کدام مدارس مشهد فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ + جزئیات تاکید استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل در کلات آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش تعداد پایگاه‌های امدادی جاده‌ای به ۱۱۰ پست تا پایان ماه صفر

  • کد خبر: ۱۸۳۱۴۳
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
افزایش تعداد پایگاه‌های امدادی جاده‌ای به ۱۱۰ پست تا پایان ماه صفر
مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: ما همیشه در سطح استان ۲۸ پایگاه ثابت جاده‌ای داشتیم، اما برای خدمت‌رسانی ویژه این ظرفیت از دیروز تا پایان صفر به ۱۱۰ پست ارتقا پیدا کرده که در هر پنج کیلومتر یک پست امدادرسانی خواهیم داشت.

شهرآرانیوز، محسن ذاکریان امروز، ۱۷ شهریورماه، در دومین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در سالن سردار صلح هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به صورت ذاتی در ایام پایان تابستان در امدادرسانی جاده‌ای پرکار بوده و پیک کاری دارد، اما امسال با ماموریت‌های ویژه دیگری نیز مقارن شده است.

وی افزود: تا روز اربعین شاهد حضور فعالانه جمعیت هلال احمر استان در عملیات اربعین حسینی بودیم. از یک طرف قرارگاه مرزی در مرز دوغارون و امدادرسانی به اتباع و زائران در این مرز را انجام دادیم و از سوی دیگر با اینکه در دهه پایانی صفر درگیری جدی خواهیم داشت، اما خودمان را از فیض عملیات اربعین محروم نکردیم.

ذاکریان ادامه داد: تیم ۶۰ نفره‌ای از پزشکان جمعیت هلال احمر استان بیش از دو هفته با استقرار در بیمارستان العمل شهر نجف امدادرسانی به زائران را داشتند و روزانه به حدود ۴۰۰ بیمار ارجاعی خدمات ارائه می‌کردند. از دیروز شاهد بازگشت همکاران به مشهد و پایان عملیات بودیم. از روز بعد اربعین آغاز عملیات دهه پایانی صفر را داشتیم، البته چندین ماه بوده که هماهنگی‌های استانی و ملی انجام شده است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در دهه پایانی صفر در سه حوزه خدمت‌رسانی ویژه خواهند داشت، عنوان کرد: حوزه اول خدمت‌رسانی در مسیر زائران است. ما همیشه در سطح استان ۲۸ پایگاه ثابت جاده‌ای داشتیم، اما برای خدمت‌رسانی ویژه این ظرفیت از دیروز تا پایان صفر به ۱۱۰ پست ارتقا پیدا کرده که در هر پنج کیلومتر یک پست امدادرسانی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: این پست‌ها فراتر از خدمات امدادی ایفای نقش می‌کنند و با همکاری استان خراسان رضوی و ۱۵ استان دیگر فعالیت خواهند داشت. این اقدامات موسوم به سفیران خورشید است. امسال کار ما در پیک دهه آخر صفر و تابستان در زمینه استقراض آمبولانس و خودروی امدادی سخت‌تر شده؛ زیرا استان‌های دیگر در حداکثر ظرفیت امدادی خود هستند.

ذاکریان بیان کرد: حوزه دوم خدمت‌رسانی ما که از سال گذشته شروع شده، اسکان زائران در مشهد است. ظرفیت‌های رسمی مشهد برای پاسخگویی به زائران کفاف نمی‌دهد. بسیاری از زائران از نظر مالی و اقتصادی ظرفیت اسکان در بسیاری از فضا‌ها را ندارند، بنابراین جمعیت هلال احمر از سال گذشته عضو فعال کمیته اسکان شد که اخذ این مجوز بک اتفاق بزرگ بود.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما در زمینه اسکان در دو حوزه ایفای نقش می‌کنیم، تصریح کرد: حوزه اول برای مواکب، حسینیه‌ها، سالن‌ها، ادارات و مدارسی است که تمهیدات زیرساختی لازم را ندارند. ما از فردا تحویل اقلام اسکان را آغاز خواهیم کرد و در پنج روز پایانی صفر نیز ۲۴ ساعته تحویل انجام می‌شود. دپوی اختصاصی اسکان زائر با احتساب ۱۰۰ هزار نفر زائر در جمعیت هلال احمر استان شکل گرفته است. جمعیت هلال احمر محدودیتی برای افزایش ظرفیت ندارد. سال گذشته بیش از ۶۰ تریلی موکت، پتو و اقلام به استان وارد شد.

وی افزود: حوزه دوم اردوگاه‌های اسکان است که در هماهنگی سه‌جانبه بین شهرداری، فرمانداری و جمعیت هلال احمر انجام می‌شود. برپایی اردوگاه به عهده جمعیت هلال احمر بوده و این خط آخر اسکان است که اگر نیاز بود در ورزشگاه یا بوستانی کمپ زده شود کمک می‌کنیم. آمادگی ما حداقل دو برابر نیاز امسال است و از تقاضا جلوتر هستیم. سال قبل نیز یک‌سوم ظرفیت عملیاتی شد.

ذاکریان گفت: حوزه سوم خدمات‌رسانی جمعیت هلال احمر طرحی با نام قدم به قدم در مسیر بهشت است. این کار از سویی نگاه فرهنگی و تربیتی و هویت‌بخشی برای جوانان هلال احمر و از سوی دیگر برداشتن بار بر زمین مانده است. در مسیر‌هایی که امکان تردد خودرویی وجود ندارد و برتی سالمندان سخت است از ظرفیت ۳۲۰۰ نفر از سراسر کشور به جز پنج استان درگیر در اربعین از دو روز قبل رحلت رسول اکرم (ص) میزبانشان خواهیم بود و از شب شهادت عملیات ویلچررانی با ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ ویلچر و ۱۵ ایستگاه ویلچر توسط خادمان جوان در چهار مسبر منتهی به حرم تا صبح بعد از شهادت انجام می‌شود.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه مهم‌ترین اقدام ما استقرار یک فروند بالگرد داخل حرم است، عنوان کرد: یکی از درخواست‌های ما استقرار یک پایگاه امدادی ثابت در حرم بوده که منتظر هماهنکی‌ها در حرم هستیم. بالگرد ما امکان حمل ۱۵ تا ۲۰ مصدوم را دارد و در ورودی خیابان شیرازی مستقر می‌شود.

۶۰ دستگاه آمبولانس، ۲۹ دستگاه ست نجات و ۳۷ دستگاه وانت کمک‌دار خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه دارو، نیاز‌های امدادی اولیه و فوریت‌ها را به طور کامل برای ۱۱۰ پست تامین کردیم و نگرانی برای پایگاه‌ها نداریم، البته مردم نباید توقع کار درمانی از ما داشته باشند. ما متولی درمان در کشور نیستیم، بلکه در خارج از کشور کار درمان انجام می‌دهیم. کار ما در داخل کشور در حوزه امداد است و در این ایام نیز اگر فردی جراحت و آسیبی داشته باشد امدادرسانی می‌کنیم.

ذاکریان با اشاره به اینکه استاندارد فاصله بین پایگاه‌های امداد جاده‌ای بین ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر است، تصریح کرد: هزینه راه‌اندازی یک پایگاه ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان است. براساس آمایش سرزمینی استان که نقاط حادثه‌خیز در آن مطرح شده، با استاندارد فاصله ۳۰ کیلومتری برای پایگاه‌ها، باید ۵۰ پایگاه در استان داشته باشیم، اما متاسفانه ۲۸ پایگاه موجود داریم که برخی ملکی نبوده و استیجاری یا کانکسی است. ۲۲ پایگاه ما ملکی و ساختمانی است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: عقب‌افتادگی ما ۲۸ تا ۳۰ پایگاه برای خدمت‌رسانی استاندارد است. در سه محور غرب، شمال و جنوب به استاندارد نزدیک هستیم، اما نیاز به تاسیس چهار پایگاه داریم که یکی پایگاه امام رضا (ع) است. امیدواریم این پایگاه تا دهه فجر امسال تاسیس شود. سال گذشته ۹۷۷ حادثه جاده‌ای داشتیم. میانگین حضور ما در صحنه از لحظه اعلام حادثه تا ثبت حضور نیروی امدادی، ۱۱ دقیقه و ۳۱ ثانیه است.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در زمینه لجستیکی در سطح کشور انجام شده است. ناوگان خودرویی امدادی جمعیت در سطح کشور تجدید قوا و به‌روزرسانی خوب و جدی خواهد داشت که استان نیز بهره‌مند خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->