فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد
سرخط خبرها

همه احتمالات درباره شهرآورد ۱۰۲

  • کد خبر: ۱۸۵۹۲۲
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
همه احتمالات درباره شهرآورد ۱۰۲
برنامه لیگ برای ادامه مسابقات هنوز نامشخص است.

شهرآرانیوز؛ لیگ‌برتر فوتبال ایران در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد و آینده رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم نامشخص است. مسئولان به برگزاری هفته هفتم طبق برنامه تأکید می‌کنند، اما با توجه به شانس زیاد تیم امید ایران برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی، احتمالا مسابقات هفته هفتم هم لغو خواهد شد تا رقابت‌های لیگ‌برتر تا پس از فیفادی ماه اکتبر و اواخر مهرماه در تعطیلات به سر ببرد.

مسئولان سازمان لیگ در تلاش هستند تا بتوانند برای ادامه رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم برنامه‌ریزی کنند، درحالی‌که یکی از چالش‌های مهم، تعیین سرنوشت زمان برگزاری شهرآورد پایتخت است؛ دیداری که در هفته پنجم لیگ‌برتر فوتبال ایران قرار بود به انجام برسد، اما موعد برگزاری آن نامشخص است و گمانه‌زنی‌های پرشماری درباره آن انجام شده است. یکی از گمانه‌زنی‌های جنجالی، برگزاری مسابقه در کشور قطر بود، اما مسئولان فدراسیون فوتبال به‌سرعت آن را تکذیب کردند.

شهرآورد در اولویت برنامه‌ریزی‌های سازمان لیگ

استقلالی‌ها پس از انجام مسابقه‌شان برابر استقلال خوزستان به تعطیلات رفته‌اند و دیدارهایشان برابر پرسپولیس و هوادار لغو شده است و احتمالا مسابقه‌شان برابر مس رفسنجان هم به‌واسطه حضور سه آبی‌پوش در تیم امید، درصورت رسیدن این تیم به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی لغو خواهد شد.

در طرف مقابل، پرسپولیسی‌ها پس از رویارویی با فولاد خوزستان در هفته چهارم، با النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا رقابت کردند و خود را برای دوئل با الدحیل قطر آماده می‌کنند. فیفادی اکتبر از ۱۷ تا ۲۵ مهر خواهد بود؛ آن‌هم درحالی‌که تیم‌ملی ایران قرار است در تورنمنتی چهارجانبه به میزبانی کشور اردن شرکت کند.

براساس برنامه‌ریزی برای این رقابت‌ها، شاگردان قلعه‌نویی ۲۱ مهر در مرحله نیمه‌نهایی به میدان می‌روند و تیم‌ملی ایران باید ۲۴ مهر هم مسابقه رده‌بندی یا فینال این مسابقات را برگزار کند و قرار است بلافاصله کاروان تیم‌ملی به تهران بازگردد. با توجه به قانون برگزاری مسابقات باشگاهی ۷۲ ساعت پس از بازی‌های ملی، مسئولان سازمان لیگ می‌توانند از ۲۷ مهر برای برنامه‌ریزی ادامه رقابت‌های لیگ‌برتر اقدام کنند.

سعید فتاحی، مسئول سابق برگزاری مسابقات لیگ‌برتر که این روز‌ها به‌عنوان معاون ورزشی باشگاه مس رفسنجان فعالیت می‌کند، به‌تازگی از مسئولان سازمان لیگ خواسته بود تا برنامه‌ریزی دوباره‌ای برای رقابت‌های لیگ‌برتر انجام بدهند و مسابقات از هفته پنجم پیگیری شود؛ خواسته‌ای که گفته می‌شود در صورت لغو مسابقات هفته هفتم، عملی خواهد شد و همین موضوع باعث شده است تا برگزاری شهرآورد پایتخت و دیدار‌های معوقه هفته پنجم در اولویت قرار گیرد.

شهرآورد صدودوم در مهر؟

پرسپولیس دوم آبان باید در تهران سومین بازی‌اش در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کند و سرخ‌پوشان پایتخت باید به مصاف استقلال تاجیکستان بروند. با توجه به فاصله زمانی ۲۷ مهر تا دوم آبان، احتمالا مسئولان سازمان لیگ از این فرصت برای برگزاری صدودومین شهرآورد پایتخت استفاده خواهند کرد و به نظر می‌رسد که این دیدار جمعه، ۲۸ مهر، برگزار خواهد شد تا سرخ‌پوشان پایتخت پس از مصاف با استقلال تهران، مهیای رویارویی با استقلال دوشنبه شوند. مسئولان سازمان لیگ اگر بخواهند دیدار استقلال و پرسپولیس را به پس از تقابل سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا موکول کنند، آن‌گاه تقابل سرخابی‌ها در آبان برگزار خواهد شد که موعد احتمالی، دوشنبه هشتم آبان است.

با توجه به شانس حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی، به نظر می‌رسد که جمعه ۲۸ مهر موعد مناسب‌تری برای برگزاری شهرآورد خواهد بود و باید دید آیا مسئولان سازمان لیگ این روز را به‌عنوان موعد تقابل شاگردان جواد نکونام و یحیی گل‌محمدی اعلام می‌کنند یا خیر.

سرخابی‌های پایتخت در دوران رویارویی‌هایشان با یکدیگر، سیزده‌بار در مهرماه مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که چهار مسابقه با برتری استقلال به پایان رسیده است و دوبار هم پرسپولیسی‌ها توانسته‌اند برنده شهرآورد پایتخت در مهرماه شوند و هفت دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. آخرین‌بار که دو تیم در مهرماه به مصاف هم رفته‌اند، پنجم مهر ۱۳۹۷ بود که در دور رفت هجدهمین دوره لیگ‌برتر، سرخابی‌ها به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند و حالا باید دید پس از پنج سال دوباره شهرآورد پایتخت در مهرماه برگزار خواهد شد یا هواداران دو تیم پرطرف‌دار فوتبال ایران همچنان باید چشم‌انتظار رویارویی تیم‌هایشان با یکدیگر بمانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->