عراقچی: آمریکا بود که مسیر مذاکره را به مسیر جنگ تبدیل کرد+ویدئو پیام تشکر فرمانده کل ارتش از ملت قهرمان و رزمندگان نیروهای مسلح+ویدئو هشدار وزارت اطلاعات: موساد اقدام به راه اندازی صفحات جدید کرده است گفت‎‌وگوی تلفنی پزشکیان و رئیس جمهور آذربایجان | علی‌اف استفادهٔ اسرائیل از آسمان کشورش برای حمله به ایران را تکذیب کرد! استفاده از اورانیوم ضعیف‌شده در حملات اخیر اسرائیل به ایران تأیید نشد رهبر انصارالله پیروزی ایران بر رژیم صهیونیستی را تبریک گفت فرانس ۲۴: رهبر ایران درباره هرگونه تجاوز به خاک کشورش هشدار داد شهادت سرلشکر محمدسعید ایزدی (حاج رمضان) در حملات اسرائیل آیا پاکستان با موشک هسته‌ای به آمریکا حمله می‌کند؟ ابراز نگرانی روسیه درباره اظهارات نظامیان صهیونیست پس از آتش‌بس با ایران آیت‌الله علم‌الهدی: جنگ با جبهه استکبار همچنان ادامه دارد | ضرورت فراگیر شدن مشارکت‌های مردمی سفیر ایران در ایتالیا: بازگشت ایران به گفت‌و‌گو‌ها منوط به توقف کامل اقدامات تجاوزکارانه است رئیس شورای اطلاع رسانی دولت: توقف جنگ به معنای پایان تلاش دشمن نیست کشف یک ریزپرنده در حال تصویربرداری غیرمجاز در آستانه اشرفیه سپاه پاسداران: آرامش، خردورزی و صلابت رهبر معظم انقلاب سرمایه بالنده ایران بوده است قانون الزام دولت به تعلیق همکاری با آژانس ابلاغ شد فیلم کامل سومین پیام تصویری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به ملت عزیز و بزرگ ایران در پی تهاجم رژیم صهیونی نخست وزیر اسپانیا خواستار تعلیق فوری توافقنامه همکاری اتحادیه اروپا و اسرائیل شد مصوبه تعلیق همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قانون شد (۵ تیر ۱۴۰۴) وزیر دفاع فرانسه اعتراف کرد: در رهگیری پهپاد‌های ایران مشارکت داشتیم سومین پیام تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی: رژیم صهیونی در زیر ضربات جمهوری اسلامی تقریباً از پا درآمد و لِه شد | آمریکا دستاوردی از این جنگ نداشت (۵ تیر ۱۴۰۴) سرلشکر موسوی: ایران در جنگ اخیر اراده خود را بر آمریکا و رژیم صهیونیستی تحمیل کرد اسامی شهدای سپاه سیدالشهدا (ع) در پی حمله رژیم صهیونیستی اعلام شد بلومبرگ نوشت: هیچ‌کس در ناتو ادعای ترامپ درباره تاثیر حملات به ایران را باور نکرد ادعای سازمان امنیت ملی رژیم صهیونیستی: سوریه و لبنان به عادی سازی روابط با ما نزدیک شده‌اند یک نماینده مجلس: دولتمردان در میدان دیپلماسی نباید وعده‌های دروغین دشمن را باور داشته باشند جان کری: دانش هسته‌ای ایران بمباران نمی‌شود
سرخط خبرها

تاکید وزیر صمت به نزدیک‌شدن فاصله فناوری و نوآوری در خودرو‌های برقی

  • کد خبر: ۱۸۰۳۰۲
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
تاکید وزیر صمت به نزدیک‌شدن فاصله فناوری و نوآوری در خودرو‌های برقی
وزیر صمت گفت: ظرفیت و دانش کشور در این زمینه، ذی‌قیمت است. در یک پیچ تاریخی هستیم. اگر ما سال‌ها تلاش کنیم و با توجه به اینکه دنیا نیز در تلاش است، نزدیک کردن فاصله فناوری به نوآوری در موضوع خودرو‌های بنزینی در مقایسه با خودرو‌های برقی زمان بسیار بیشتری از ما خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس علی‌آبادی اظهار کرد: چالشی که در دنیا تاکنون وجود داشته و موضوع جایگزینی خودرو‌های برقی به جای خودرو‌های بنزینی را به تعویق انداخته، بحث ذخیره انرژی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن یادآوری اینکه اولین خودرو‌های تاریخ برقی بودند؛ گفت: در دهه ۳۰ میلادی، کمپانی فورد بیش از ۳۰ هزار خودرو برقی تولید کرد، اما آن زمان باتری‌های اسیدی مورد استفاده قرار می‌گرفت که سنگین بوده و مشکلاتی را به همراه داشتند؛ بنابراین به مرور خودرو‌های بنزینی و مصرف‌کننده سوخت‌های فسیلی جایگزین شد؛ اما اکنون دنیا به جایی رسیده که برای کنترل شدت انرژی، راهکار اساسی برقی شدن خودرو‌ها را در پیش گرفته است. البته ممکن است در بحث ذخیره‌سازی انرژی به یک راهکار ثابت و دائمی نرسیده باشند. به طور مثال باتری‌های لیتیمی یا حتی اقتصاد هیدروژنی (استفاده از ذخیره‌ساز‌های هیدروژنی) مطرح یا بحث هیبرید در میان باشد.

وی با بیان اینکه ما به درک مناسبی از این موضوع رسیده‌ایم و در حال حاضر چند نمونه خودروی برقی تولید داخل و مهم‌تر از آن، طراحی داخل داریم، اظهار کرد: این نشان می‌دهد که ظرفیت و دانش کشور در این زمینه، ذی‌قیمت است. در یک پیچ تاریخی هستیم. اگر ما سال‌ها تلاش کنیم و با توجه به اینکه دنیا نیز در تلاش است، نزدیک کردن فاصله فناوری به نوآوری در موضوع خودرو‌های بنزینی در مقایسه با خودرو‌های برقی زمان بسیار بیشتری از ما خواهد گرفت.

مقام عالی وزارت صمت خاطرنشان کرد: ما در بخش خودرو‌های برقی به نسبت خودرو‌های با سوخت فسیلی، فاصله کمتری داریم (البته اگر اجازه ندهیم که این فاصله زیاد شود)؛ بایستی هر چه زودتر وارد توسعه حوزه خودرو‌های برقی شویم؛ اگر بنا باشد که تنها این دانش در دانشگاه‌ها تدریس شود، بی‌فایده است؛ اما اگر به سمت صنعت حرکت کند، توسعه فناوری شکل می‌گیرد. ضمن اینکه بایستی بازار آن ایجاد شود تا از دنیا فاصله بگیریم.

خودرو‌های برقی؛ راندمان بالاتر با قابلیت فرآیند برگشت انرژی

علی‌آبادی متذکر شد: از سوی دیگر ما در خودرو‌های برقی، فرایند برگشت انرژی را نیز خواهیم داشت؛ به طور مثال اگر با یک خودرو‌های بنزینی از شیبی بالا رویم، باک بنزین خالی خواهد شد و برگشتی نخواهد داشت، اما در خودرو‌های برقی، در بازگشت از شیب، طبق قوانین فیزیکی (برگشت به نقطه اول، با توجه به رخداد فرآیند بازگشت‌پذیر)، مقدار زیادی از برق مورد نیاز مجدد تولید و ذخیره می‌شود، بنابراین این خودرو‌ها بسیار اقتصادی‌تر هستند؛ ضمن اینکه می‌توان از این سوخت‌ها (بنزین و گازوئیل) در نیروگاه‌ها بهره گرفت و راندمان بالاتری داشت.

وزیر صمت ادامه داد: کاهش مصرف سوخت، بهبود راندمان، تاثیرات زیست محیطی و... همه و همه به ما می‌گوید که با توجه به توسعه فناوری و توجه به اینکه امکان برقی‌سازی خودرو‌ها به لحاظ دانش و حتی تولید باتری‌ها در داخل کشور وجود دارد، بهتر است که بهره کافی را از این ظرفیت ببریم.

وی تاکید کرد: این سیاست در وزارت صمت در دستور کار قرار گرفته و امیدوار هستیم که موفق باشیم؛ البته موفقیت در این بخش نیز نیازمند اراده همگانی است. همه مردم و آحاد جامعه، مجلس و دولت نیز باید در این راستا کمک کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->