پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

زیرساخت‌های تولید انرژی به موازات طرح های تشویقی باید انجام شود

  • کد خبر: ۱۷۸۶۳۵
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
زیرساخت‌های تولید انرژی به موازات طرح های تشویقی باید انجام شود
رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح‌های تشویقی برای کاهش مصرف انرژی اثرات مقطعی دارد. زیرساخت‌های تولید انرژی به موازات طرح های تشویقی باید انجام شود

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا توکلی زاده در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان که امروز ۱۹ مرداد ماه برگزار شد، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که به دفعات از تریبون خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها پیگیری شده، موضوع بحران انرژی برای بخش مولد دانست و عنوان کرد: قطعی برق صنایع در تابستان و قطعی گاز آن‌ها در زمستان، در زمره موضوعاتی است که با رویکردها و راهبردهای تصمیم‌سازان در عرصه ملی در پیوند می‌باشد. نهادهای متولی در استان، در این رابطه اختیارات محدودی دارند، با این وجود بحث مطالبه‌گری برای حل این مسائل، متوقف نمانده و در جلسات متعدد با مسئولان استانی و کشوری و حتی در نشست‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، موضوع را بررسی و منعکس کردیم.

وی اضافه کرد: بحران امروز ما در بخش انرژی که بهای آن را صنایع و بنگاه‌های اقتصادی ما می‌پردازند، متاثر از اهمالی است که در سنوات گذشته نسبت به افزایش ظرفیت تولید و توزیع برق و گاز انجام گرفته و اگر امروز هم غفلت کنیم، آیندگان تاوان ادامه این روند را خواهند پرداخت.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان بر فرهنگ‌سازی برای جامعه جهت مدیریت مصرف، تاکید کرد و گفت: اجرای طرح‌های تشویقی برای کاهش مصرف، اثرات مقطعی دارد. این اندیشه که بدون محدودیت یا به واسطه پاداش، باید صرفه‌جویی انجام بگیرد؛ باید در ضمیر جامعه نهادینه شود. طبیعتا به موازات آن نیز باید زیرساخت‌های تولید انرژی را نیز توسعه ببخشیم.

توکلی‌زاده در بخش دیگری از این جلسه، به هماهنگی و تعامل بخش خصوصی استان با نهادهای متولی دولتی اشاره و بیان کرد: اتاق بازرگانی در جایگاه مشاور قوا، تلاش می‌کند تا علاوه بر مطالبه‌گری، تحلیل‌های کارآمدی را نیز برای ریشه‌یابی مشکلات ارائه نماید و توامان به قواره ظرفیت خود، راهکارها و پیشنهادات بخش خصوصی را منعکس سازد. مصداق این موضوع نیز تدارک برنامه مشترکی تحت عنوان «شنبه‌های اقتصادی» با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استان بوده که تاکنون سه جلسه آن، برگزار شده است. شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز، جلوه دیگری از این همکاری و تعامل می‌باشد اما در گام بعد، بخش خصوصی و در راس آن اتاق بازرگانی، بعد از انتقال دیدگاه خود، بحث پیگیری و مطالبه‌گری را دنبال خواهد کرد.

وی به ایجاد 20 کمیسیون تخصصی در دوره دهم اتاق مشهد اشاره نمود و این ساختارهای تخصصی-مشورتی را بستری برای تعامل با گروه‌های مختلف فعالان اقتصادی و بهره‌گیری از آرا و پیشنهادات آن‌ها در موضوعات مختلف عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود: خروجی این کمیسیون‌ها، به ارائه تحلیل‎ها و پیشنهادات کارآمد برای مشکلات موجود در فضای کسب و کار استان، منجر شود.

بخش بزرگی از مطالبی که امروز در محیط کسب و کار به عنوان مانع و دغدغه مطرح است، به قلم خبرنگاران و از تریبون رسانه‌ها منتقل می‌شود و عمدتا به واسطه همین انعکاس، صدای بخش خصوصی و مولد ما شنیده می‌‌شد.

وی خبرنگاری را یک حرفه دشوار و مهم دانست که اثرات بزرگی بر جامعه دارد و بیان کرد: بازه و اثرگذاری این شغل، بسیار زیاد بوده و بعضا سرنوشت جامعه را شکل می‌دهد.

احمد اثنی عشری، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه، به سهمی اشاره کرد که رسانه‌ها به عنوان «عامل» و یا حتی مانع توسعه می‌توانند ایفا کنند و گفت: باید از خبرنگارانی که تلاش‌های ارزشمندی در مسیر آگاه‌سازی و مطالبه‌گری ایفا می‌کنند، تقدیر نماییم.

وی ادامه داد: البته گاهی هم شاهدیم که بعضی رسانه‌ها از روی شتاب، تحلیل‌ها و تفسیرهای غلطی را به کار می‌گیرند. انعکاس حقیقت، برای رسانه‌ها یک رسالت به شمار می‎آید.

اثنی عشری با اشاره به نقش موثر رسانه ها در پیش‌برد اهداف اقتصادی استان، خاطرنشان کرد: امیدوارم رسانه ها در تبیین جایگاه تولید و صنعت استان و انعکاس دغدغه‌های فعالان این حوزه، فعالیت موثرتری داشته باشند چون این بخش با معیشت و رفاه جامعه ما در پیوند بوده است.

وی دو دغدغه جدی بخش خصوصی را بحران انرژی و اثرات آن بر روی بخش‌های مولد و همچنین رویکرد دولت به آینده اقتصاد کشور در برنامه هفتم توسعه عنوان کرد و خواستار توجه فعالان رسانه‌ای به این مباحث شد.

محمدحسین روشنک»، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در همین خصوص عنوان کرد: خبرنگاران بستر توسعه یک جامعه را فراهم می‌کنند و نقشی خطیر در سازندگی اقتصادی کشور دارند.

او تاکید کرد: اصحاب رسانه به مدد تریبونی که در اختیار دارند، می‌توانند مسیر مطالبه‌گری را برای تشکل‌های بخش خصوصی که سرآمد آن‌ها اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی است، تسهیل نمایند.

روشنک خاطر نشان کرد: عمده مشکلاتی که ریشه آن‌ها در استان وجود دارد، با پیگیری تشکل‌های اقتصادی، همراهی مسئولان استان و تعامل خوبی که در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شکل گرفته، قابل چاره‌جویی است اما مسئله اینجاست که بعضی تصمیم‌سازی‌ها برای برداشتن موانع، موکول به اقدام در مرکز مانده و تبعات آن دامنگیر فعالان اقتصادی در استان‌ها می‌شود. نقش رسانه‌ها در انتقال این مسائل در سطح ملی نیز قابل بسیار مهم خواهد بود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->