۲۰ سینما تا پایان تابستان در استان افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما تا شهریور ۱۴۰۴ در کشور | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون جزئیات برگزاری کنسرت «پیمان خازنی» در روسیه واکنش وزیر فرهنگ به حواشی کنسرت علیرضا قربانی در تخت‌جمشید معرفی اعضای هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوثر + اسامی گوهر خیراندیش با «قلهک» به خانه‌ها می‌آید «گل‌های کاغذی» در راه جشنواره کازان نگاهی به سریال «قطب شمال»، ساخته امین محمودی یکتا کارگردان فیلم «کویر ناآرام»: انگار فیلم فقط باید کمدی باشد تا از آن استقبال شود وزیر فرهنگ: نگاه ما در دولت سیزدهم، جزیره‌ای نبود درگذشت «رابرت تاون»؛ فیلم‌نامه‌نویس برنده اسکار لباس لغت فارسی قریب الفهم | گذری بر فارسی نوشته‌های محمدباقر مجلسی، به مناسبت سالروز پایان نگارش «حلیةالمتقین» رامبد جوان: سن‌پطرزبورگ ۲ سال آینده کلید می‌خورد «هادی و هدی» به روایت رضا فیاضی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اعتصاب‌گران هالیوود وارد مذاکره شدند

  • کد خبر: ۱۷۸۷۸۹
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
اعتصاب‌گران هالیوود وارد مذاکره شدند
انجمن نویسندگان آمریکا برای نخستین بار پس از آغاز اعتصابات وارد مذاکره شد و بسته جدیدی از پیشنهادات را دریافت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز،  انجمن نویسندگان سینمایی و تلویزیونی آمریکا (WGA) در ایمیلی به اعضایش اعلام کرد که هفته آینده به اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون در رابطه با بسته پیشنهادیی جدید پاسخ خواهد داد.

رهبران انجمن نویسندگان روز گذشته (جمعه ۲۰ مرداد) با «کارول لومباردینی» مدیر عامل اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) در تلاش برای از سرگیری مذاکرات ملاقات کردند. در این دیدار، «لومباردینی» تاکید کرد که افراد فقط می‌خواهند به سر کار خود بازگردند.

این اتحادیه هفته گذشته در پیامی به اعضا اعلام کرد شرایطی که شغل نویسندگان را به طور فزاینده‌ای در معرض تهدید قرار داده است باید در اولویت توجه قرار گیرد.

اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته از مرز ۱۰۰ روز گذشت و از طول آخرین اعتصاب نویسندگان در ۲۰۰۷-۲۰۰۸ فراتر رفت. اعتصاب ۲۰۲۳ در حال حاضر چهارمین  اعتصاب در تاریخ انجمن نویسندگان از حیث مدت زمان است و تنها پس از اعتصابات در سال های ۱۹۸۸، ۱۹۶۰ و ۱۹۷۳ قرار داد. طولانی‌ترین اعتصاب در سال ۱۹۸۸ میلادی، ۱۵۳ روز به طول انجامید.

هالیوود با اعتصاب و انجمن نویسندگان و انجمن بازیگران سینمای آمریکا - فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) در مبارزه برای افزایش دستمزد پایه و تضمین عدم جایگزینی کار آنها با هوش مصنوعی، با چالش بزرگی رو به رو شده است. این اعتصابات تاثیر زیادی بر صنعت فیلم گذاشته موجب تعطیلی پروژه‌ها و تاخیر در اکران‌های سینمایی شده، ضمن این که استودیوها را از استفاده از بازیگران برای تبلیغ پروژه‌هایشان بازداشته است.

مسائل اصلی این دو نهاد سینمایی عبارتند از هوش مصنوعی، سهم از درآمد سامانه‌های نمایش آنلاین و افزایش اساسی حداقل دستمزدها با توجه به تورم است.

این نخستین اعتصاب دوگانه (نویسندگان و بازیگران) در بیش از ۶۰ سال اخیر است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->