پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

صادرات ۱۲۰ هزار خودروی سایپا به روسیه (۶ شهریور ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۱۴۸۵
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
صادرات ۱۲۰ هزار خودروی سایپا به روسیه (۶ شهریور ۱۴۰۲)
مدیرعامل سایپا گفت: برای صادرات ۱۲۰ هزار خودروی سواری و تجاری به روسیه قرارداد منعقد شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد تیموری امروز در آیین اهدا جوایز برگزیدگان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، اظهار داشت: تاخیر در تحویل خودرو‌های شاهین به برگزیدگان جشنواره فیلم فجر دلایلی داشت از جمله اینکه برای انجام هر کار اجتماعی توسط سایپا باید هیات مدیره مصوبه مجمع را دریافت کند و از آنجا که مجمع در فاصله ۲۸ تا ۳۱ تیرماه هر سال تشکیل می‌شود لذا در انتظار تشکیل این مجمع و دریافت مصوبه ماندیم و به همین دلیل نیز اهدا جوایز به طول انجامید، اما امیدواریم از سال‌های آینده این مشکل بوجود نیاید. 

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه ما نباید از رسانه دور باشیم، اظهار داشت: ما در سایپا درگیر مسایل جانبی بوده ایم و پنج سال است که درگیر قیمت گذاری دستوری بوده ایم. 

وی با بیان اینکه در هفته قبل در بازار روسیه حضور داشتم، اظهار داشت: آنجا برای صادرات ۹۰ هزار خودرو ساینا و کوییک و شاهین و ۳۰ هزار وانت نیسان آبی و وانت ۱۵۱ قرار داد منعقد کرده ایم که در خصوص عقد قرارداد صادرات خودرو‌های وانت از آنجا که این خودرو تجاری هستند و قیمت گذاری آن‌ها دستوری نیست مشکلی نداریم، اما در زمینه صادرات ساینا و کوییک و به عبارتی خودرو‌های سواری به دلیل اینکه قیمت گذاری دستوری دارند چار مشکل هستیم. 

تیموری اظهار داشت: دلیل این است که همیشه در دنیا قیمت خودرو‌های صادراتی از یک کشور به کشور دیگر حتما از بازار داخل به دلیل جوایزی که دولت‌ها به کمپانی‌ها می‌دهند کمتر است، ما تنها کشوری در دنیا هستیم که قیمت داخلی مان پایین‌تر از قیمت صادراتی است. 

وی با اشاره به واردات چانگان گفت: ما امروز اولین خودروی وارداتی چانگان را تحویل مشتری دادیم، اما زمانی که این خودرو را می‌خواستیم وارد کنم محاسباتی انجام دادم که با کم کردن عوارض و ارزش افزوده و جایزه صادراتی به قیمت نزدیک ۱۰ هزار یورو رسیدم، اما این خودرو به مردم به قیمت بیشتر از ۱۰ هزار یورو عرضه می‌شود، زیرا عوارض و ارزش افزوده به آن اضافه می‌شود. 

مدیرعامل سایپا بیان داشت:، اما ما در ایران برعکس هستیم قیمت کوییک در بازار داخلی به دلیل قیمت گذاری دستوری با ۶۰ میلیون زیان فروخته می‌شود و ۴۲۰۰ دلار درب کارخانه تحویل می‌شود که به اضافه ۹ درصد ارزش افزوده و هزینه پلاک و شماره گذاری حدود ۱۴ درصد اضافه می‌شود و به دست مصرف کننده می‌رسد، کوییک را با قیمت ۶۵۰۰ دلار درب سایپا فروخته ایم، اما در آن بازار صادراتی ۱۳ هزار دلار می‌شود به این دلیل که ۱۳ هزار دلار هزینه حمل، ۲ هزار دلار بابت اسقاط، ۲۵ درصد نیز گمرک دریافت می‌کند و ۵ درصد تاجر سود می‌کند و ۱۰ درصد هم بیمه‌ها و در مجموع قمیت آن ۱۳ هزار و ۱۰۰ دلار می‌شود و لذا توافق بر سر قیمت پایه خیلی سخت است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->