هفته شیراز روی آنتن شبکه نمایش «قلمه»، جوانه امیدوارکننده طنزپردازان خراسان | آیین اختتامیه یازدهمین رویداد ملی طنز قلمه برگزار شد چالش‌های ایفای نقش شهید علی هاشمی در «پسران هور» | از واکنش دختر شهید تا سختی‌های فیزیکی اطلاعیه اداره کل هنرهای نمایشی درباره اختتامیه جشنواره تئاتر مهر و ماه دیزنی، «گیسو کمند» را با اسکارلت جوهانسون زنده می‌کند معصومه آقاجانی، بازیگر و دوبلور پیشکسوت در بیمارستان بستری شد پایان فصل اول «۱۰۰» با اجرای هادی حجازی‌فر | فصل دوم به زودی ۷۰ درصد مردم همچنان پای تلویزیون | رقابت نزدیک شبکه سه و آی‌فیلم «استخر» با حضور پسر سروش صحت به پایان فیلم‌برداری رسید فیلم کوتاه «تنبیه» نامزد سه جشنواره معتبر جهانی شد ویدئو | وداع همایون شجریان با مادرش در مشهد طنین موسیقی ایرانی در قلب ایتالیا | شعر و صلح میان دو تمدن جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۲۵ به «لاسلو کراسناهورکایی» اهل مجارستان رسید مجموعه نمایشی «دو نفره‌ها» در رادیو + زمان پخش انتشار دوبله فیلم «چهار شگفت‌انگیز: اولین قدم‌ها» از فیلیمو مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی‌هنری امروز (جمعه، ۱۸ مهر ۱۴۰۴) برنامه‌های گالری‌های مشهد در روز‌های آتی (۱۷ مهر ۱۴۰۴) انتشار اشعار منتشرنشده «شیموس هینی» برنده نوبل
سرخط خبرها

راه‌حل عجیب کریستوفر نولان برای تأمین هزینه دکورهای لوس‌آلاموس

  • کد خبر: ۱۸۱۹۴۳
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
راه‌حل عجیب کریستوفر نولان برای تأمین هزینه دکورهای لوس‌آلاموس
کریستوفر نولان ۳۰ روز از فیلمبرداری «اوپنهایمر» کم کرد تا پولی را که برای ساختن دکورها لازم داشت، فراهم کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که کیلین مورفی در ماه ژوئیه فاش کرد کریستوفر نولان فیلم «اوپنهایمر» را در کمتر از ۶۰ روز فیلمبرداری کرد که برای یک فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری هالیوودی امری بعید است، حالا روشن شده که نولان ابتدا زمان بسیار طولانی‌تری را برای فیلمبرداری در نظر گرفته بود.

روث دی جونگ، طراح تولید «اوپنهایمر» در مصاحبه‌ای فاش کرده که نولان حدود ۳۰ روز فیلمبرداری را کاهش داده تا بودجه فیلم را به میزان بیشتری به بخش طراحی تولید اختصاص دهد.

دی جونگ گفت: کریس می‌خواست در سراسر آمریکا فیلمبرداری کند، فقط تامین هزینه بلیت هواپیما و بردن همه خدمه خیلی گران بود. ناگفته نماند که باید لوس‌آلاموس را می‌ساختم، چیزی که وجود ندارد. آنجا بود که واقعاً احساس کردم غیرممکن است. کریس گفت: «پول را فراموش کن. بیا چیزی که می‌خواهیم را طراحی کنیم»، ما هم همین کار را انجام دادیم و دیدیم بودجه شهر من ۲۰ میلیون دلار است که باید تامین شود. فقط این نبود که بگوییم می‌خواهیم در نیویورک و نیوجرسی و برکلی و لس‌آنجلس و نیومکزیکو فیلمبرداری کنیم.

دی جونگ گفت، همان جا بود که نولان باورنکردنی‌ترین کار را انجام داد تا به تمام طرح‌های دلخواه دست یابد و به من گفت: «باید بروم تکالیفم را انجام دهم». او بعداً متوجه شد منظور نولان از تکالیف، سازماندهی دوباره برنامه فیلمبرداری فیلم و تجمیع روزها برای آزاد کردن بودجه برای طراحی تولید بوده است.

به گفته دی جونگ «اوپنهایمر» ابتدا یک برنامه فیلمبرداری ۸۵ روزه و شاید حتی بیشتر داشت، اما نولان آن را حداقل ۳۰ روز کاهش داد.

با آزاد شدن بودجه به دلیل برنامه محدود فیلمبرداری، دی جونگ توانست بودجه مورد نیاز برای بازسازی لوس‌آلاموس از ابتدا را در نیومکزیکو در اختیار داشته باشد. یکی از چیزهای دیگری که او باید خلق می‌کرد، ساخت لوکیشن برای فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم در واشنگتن دی سی در نیومکزیکو بود، زیرا نولان اجازه نداشت در ساختمان‌های دولتی واقعی فیلمبرداری کند.

فیلم «دانکرک» نولان درباره جنگ جهانی دوم، در ۶۸ روز فیلمبرداری شد و فیلم «تنت» با ۹۶ روز فیلمبرداری شکل گرفت. کیلین مورفی در بیشتر صحنه‌های «اوپنهایمر» در جلو و مرکز صحنه‌های جا داشت که کوتاه‌تر شدن زمان فیلم‌برداری را برای او سخت‌تر می‌کرد.

مورفی در مورد همکاری با نولان که بیش از ۲۰ سال ادامه داشته گفته است: هر یک مجموعه‌های بسیار بزرگی هستند اما انگار در یک فیلم مستقل حضور دارم. فقط کریس و فیلمبردار هستند - همیشه یک دوربین و بس. نه دهکده ویدیویی وجود دارد، نه مانیتور، نه هیچ چیز دیگر. او یک فیلمساز بسیار آنالوگ است.

«اوپنهایمر» به زودی از مرز ۸۰۰ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی عبور می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->