زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان
سرخط خبرها

گروه‌های سنی بالای ۶ سال واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند

  • کد خبر: ۱۸۲۶۵۷
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
گروه‌های سنی بالای ۶ سال واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند
یک متخصص بیماری‌های عفونی، دریافت واکسن آنفلوآنزا را به گروه‌های سنی بالای ۶سال توصیه کرد و گفت: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور و اوایل مهر است تا فرصت کافی برای افزایش آنتی‌بادی در بدن وجود داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر افسانه کرمی با اشاره به اینکه بیماری آنفلوآنزا معمولا از اوایل مهر و با آغاز فصل سرما، شیوع پیدا می‌کند، اظهار کرد: اگر واکسن در زمان یاد شده، تزریق نشد در هر زمان از فصول سرد سال قابل تزریق است و مانعی برای آن وجود ندارد.

وی دریافت واکسن آنفلوآنزا را به گروه‌های سنی بالای ۶سال توصیه کرد و گفت: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور و اوایل مهر است تا فرصت کافی برای افزایش آنتی‌بادی در بدن وجود داشته باشد. همچنین تزریق واکسن برای برخی گروه‌ها مانند زنان باردار، گروه‌های سنی زیر ۵ سال و بالای ۶۵ سال، کلیه افراد دارای بیماری زمینه‌ای اعم از قلبی، عروقی، ریوی، دیابت، سرطان، افراد با سابقه تشنج، افرادی که در خانه‌های سالمندان نگهداری می‌شوند و کلیه پرسنل بهداشتی - درمانی که با بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در ارتباط هستند، الزامی است.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: معمولا فرم چهارظرفیتی یا تتراوالان واکسن آنفلوآنزا بر فرم‌های دیگر آن ارجحیت دارد چرا که می‌تواند بر ۴ نوع از ویروس آنفلوآنزا غلبه کند، ولی در صورت عدم دسترسی، واکسن‌های سه ظرفیتی هم برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا مناسب است.

وی با بیان اینکه آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی با درگیری سیستم تنفسی است، گفت: شروع ناگهانی، تب بالا، سوزش گلو و گا‌ها ضعف و بی‌حالی شدید از مهم‌ترین علائم این بیماری است. همچنین لرز واضح و درد بدن به دلیل التهاب عضلانی از ویژگی‌های خاص آنفلوآنزا است.

کرمی با بیان اینکه آنفلوآنزا در افراد مختلف، طیف‌های متفاوتی دارد، افزود: این بیماری می‌تواند از فرم‌های بدون علامت تا فرم‌های شدید که به سمت نارسایی‌های تنفسی و حتی ICU پیش می‌رود، بروز پیدا کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف ایمنی سلولی دارند، زنان باردار، دو طیف سنی زیر ۵ سال و بالای ۶۵ سال و افراد ۶ماه تا ۱۸ ساله‌ای که به دلیل بیماری زمینه‌ای به مدت طولانی آسپرین مصرف می‌کنند، معمولا در معرض ابتلا به فرم‌های شدیدتر آنفلوآنزا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ویروس آنفلوآنزا هم از طریق انتقال مستقیم ترشحات و هم از راه تنفس قابل انتقال است، اظهار کرد: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی یا شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از انتقال این ویروس است.

کرمی خاطرنشان کرد: فرم‌های خفیف آنفلوآنزا که شبیه سرماخوردگی ظاهر می‌شود، با درمان‌های معمولی مثل استراحت، نوشیدن مایعات فراوان و استفاده از دارو‌های آنتی‌هیستامین، تب‌بر و ضدالتهاب قابل درمان است، ولی طیف شدید آن نیاز به دارو‌های ضدویروسی دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->