باید روند ترمیم جاده‌ها را در استان از خرابی راه‌ها بیشتر کنیم، گفت: از‌آنجا‌که جاده‌ها همیشه محل ترددند، هیچ‌زمان به نقطه صفر در بهسازی نمی‌رسیم، اما تلاش این است که با اجرای پروژه‌های حفاظتی بیشتر، بهسازی سنگین کمتری نیاز داشته باشیم.

شهامت با اشاره به اینکه حمل بار‌های سنگین در جاده‌ها موجب تخریب بیشتر راه‌ها می‌شود، اضافه کرد: به‌طور‌نمونه راه‌های شهرستان خواف و سبزوار که بیشترین تردد کامیون و تریلی را دارند، بیشترین خسارت را نیز دیده‌اند. شهرستان‌های تربت‌حیدریه، بردسکن و بخشی از شهرستان مشهد نیز ظرفیت‌های معدنی فعال دارند که ممکن است موجب تخریب راه‌ها شود و اگر در این زمینه به راهداری کمک شود، وضعیت نگهداری راه‌ها بهتر می‌شود. این موضوع در شورای معادن استان در حال بررسی است.

فرسودگی ناوگان

او میانگین سنی ماشین‌آلات راهداری را حدود سی سال اعلام و اظهار کرد: البته ماشین‌آلات با عمر بالای چهل سال نیز داریم که دیگر کارکرد اقتصادی ندارند. هزینه تعمیر این ماشین‌آلات بیش از ۶۰۰ میلیون تومان است و پس از مدتی مجددا خراب می‌شوند؛ بنابراین این ماشین‌آلات قابل‌اتکا نیستند.

شهامت پیش‌از‌این گفته بود که این اداره‌کل برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات و دستیابی به وضعیت پایدار در خدمت‌رسانه به صد دستگاه ماشین‌آلات راهداری جدید نیاز فوری دارد و برای رفع این مشکل، برنامه نوسازی تدریجی ناوگان در دستور‌کار است. مابقی هزینه ماشین‌آلاتی را که ۵۰‌درصد هزینه خریدشان توسط استان تأمین شود، سازمان راهداری در سطح ملی به‌صورت نقدی پرداخت خواهد کرد. اکنون هشت دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی برای استان خریداری شده است. این ماشین‌آلات در حال حمل به استان‌اند و بین چند شهرستان توزیع می‌شوند. حدود ۵۵‌میلیارد تومان برای خرید این تجهیزات هزینه کرده‌ایم.

شهامت با اشاره به ظرفیت خرید ماشین‌آلات با عمر کمتر از پنج سال، بیان کرد: قانون مجوز واردات دست‌کم دویست دستگاه را به سازمان راهداری داده است و استان هر‌قدر بتواند در این زمینه اعتبار تأمین کند، معادلش را از سطح ملی دریافت خواهد کرد.

روکش راه و ایمنی جاده‌ها، اولویت‌راهداری

او درباره معضلات راهداری بیان کرد: نیرو‌های راهداری شیفت کاری ندارند، در‌حالی‌که سایر دستگاه‌های امدادی به‌جز ایام خاص شیفت کاری دارند. راهداری یک شغل شبانه‌روزی است؛ بنابراین فشار کاری به‌خصوص در زمستان زیاد است. کارکنان اداره‌کل راهداری ۱۱۰۰ نفر هستند که ۵۰‌درصد از آن‌ها را نیرو‌های عملیاتی تشکیل می‌دهند. با وجود اهمیت، اولویت اصلی راهداری بر افزایش نیرو نیست، بلکه روکش راه‌های استان و ایمنی جاده‌ها در اولویت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->