یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
سرخط خبرها

توضیحات رئیسی درباره پرونده محیط‌زیستی‌ها

  • کد خبر: ۱۷۸۷
  • ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
توضیحات رئیسی درباره پرونده محیط‌زیستی‌ها
رئیس دستگاه قضا: در این قضیه باید کار را برعهده دادگاه گذاشت

رئیس قوه قضائیه در جمع فعالان محیط زیستی، توضیحاتی درباره پرونده تعدادی از متهمان پرونده جاسوسی افراد منتسب به محیط زیست توضیح داد.
اواخر سال 96 بود که خبر بازداشت تعدادی از فعالان محیط زیست به اتهامات امنیتی در رسانه‌ها منتشر شد. ابتدای امر، برخی چهره‌ها و رسانه‌ها‌ به این موضوع واکنش نشان دادند اما بعدتر مشخص شد ‌اسناد و مدارکی از این افراد در راستای فعالیت ضد منافع و امنیت ملی، و جاسوسی به دست آمده است. در خلال این پرونده نیز کاووس‌ سید‌امامی که سابقه تدریس در دانشگاه‌ها را نیز داشت، در زندان خودکشی کند. تا ابعاد پرونده پیچیده‌‌تر شود. طی چند ماه اخیر، جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات این گروه برگزار شده است. جلسه رئیس قوه قضائیه با فعالان محیط زیست‌ بهانه‌ای شد تا این افراد از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این باره سؤال کنند و وی نیز توضیحاتی ‌ارائه کند.
به گزارش میزان، رئیسی در این باره گفت: شما می‌گویید این پرونده در مورد کسانی که در حوزه محیط زیست فعال بوده‌اند مطرح شده و می‌گویید که این افراد را در سازمان، دانشکده و مؤسسه می‌شناختید اما شناخت شما در همین حوزه است. بگذارید سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که مسئولیت امنیتی دارند و این کار در حوزه تخصصی آن‌هاست در این باره اظهار نظر کنند. لذا شما داوری نکنید و بگذارید داوری را قاضی انجام دهد.
وی ادامه داد: شما بر اساس شناختتان می‌گویید تا روزی که فلان فرد با ما هم‌دانشکده، هم‌خانه و همکار بود خطایی از وی ندیدیم، اما بهتر است داوری نهایی در این باره را به عهده دستگاه قضایی بگذارید. شما به عنوان کسانی که همکار آن‌ها بوده‌اید می‌توانید اظهار نظری کنید اما نه اینکه قسم بخورید فلان فرد بی‌گناه است. بیگناهی و گناهکار بودن را نه‌تنها در این پرونده بلکه در همه پرونده‌ها بر عهده قاضی بگذارید.
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: وقتی وارد دستگاه قضایی شدم، با این پرونده مواجه شدم. ابهامات و نکاتی بود که گروه‌های کارشناسی ساعات بسیاری روی آن کار و نظراتشان را اعلام کردند. دادگاه کار خود را دنبال می‌کند. لذا همه کسانی که در حوزه محیط زیست فعال هستند یا در بخش‌های دیگر، باید منتظر رسیدگی
دادگاه باشند.
رئیسی با تأکید بر اینکه بررسی اسناد و مدارک بر عهده دادگاه است گفت: شما ممکن است ظاهر افراد را ببینید اما ممکن است زوایا و لایه دیگری از زندگی فرد باشد که از دید شما مخفی مانده باشد. لذا اجازه دهید افراد متخصص و امنیتی‌ها موضوع را بررسی کنند. من هم در این باره نظری ندارم و در این قضیه باید کار را بر عهده دادگاه گذاشت. ما منتظر می‌مانیم. شما هم تا نظر دادگاه منتظر بمانید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->