گریم رضا عطاران در نقش صدام + ویدئو تصادف شدید میثم ابراهیمی پس از کنسرتش در اصفهان + جزئیات و عکس آخرین اخبار از برگزاری افتتاحیه چهل‌وسومین جشنواره تئاتر فجر در مشهد یادی از اسماعیل ستارزاده گرمارودی، هنرمند موسیقی خراسانی | صدای سیب، صدای انار سرخ فیلم‌های چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند + اسامی مروری بر آخرین نقاشی دیواری احمد منصوب، هنرمند مشهدی | چهره نگاری بسیجی در قاب حماسه گفت‌و‌گو با داوران ۳  بخش جشنواره هنر‌های شهری ۱۴۰۴ | منتظر شگفتی نباشید همه چیز درباره فیلم سینمایی «قیف» + بازیگران، خلاصه داستان بهترین ناداستان‌های ۲۰۲۴  به انتخاب «گاردین» | از پوچی‌های زندگی یک ملکه تا تروما‌های آل پاچینو انتشار کتاب‌های جدید برندگان نوبل در سال ۲۰۲۵ نامزد‌های انجمن کارگردانان آمریکا ۲۰۲۵ را بشناسید + اسامی آتش‌سوزی لس‌آنجلس رأی‌گیری اسکار را به تعویق انداخت خراسان، قلب ایران فرهنگی است و نیازمند مشارکت جامعه هنری صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۳ آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد + فیلم رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر فجر + عکس فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۲۰و ۲۱ دی ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان فریدون شهبازیان، آهنگساز برجسته ایرانی در بیمارستان بستری شد + علت بستری
سرخط خبرها

راه‌حل عجیب کریستوفر نولان برای تأمین هزینه دکورهای لوس‌آلاموس

  • کد خبر: ۱۸۱۹۴۳
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
راه‌حل عجیب کریستوفر نولان برای تأمین هزینه دکورهای لوس‌آلاموس
کریستوفر نولان ۳۰ روز از فیلمبرداری «اوپنهایمر» کم کرد تا پولی را که برای ساختن دکورها لازم داشت، فراهم کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که کیلین مورفی در ماه ژوئیه فاش کرد کریستوفر نولان فیلم «اوپنهایمر» را در کمتر از ۶۰ روز فیلمبرداری کرد که برای یک فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری هالیوودی امری بعید است، حالا روشن شده که نولان ابتدا زمان بسیار طولانی‌تری را برای فیلمبرداری در نظر گرفته بود.

روث دی جونگ، طراح تولید «اوپنهایمر» در مصاحبه‌ای فاش کرده که نولان حدود ۳۰ روز فیلمبرداری را کاهش داده تا بودجه فیلم را به میزان بیشتری به بخش طراحی تولید اختصاص دهد.

دی جونگ گفت: کریس می‌خواست در سراسر آمریکا فیلمبرداری کند، فقط تامین هزینه بلیت هواپیما و بردن همه خدمه خیلی گران بود. ناگفته نماند که باید لوس‌آلاموس را می‌ساختم، چیزی که وجود ندارد. آنجا بود که واقعاً احساس کردم غیرممکن است. کریس گفت: «پول را فراموش کن. بیا چیزی که می‌خواهیم را طراحی کنیم»، ما هم همین کار را انجام دادیم و دیدیم بودجه شهر من ۲۰ میلیون دلار است که باید تامین شود. فقط این نبود که بگوییم می‌خواهیم در نیویورک و نیوجرسی و برکلی و لس‌آنجلس و نیومکزیکو فیلمبرداری کنیم.

دی جونگ گفت، همان جا بود که نولان باورنکردنی‌ترین کار را انجام داد تا به تمام طرح‌های دلخواه دست یابد و به من گفت: «باید بروم تکالیفم را انجام دهم». او بعداً متوجه شد منظور نولان از تکالیف، سازماندهی دوباره برنامه فیلمبرداری فیلم و تجمیع روزها برای آزاد کردن بودجه برای طراحی تولید بوده است.

به گفته دی جونگ «اوپنهایمر» ابتدا یک برنامه فیلمبرداری ۸۵ روزه و شاید حتی بیشتر داشت، اما نولان آن را حداقل ۳۰ روز کاهش داد.

با آزاد شدن بودجه به دلیل برنامه محدود فیلمبرداری، دی جونگ توانست بودجه مورد نیاز برای بازسازی لوس‌آلاموس از ابتدا را در نیومکزیکو در اختیار داشته باشد. یکی از چیزهای دیگری که او باید خلق می‌کرد، ساخت لوکیشن برای فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم در واشنگتن دی سی در نیومکزیکو بود، زیرا نولان اجازه نداشت در ساختمان‌های دولتی واقعی فیلمبرداری کند.

فیلم «دانکرک» نولان درباره جنگ جهانی دوم، در ۶۸ روز فیلمبرداری شد و فیلم «تنت» با ۹۶ روز فیلمبرداری شکل گرفت. کیلین مورفی در بیشتر صحنه‌های «اوپنهایمر» در جلو و مرکز صحنه‌های جا داشت که کوتاه‌تر شدن زمان فیلم‌برداری را برای او سخت‌تر می‌کرد.

مورفی در مورد همکاری با نولان که بیش از ۲۰ سال ادامه داشته گفته است: هر یک مجموعه‌های بسیار بزرگی هستند اما انگار در یک فیلم مستقل حضور دارم. فقط کریس و فیلمبردار هستند - همیشه یک دوربین و بس. نه دهکده ویدیویی وجود دارد، نه مانیتور، نه هیچ چیز دیگر. او یک فیلمساز بسیار آنالوگ است.

«اوپنهایمر» به زودی از مرز ۸۰۰ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی عبور می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->