سرخط خبرها

بچه‌ها را مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم

  • کد خبر: ۱۸۱۴
  • ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
بچه‌ها را مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم
در سومین نشست اعضای‌ شورای اجتماعی محله ایثار مطرح شد

غزل مولانا
خبرنگار

سومین جلسه شورای اجتماعی محله ایثار در سال جدید در حالی برگزار شد که مباحث مرتبط با  دستورکار جلسه گذشته؛ یعنی اوقات‌فراغت، حرفه‌آموزی و استعداد‌یابی مهم‌ترین بحث این جلسه بود.
در ابتدای این نشست، رئیس شورا با اشاره‌ به آنچه در جلسه گذشته بیان شده بود، گفت: مبحث حرفه‌آموزی و پرکردن اوقات‌فراغت دانش‌آموزان، مبحثی مهم و آینده‌ساز است که بهتر است این مهم از سوی متولیان امر‌ مورد توجه ویژه قرار گیرد.
مهندس عمرانی در ادامه با بیان اینکه چه خوب است دانش‌آموزان ما در کنار درس و تحصیل در ایام‌فراغت در‌ راستای آموزش هنر و‌ حرفه‌ای خاص برنامه‌ مدونی نیز داشته باشند، بیان کرد: «اهمیت این موضوع سبب شده است شورای اجتماعی محله ایثار چگونگی گذران اوقات‌ فراغت، استعدادیابی و حرفه‌آموزی دانش‌آموزان را در دستور کار خود قرار دهد.»وی در ادامه‌‌، شناسایی ظرفیت‌های ورزشی، هنری، علمی و ... را دیگر دستور کار این جلسه شورا برشمرد و از حاضران خواست تا نظرات و پیشنهادهای خود را در این‌باره مطرح کنند.

 

هر کلاس، یک مهارت
مدیر مدرسه عرفان، اولین نفری بود که در این‌باره به ایراد سخن پرداخت. او با بیان اینکه مبحث اوقات‌فراغت و چگونگی گذران آن یکی از دغدغه‌های ما در مدرسه است؛ بیان کرد: «‌ما در مدارس خود شعاری داریم با عنوان «هر کلاس، یک مهارت»؛‌ از‌همین‌ رو به دنبال مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی‌ به دانش‌آموزان هستیم.»منتظری‌ افزود:‌‌ «از‌همین‌رو در مدرسه‌ خود‌ کلاس‌های حرفه‌آموزی را برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌‌ایم و در‌ حال برگزاری این جلسات آموزشی هستیم.»نماینده فرهیختگان محله ایثار در ادامه بیان کرد: «آموزش‌ روباتیک، سازه ماکارونی، هوا‌ فضا و ... در کنار آن برنامه‌های ورزشی چون آموزش شنا، ژیمناستیک و ... را هم برای دانش‌آموزان علاقه‌مند در نظر گرفته‌ایم.»وی با بیان اینکه امکانات آموزشی و تفریحی این مرکز‌ می‌تواند در اختیار کل دانش‌آموزان محله قرار گیرد، ادامه داد: «ما برای دانش‌آموزان مدرسه خود‌ یک زمان آموزشی شنا گرفته‌ایم که بسیار مقرون به صرفه است. در صورت تقاضای دوستان شورای اجتماعی یک نوبت دیگر را هم می‌توان با همان هزینه اندک برای دانش‌آموزان متقاضی شرکت در این کلاس‌های آموزشی قرار داد.»منتظری همچنین گفت: «‌حتی درباره برنامه‌های آموزشی چون روباتیک، سازه‌های ماکارونی و‌... اگر مسجد یا مجموعه فرهنگی اعلام نیاز کند و تعداد دانش‌آموزان متقاضی به حد‌نصاب برسد، ما این آمادگی را داریم که با همان شرایطی که در مدرسه این برنامه‌ها‌ را برگزار می‌کنیم، برای متقاضیان مساجد یا دیگر مجموعه‌های فرهنگی نیز برنامه آموزشی داشته باشیم.»


شهریه، بزرگ‌ترین دغدغه
فرمانده پایگاه بسیج مسجد هدایت نیز در این نشست به نبود مکانی مناسب در محله ایثار اشاره کرد و گفت:«‌ما در این محله با کمبود مکانی مناسب برای اجرای برنامه‌های خود مواجه هستیم.»چهارمحالی‌ با اشاره به بُعد مسافت فرهنگ‌سرای انقلاب ادامه داد: «‌قرار داشتن فرهنگ‌سرای انقلاب آن سوی صدمتری، تردد را برای دانش‌آموزان محلاتی چون طلاب، علیمردانی و .... سخت می‌کند.»پیشنهاد چهارمحالی‌ در این نشست، احداث یا اجاره بنایی با کاربری فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در محدوده محله بود.وی افزود: «‌فرهنگ‌سرای انقلاب فهرستی از برنامه‌های آموزشی ارائه داده است که در صورت به حد نصاب رسیدن متقاضیان، مربی برای آموزش به این مجموعه خواهد آمد،‌ اما وقتی بحث شهریه‌‌ به میان می‌آید خانواده‌ها از ثبت‌نام فرزندانشان منصرف می‌شوند.»نماینده ائمه جماعات محله نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت مسئولیت‌پذیری فرزندان از سال‌های کودکی گفت: «چه خوب است از سال‌های کودکی با واگذاری کارهای کوچک خانه به فرزندان، آن‌ها را مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم.»
حجت‌الاسلام رضایی افزود: «درباره مکان مناسب برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، متقاضیان و فعالان فرهنگی می‌توانند از فضای500متری مسجد انصارالمهدی(ع) محله علیمردانی استفاده کنند.»


استعدایابی شود
 سهرابی، دیگر فرد حاضر در این نشست، بود که به موضوع استعدادیابی اشاره کرد و گفت: «ما برای هر کار بزرگی که ممکن است بازدهی خوبی داشته باشد، سرمایه‌گذاری می‌کنیم. فرزندان ما، بزرگ‌ترین سرمایه‌های زندگی هر کدام از ما هستند. اگر امروز برای استعدادیابی و شکوفایی توانایی‌ها و استعدادهای آن‌ها هزینه کنیم، بی‌تردید نتیجه‌اش را خواهیم دید.»وی افزود: «در اینجا علاوه بر اینکه به مدیریت هزینه‌کرد از سوی خانواده‌ها نیاز است، به حمایت از سوی شهرداری و شورا نیز برای تأمین مکان مناسب و هماهنگی با استادان و مربیان کار بلد برای برگزاری کلاس‌های آموزشی نیاز داریم.»

 

 زمینه‌سازی برای کشف استعداد‌های محلی
نماینده کسبه در این شورای اجتماعی محله نیز با تأکید بر موضوع استعدادیابی گفت: «شورای اجتماعی می‌تواند از ظرفیت فضاهای بازی که در برخی محیط‌های پر رفت‌و‌آمد محله است، برای اجرای برنامه‌های هنری، ورزشی‌ و ... برای  جذب علاقه‌مندان و کشف استعدادهای پنهان منطقه استفاده کند.»بهزادی با اشاره به فضای باز متروی خیابان‌طبرسی گفت: «اجرای تئاترهای خیابانی، بازی‌ها و ورزش‌های جوان‌پسندی چون پارکور که جذابیت زیادی برای بیشتر نوجوانان و جوانان امروزی  دارد و‌... می‌تواند علاوه بر ایجاد روحیه نشاط و شادابی در محله، زمینه کشف استعدادهایی را در این حوزه‌ها فراهم آورد.»در پایان سومین نشست اعضای شورای اجتماعی مصوب شد؛ موضوع استعدادیابی از طریق اجرای برنامه‌های هنری، ورزشی در فضاهای باز منطقه‌ بررسی و در صورت امکان اجرایی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->