۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ستاری: ورود ۵ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور در سال ۹۹

  • کد خبر: ۱۸۰۱۷
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
ستاری: ورود ۵ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور در سال ۹۹
سال آینده واکسن‌های HPV، آنفلوآنزا، پنوموکوک، روتاویروس و لیشمانیا به چرخه واکسیناسیون کشور وارد می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سورنا ستاری امروز در مراسم تقدیر از توانمندی‌های تولید صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی با بیان اینکه صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی جزو افتخارات کشور هستند، اظهار کرد: تمام اعضای این سیستم را در اختیار داریم، به طوری که در این حوزه شرکت‌های ایرانی در حال فعالیت هستند و نیروی انسانی کافی در این صنعت وجود دارد و از سوی دیگر شاهد کاهش خروج داروسازان از کشور هستیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های تجهیزات پزشکی در زمینه تولید محصولی مانند شتاب‌دهنده‌ و سایر محصولات، گفت: این صنعت از توانایی بسیار خوبی برخوردار است، به شکلی که می‌توانیم ایده‌ها را به سرعت به محصول تبدیل کنیم. البته وجود سازمان غذا و دارو یکی از علل موفقیت این حوزه به شمار می‌رود، کاش ما در سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نفت سازمانی مثل غذا دارو داشتیم تا وقتی محصولی تولید می‌شود بتوانند به راحتی آن محصول را ثبت کنند و وارد بازار شود.

ستاری با بیان اینکه ۱۰۰ شرکت در حوزه سلول‌های بنیادی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا این شرکت‌ها را تقویت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید داروها در کشور، توضیح داد: یک شرکت داخلی برنامه‌ریزی برای تولید انسولین را آغاز کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال آینده ۵ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور اضافه می‌شوند، گفت: واکسن‌های HPV که در مراحل پایانی تایید هست، آنفلوآنزا، پنوموکوک، روتا ویروس و لیشمانیا از جمله این واکسن‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات پزشکی نیز از اولویت‌های معاونت علمی ریاست‌جمهوری است، خاطرنشان کرد: پیچیدگی‌ دستگاه‌ها شناسایی شد و به دنبال حمایت از تولیدکننده داخلی هستیم.

ستاری در پایان با بیان اینکه باید از تحریم‌ها به عنوان یک فرصت برای تقویت صنایع داخلی استفاده کنیم، گفت: سالانه حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون یورو صرف واردات سموم می‌شود که این حرکت باید به سمت تولید بیوتک برود. باید از این طریق بتوانیم آینده خوبی را برای جوانان و ایجاد اشتغال در کشور داشته باشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->