مذاکرات قطبی با فدراسیون فوتبال ادامه دارد ستاره مشهدی در کادر فنی نفت بندرعباس دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب سردار آزمون در تیررس لیگ‌های اروپایی بنیادی‌فر داور فینال آسیا شد سون هیونگ مین جانشین بنزما می‌شود وزیر ورزش: تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود برای استقلال ورزشگاه خلیج فارس بسازید قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک
سرخط خبرها

لیگ‌های فوتبال اروپا در تسخیر غریبه‌ها

  • کد خبر: ۱۸۶۶۴۹
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
لیگ‌های فوتبال اروپا در تسخیر غریبه‌ها
تیم‌های گمنام در این فصل بالانشینان ۵ لیگ معتبر شدند.

شهرآرانیوز، یکی از نکات افزایش‌دهنده جذابیت لیگ‌های معتبر، درخشش دور از انتظار تیم‌هایی است که پیش از آغاز فصل کسی روی آن‌ها حساب باز نمی‌کرد. مثال بارز این موضوع لسترسیتی تکرارنشدنی کلودیو رانیری است. آبی‌پوشان در فصل ۱۶-۲۰۱۵ در کمال ناباوری و در حضور بزرگان لیگ‌برتر، قهرمان انگلیس شدند.

اشتوتگارت فصل ۰۷-۲۰۰۶ یا حتی ناپولی فصل ۲۳-۲۰۲۲ همگی در حضور بزرگان بزرگی کردند و کمترکسی پیش‌بینی شگفتی‌آفرینی آن‌ها را می‌کرد. در لیگ کشور خودمان هم در فصل ۹۵–۱۳۹۴ سابقه رخ‌دادن این اتفاق را داشته‌ایم؛ جایی که استقلال خوزستان توانست در بین مدعیان خودش را به عنوان قهرمانی برساند.

حالا به نظر می‌رسد که پنج لیگ معتبر اروپایی این فصل با هیجان جدیدی روبه‌رو هستند که درخشش تیم‌هایی خارج از دایره تیم‌های برتر و سرشناس عامل آن بوده است؛ باشگاه‌هایی که در کمال فروتنی و جذابیت در انتظار نجات پیداکردن و فرار از سقوط به‌عنوان هدف اصلی در فصل جدید بودند، اما حالا بسیاری از آن‌ها در جایگاه‌های نزدیک به صدر جدول رده‌بندی لیگ‎‌های مختلف قرار گرفته‌اند. البته باید دید آیا ماجراجویی جذاب این تیم‌های کوچک قرار است ادامه داشته باشد یا در همین بازه زمانی به پایان خواهد رسید و این تیم‌ها بار دیگر به عادت‌های قدیمی خود و قرارگرفتن در رتبه‌های پایین جدول بازخواهندگشت.

صدرنشینان غیرمنتظره فرانسه و اسپانیا

بی‌شک درخشان‌ترین بحث در این زمینه مربوط به لیگ اسپانیاست. خیرونا تیمی است که توانسته خودش را تا پایان هفته هفتم لالیگا به صدر جدول رده‌بندی این رقابت‌ها برساند. آن‌ها اولین‌بار در تاریخ پس از هفت بازی نوزده امتیاز دارند و صدرنشین هستند و یکی از خط حمله‌های برتر لیگ را با هجده گل زده در دیدار‌های گذشته‌شان دارند.

این اتفاق درحالی رخ داده است که سرمربی این تیم ادامه حضور در لالیگا را در ابتدای فصل به‌عنوان هدف این تیم معرفی کرده بود، اما حالا مشغول صحبت درباره راز‌های موفقیت بازیکنانش است. موندو دیپورتیوو مدعی شده است که بازیکنان خیرونا هم پس از پیروزی هفته گذشته‌شان برابر ویارئال که به صدرنشینی آن‌ها در لالیگا منجر شده بود، از خوش‌حالی در پوست خودشان نمی‌گنجیدند و جایگاهی را که به آن رسیده بودند، باور نداشتند.

میگل آنخل سانچس مونیوز مشهور به میچل، مربی چهل‌وهفت‌ساله و اهل مادرید تیم خیرونا، یکی از تیم‌های جذاب فوتبال امروز اسپانیا را ساخته و روانه زمین کرده است. البته اصلا عجیب نیست اگر شاگردان میچل نتوانند مسیر جذابی را که در پیش گرفته‌اند، ادامه دهند. آن‌ها احتمالا در هفته‌های آینده صدر جدول را به دو غول فوتبال اسپانیا، یعنی بارسا و رئال پس خواهند داد، اما تا همین‌جای کار هم در اسپانیا شگفتی‌ساز بوده‌اند.

لیگ فرانسه هم وضعیت مشابهی دارد و شاید کمترکسی باور کند که برست با سیزده امتیاز و نیس با دوازده امتیاز در صدر جدول رده‌بندی این رقابت‎‌ها قرار گرفته‌اند. صدرنشین کنونی فرانسه در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل گذشته از سقوط فرار کرد، اما حالا اوضاع برای آن‌ها فرق کرده است. شاید به‌سختی بتوان متوجه شد که ریشه چنین تغییری از کجاست. چون برست تقریبا هیچ تغییر خاصی در طول پنجره تابستانی نداشته و ۳.۵ میلیون یورو برای دو خرید هزینه کرده است.

بازی متوسط‌ها در زمین بزرگان

در بوندس‌لیگا هم اشتوتگارت به‌عنوان پدیده اصلی خودش را مطرح کرده است. آن‌ها که بیشتر برای بقا در لیگ تلاش می‌کردند، حالا با دوازده امتیاز در جایگاه سوم هستند و فقط یک امتیاز از بایرن‌مونیخ و بایرلورکوزن کمتر دارند. این تیم حالا بهترین شروع ممکن را پس از فصل ۹۷-۱۹۹۶ به ثبت رسانده است. اشتوتگارت همچنین آقای گل لیگ را هم در ترکیبش دارد. سرهو گویراسی با ۱۰ گل زده بالاتر از هری کین با هفت گل قرار گرفته است. این مهاجم اهل گینه نقش مهمی در درخشش اشتوتگارت در این فصل ایفا کرده است.

لچه هم تیمی است که در سری‌آ شگفتی‌آفرین شده است. آن‌ها در شش بازی ابتدایی یازده گل زده‌اند که رکوردی در تاریخ این باشگاه است. هرچند آن‌ها شب گذشته شکست سختی از ناپولی خوردند و باید دید مسیر آن‌ها در هفته‌های آینده چگونه رقم خواهد خورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->