خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

ستاری: ورود ۵ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور در سال ۹۹

  • کد خبر: ۱۸۰۱۷
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
ستاری: ورود ۵ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور در سال ۹۹
سال آینده واکسن‌های HPV، آنفلوآنزا، پنوموکوک، روتاویروس و لیشمانیا به چرخه واکسیناسیون کشور وارد می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سورنا ستاری امروز در مراسم تقدیر از توانمندی‌های تولید صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی با بیان اینکه صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی جزو افتخارات کشور هستند، اظهار کرد: تمام اعضای این سیستم را در اختیار داریم، به طوری که در این حوزه شرکت‌های ایرانی در حال فعالیت هستند و نیروی انسانی کافی در این صنعت وجود دارد و از سوی دیگر شاهد کاهش خروج داروسازان از کشور هستیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های تجهیزات پزشکی در زمینه تولید محصولی مانند شتاب‌دهنده‌ و سایر محصولات، گفت: این صنعت از توانایی بسیار خوبی برخوردار است، به شکلی که می‌توانیم ایده‌ها را به سرعت به محصول تبدیل کنیم. البته وجود سازمان غذا و دارو یکی از علل موفقیت این حوزه به شمار می‌رود، کاش ما در سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نفت سازمانی مثل غذا دارو داشتیم تا وقتی محصولی تولید می‌شود بتوانند به راحتی آن محصول را ثبت کنند و وارد بازار شود.

ستاری با بیان اینکه ۱۰۰ شرکت در حوزه سلول‌های بنیادی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا این شرکت‌ها را تقویت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید داروها در کشور، توضیح داد: یک شرکت داخلی برنامه‌ریزی برای تولید انسولین را آغاز کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال آینده ۵ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور اضافه می‌شوند، گفت: واکسن‌های HPV که در مراحل پایانی تایید هست، آنفلوآنزا، پنوموکوک، روتا ویروس و لیشمانیا از جمله این واکسن‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات پزشکی نیز از اولویت‌های معاونت علمی ریاست‌جمهوری است، خاطرنشان کرد: پیچیدگی‌ دستگاه‌ها شناسایی شد و به دنبال حمایت از تولیدکننده داخلی هستیم.

ستاری در پایان با بیان اینکه باید از تحریم‌ها به عنوان یک فرصت برای تقویت صنایع داخلی استفاده کنیم، گفت: سالانه حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون یورو صرف واردات سموم می‌شود که این حرکت باید به سمت تولید بیوتک برود. باید از این طریق بتوانیم آینده خوبی را برای جوانان و ایجاد اشتغال در کشور داشته باشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->