سرخط خبرها

موش هایی که با قطار به مشهد می‌آیند

  • کد خبر: ۱۸۱۱
  • ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
موش هایی که با قطار به مشهد می‌آیند
گزارشی از مشکلات محله فاطمیه

محمدرضا فیضی - پارک دوبل خودروها و پارک در پیاده‌رو، هرس نکردن درختان و خطر سقوط درختان خشک، نبود پل عابر پیاده، نبود فضای سبز و زمین بازی برای کودکان، پیاده‌روهای ناهموار و جدو‌ل های شکسته از جمله مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان ساکن در محله گاز از شهردار منطقه3 مشهد بود که نارضایتی شهروندان را به همراه داشته است.

 

موش‌های مزاحم
مهم‌ترین معضلی که اهالی خیابان ابوذر غربی، مجلسی غربی از آن رنج می‌برند، وجود موش در محله است.
ایوب نصیری در این رابطه می‌گوید: تا دلتان بخواهد در محله ما موش وجود دارد، در ساعات انتهایی شب در
کوچه پس کوچه‌ها سرو کله‌شان پیدا می‌شود و گاهی اوقات از داخل لوله‌های فاضلاب به درون خانه‌ها می‌روند و آسایش مردم را مختل می‌کنند. تاکنون چندین بار به شهرداری مراجعه کرده‌ایم. یکی از کارکنان شهرداری بیان کرده بود که این موش‌ها به وسیله قطار به همراه گندم‌ها به این محله منتقل می‌شود که بعضی از این موش‌ها به ریشه‌های درختان آسیب زده‌اند و تا چند سال دیگر اگر اقدامی نشود خشک می‌شوند.


موش‌ها ریشه‌کن نمی‌شوند!
در همین رابطه حجت فرقانی، شهردار منطقه3با بیان اینکه وجود موش‌ها در این محله به دلیل سیلوی گندم، راه آهن و طرح اگوست، می‌گوید: با توجه به تعداد زیاد موش‌ها در این منطقه، ریشه‌کن کردن آن‌ها امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه می‌دهد: با هماهنگی با حوزه خدمات شهری، با استفاده از تله‌های شیمیایی، سنتی و نیز ورود شرکت‌های دانش بنیان، تا حدودی از تعداد موش ها کاسته شده است.
فرقانی بیان می‌کند: برای ریشه‌کنی موش ها در این منطقه تلاش‌های زیادی انجام می‌شود اما با وجود منابع بزرگ تغذیه در این محله ریشه‌کن شدن موش‌ها امری سخت و دشوار است. اداره آب و فاضلاب هم برای مقابله با سوسک‌ها سم‌پاشی کرده است.
یکی دیگر از درخواست‌های شهروندان آبیاری درختان در معابر فرعی است. غلامی شهروند این محله می‌گوید: در کوچه‌های محله درخت زیاد کاشته شده است و می‌توان گفت محله فاطمیه جزو سرسبزترین محلات شهر مشهد محسوب می‌شود اما از شهرداری درخواست داریم برای آبیاری درختان اقدامی انجام دهند.
وی در ادامه می‌گوید: به دلایل مختلفی در محله برخی درخت‌ها خشک شده و خاصیتی ندارند از شهرداری درخواست دارم این درختان را قطع و درخت زنده دیگری جایگزین کنند.شهردار منطقه درباره آبیاری درختان در معابر فرعی خاطرنشان می کند: آبیاری درختان در معابر فرعی به عهده شهرداری نیست و شهرداری مسئولیت آبیاری فضای سبز و درختان را در معابر اصلی برعهده دارد. در طرحی که شهرداری پیشنهاد کرده، قرار شده است اگر آبیاری درختان ازسوی شهروندان انجام شود تخفیفاتی در عوارض شهرداری آن‌ها صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه برخی شهروندان در آبیاری درختان همکاری نمی‌کنند، می افزاید: اگر درختان در محله‌ای خشک شده باشند، این مسئله به درخواست شهروندان در کمیسیون ماده 7 مطرح و توسط سازمان فضای سبز شهرداری و منطقه بازدید می‌شود و رأی بریدن درخت صادر می‌شود، در غیر این صورت هیچ برشی انجام نمی‌شود.
بهسازی پیاده‌روهای خیابان گاز از دغدغه‌های کسبه این خیابان است. حسین جهانی در این رابطه می‌گوید: خیابان گاز جزو یکی از خیابان‌های پرتردد منطقه است، پیاده‌رو پستی و بلندی‌های زیادی دارد و افراد معلول و سالمند به سختی تردد می‌کنند از شما درخواست پیگیری داریم.
حجت فرقانی شهردار منطقه درباره وضعیت پیاده‌روهای معابر فرعی خیابان گاز نیز تصریح کرد: بهسازی و همسطح سازی حاشیه خیابان گاز در حیطه مسئولیت شهرداری است و بررسی‌های لازم اجرا و انجام شده است و بهسازی پیاده‌روهای معابر فرعی در صورتی به عهده شهرداری است که در طرح بهساز از آن یاد و این مهم در معاونت شهرسازی بررسی شده باشد.
شهردار منطقه با اشاره به تعمیر و تعویض جدول ها، ادامه می دهد: این برنامه یک طرح است و پس از اجرای طرح اگو در این منطقه آسفالت و جدول‌ها تعمیر و تعویض خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->