لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است
سرخط خبرها

افشای حجم عظیمی از داده‌های شخصی در پلتفرم «گیت‌هاب» توسط مایکروسافت

  • کد خبر: ۱۸۴۹۱۵
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
افشای حجم عظیمی از داده‌های شخصی در پلتفرم «گیت‌هاب» توسط مایکروسافت
تیم تحقیقات هوش مصنوعی مایکروسافت، حجم عظیمی از داده‌های شخصی را تصادفی در پلتفرم توسعه نرم افزار گیت هاب، افشا کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، تحقیقات جدید شرکت امنیت سایبری «ویز» (Wiz) نشان داد داده‌های میزبانی شده در ابر، در پلتفرم آموزش هوش مصنوعی گیت هاب از طریق لینکی که پیکربندی اشتباهی داشت، افشا شده‌اند. این داده‌ها توسط تیم تحقیقات مایکروسافت در هنگام انتشار داده‌های آموزش کد باز در گیت هاب، درز کردند.

طبق یک پست وبلاگ «ویز»، از کاربران این پلتفرم خواسته شد تا مدل‌های هوش مصنوعی را از یک URL ذخیره‌سازی ابری دانلود کنند، اما برای اعطای مجوز به کل حساب ذخیره سازی، این لینک به اشتباه پیکربندی شده بود و همچنین، به کاربران اجازه کنترل کامل را داد و در نتیجه، آن‌ها به جای این که فقط قادر به خواندن داده‌ها باشند، می‌توانستند فایل‌های موجود را حذف و بازنویسی کنند. داده‌های افشا شده شامل پشتیبان‌گیری از رایانه شخصی کارکنان مایکروسافت بود که حاوی رمز‌های عبور خدمات مایکروسافت، کلید‌های مخفی و بیش از ۳۰ هزار پیام داخلی تیم مایکروسافت از ۳۵۹ کارمند مایکروسافت بوده است.

به گفته محققان «ویز»، اشتراک‌گذاری داده‌های باز، یکی از اجزای کلیدی آموزش هوش مصنوعی است، اما به اشتراک‌گذاری مقادیر بیشتر داده، در صورت به اشتراک‌گذاری نادرست، شرکت‌ها را در معرض ریسک بزرگ‌تری قرار می‌دهد.

امی لوتواک، مدیر فناوری ارشد و یکی از موسسان شرکت «ویز» در این باره گفت: «ویز» داده‌ها را در ژوئن با مایکروسافت در میان گذاشت و این شرکت نرم افزاری، سریعا به حذف داده‌های افشا شده اقدام کرد. وی افزود: این واقعه می‌توانست بدتر هم باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مایکروسافت در یک پست وبلاگ اعلام کرد درباره این واقعه تحقیق کرده است و داده‌های افشا شده در حساب ذخیره‌سازی، شامل نسخه‌های پشتیبان از پروفایل دستگاه دو کارمند سابق و پیام‌های تیم‌های داخلی مایکروسافت این دو کارمند با همکارانشان بوده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->