آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
سرخط خبرها

همه چیز درباره استاندارد‌های شیشه خودرو

  • کد خبر: ۱۸۱۴۵۱
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۵
همه چیز درباره استاندارد‌های شیشه خودرو
استاندارد شیشه خودرو چیست؟ اگر از استاندارد‌های شیشه خودرو اطلاعی ندارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

به گزارش شهرآرانیوز، تا به‌حال به شیشه خودرو‌ها توجه کرده‌اید؟ به نظر شما چند نوع شیشه ماشین وجود دارد؟ آیا برای ماشین‌های مختلف از شیشه‌هایی با جنس و استاندارد مختلف استفاده می‌شود؟ آیا نوع شیشه خودرو بر روی قیمت گذاری خودرو موثر است؟ رعایت استاندارد‌های مربوطه، بر حفظ سلامت سرنشینان خودرو تاثیر می‌گذارد؟ اگر شما هم تابه‌حال به شیشه‌های خودروی خودتان توجه نکردید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

با انواع شیشه خودرو آشنا شوید

ماشین شما از شیشه جلو، شیشه عقب، شیشه در‌ها و شیشه لچکی تشکیل شده است. تابه‌حال تجربه شکسته شدن هر یک از این شیشه‌ها را داشته‌اید؟ اگر قصد تعویض شیشه شکسته خود را دارید، با موجی از قیمت‌ها مواجه می‌شوید. به نظر شما علت اختلاف قیمت‌های شیشه‌های ماشین چیست؟ یکی از دلایلی که باعث به‌وجودآمدن اختلاف قیمت در بازار شده است، جنس شیشه‌های خودرو است. به نظر شما شیشه ماشین لاماری و پیکان از یک جنس هستند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا انواع شیشه‌های ماشین آشنا شوید.

مقاومت بالای شیشه‌های لمینتی

نام لمینت در هر عرصه‌ای به گوش می‌خورد، از خدمات پزشکی و دندان‌پزشکی گرفته تا شیشه ماشین. شیشه‌هایی که از جنس لمینت در بازار موجودند، از ۲ ورق شیشه‌ای که با تحمل حرارت بالا به یکدیگر متصل شده‌اند و یک لایه پلی وینیل تشکیل می‌شود. معمولا به دلیل مقاومت بالا و امکان ترمیم خطوط و ترک‌های کوچک، از شیشه‌های لمینت برای شیشه جلو ماشین استفاده می‌شود.

افزایش امنیت سرنشینان با شیشه سکوریت

شیشه سکوریت به شیشه‌هایی گفته می‌شود که در دمای ۶۰۰ الی ۷۰۰ درجه ساخته می‌شوند. این شیشه‌ها به استحکام شیشه‌های لمینت نیستند و معمولا برای شیشه‌های نصب شده بر روی در استفاده می‌شوند. یکی از مزایای شیشه‌های سکوریت این است که اگر بر اثر ضربه شکسته شوند، به تکه‌های کوچک غیر برنده تبدیل می‌شوند و آسیبی به سرنشینان وارد نمی‌کنند و یا در اثر شوک حرارتی نمی‌شکنند.

شیشه عقب ماشین باید المنت داشته باشد

اگر در یک‌هوای مه‌آلود و یا سرد بارانی رانندگی کنید، حتما با مشکل کاهش دید مواجه خواهید شد. اگر شیشه‌های خودروی شما عرق کنند و مانع از دید شما شوند چه اقدامی باید انجام داد؟ تا بند آمدن باران و بهتر شدن اوضاع کنار جاده معطل شوید و از هوای بارانی لذت ببرید؟ نه این کاری نیست که باید انجام بدهید، بلکه هوشمندانه‌تر است که از شیشه‌های المنت دار استفاده کنید. المنت‌ها همان خطوط سیاهی هستند که در شیشه‌های عقب ماشین به چشم می‌خورند و با گرم کردن شیشه، بخار و رطوبت موجود بر سطح شیشه را از بین می‌برند. اگر شیشه عقب خودروی شما شکست، حتما شیشه المنت دار تهیه کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

شیشه دودی و حفظ حریم شخصی

یکی از معضلات امروزه رانندگان، دودی کردن و یا نکردن شیشه‌های خودرو است. آیا شما جز آن دسته از رانندگان هستید که شیشه‌های خودرو را دودی کرده‌اید تا سرنشینانتان بتوانند در ماشین راحت‌تر باشند؟ دودی کردن شیشه ماشین علاوه بر کاهش دید درون ماشین، باعث اسپرت‌تر شدن ماشین شما و کاهش تابش نور خورشید و جذب گرمای آن به داخل ماشین می‌شود. البته در نظر بگیرید که دودی کردن شیشه همان اندازه که باعث کاهش دید درون ماشین می‌شود، می‌تواند دید راننده را نیز کم کند و خطر آفرین باشد.

حفظ امنیت سران با شیشه ضدگلوله

برای حفظ امنیت دانشمندان و بزرگان یک کشور هیچ وقت گفته نمی‌شود که بهترین ماشین بعد از پراید کدام ماشین است تا وظیفه نقل‌وانتقال افراد مهم را به آن خودرو بسپاریم، بلکه تلاش می‌شود که بهترین خودرو‌ها با بالاترین امنیت را در اختیار افراد سرشناس قرار دهند. یکی از اقداماتی که برای افزایش امنیت خودرو‌ها صورت می‌گیرد، استفاده از شیشه ضدگلوله است تا از سو قصد‌های احتمالی جلوگیری کنند. برای ضدگلوله کردن شیشه باید یک لایه پلی‌کربنات روی آن کشیده شود.

استاندارد DOT آمریکا برای قطعات خودرو

اگر به شیشه ماشین خود دقت کنید، می‌توانید نوشته‌های بسیار ریزی بینید. به نظر شما معنی این نوشته‌ها چیست؟ برخی از این نوشته‌ها مربوط به برند سازنده شیشه است و برخی دیگر مربوط به علائم استاندارد. یکی از استاندارد‌هایی که سازندگان شیشه ماشین، لوازم مصرفی ماشین مثل لاستیک، روغن موتور و کلاه کاسکت رعایت می‌کنند؛ استاندارد DOT است. این استاندارد که مخفف عبارات Department Of Transportation است که توسط انجمن حمل و نقل آمریکا تایید شده است.

از سال ۱۹۵۸ همراه با استاندارد ECE اروپا

چند کشور اروپایی یک استاندارد برای تجهیزات خودرو تعیین کردند و کشور‌های عضو کمیسیون اقتصادی اروپا (Economic Commission for Europe) باید مجهز به آزمایشگاه‌هایی برای تست این استاندارد‌ها باشند. اگر تجهیزات تولیدی بتوانند از این آزمایش‌ها سربلند بیرون بیایند؛ با حک علامت E بر روی شیشه، یک دایره و یک عدد، استاندارد E را کسب می‌کنند. قطعات خودرو برای اینکه بتوانند به اروپا صادر شوند باید حتما این استاندارد را رعایت کنند. حدودا ۱۳۰ قطعه از قطعات ماشین به این استاندارد مجهز هستند که شیشه ماشین یکی از این قطعات است.
آزمایش‌های این استاندارد اروپایی برای شیشه‌های لمینت شامل: پرتاب دارت، ضربه بر اثر گوی فلزی، تشخیص رنگ، خراشیدگی، مقاومت در برابر حرارت، انتقال نور و... است.

شیشه‌های وارداتی به ایالت متحده باید استاندارد AS را رعایت کنند

یکی از مهم‌ترین استاندارد‌هایی که از طرف ایالت متحده تایید شده است و شیشه‌های ماشین باید از آن پیروی کنند، استاندارد As است. این استاندارد میزان نور عبوری از شیشه را مشخص می‌کند و با اعداد ۱ تا ۴ درجه‌بندی می‌شوند که میزان نور عبوری را مشخص می‌کند.

As۱ شفاف‌ترین شیشه در این استاندارد است که برای شیشه جلو مورد استفاده قرار می‌گیرد

As۲ را برعکس As۱ نمی‌توانید برای شیشه جلو استفاده کنید

As۳ تا ۷۰درصد از انتقال نور جلوگیری می‌کند و فقط برای شیشه عقب خودرو استفاده می‌شود

As۴ نیز به شیشه‌های پلاستیکی گفته می‌شود که قابل استفاده در شیشه جلو نیستند

شیشه‌های استاندارد را استاندارد نصب کنید

اگر شما به دنبال پاسخ به سوال با یک میلیارد چه ماشینی بخرم هستید، باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که بعد از خرید ماشین، مهم‌ترین نکته نحوه نگهداری و انتخاب یک کارشناس خودرو حرفه‌ای است. برای رفع مشکلات ماشین، هیچ ایرادی را ناچیز در نظر نگیرید و به متخصص آن مراجعه کنید؛ به طور مثال اگر شیشه خودرو شکست، باید حتما به یک فرد خبره مراجعه کنید تا شیشه ماشین شما را تعویض کند. برای نصب شیشه باید حتما چسب‌های شیشه قبلی را به طور کامل از بین ببرید و با مواد شوینده بشویید، حتما از چسب‌های باکیفیت استفاده کنید و در آخر از جابه‌جایی ماشین تا ۳ ساعت خودداری کنید.

منبع: خودروبانک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->