سرخط خبرها
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در جریان بازدید از شهرک شهید رجایی:

حل مشکلات شهری نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌هاست

  • کد خبر: ۱۸۷۲
  • ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
حل مشکلات شهری نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌هاست

انسیه شهرکی
دبیر شهرآرا محله

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها مشکلات مختلف شهری برطرف می‌شود.
به گزارش شهرآرامحله، حمیدرضا موحدی‌زاده در بازدید از شهرک شهید رجایی با حضور در جمع اهالی این شهرک در خیابان شهید معقول64 گفت: تمام موضوعات مرتبط با شهر در اختیار شهرداری و مدیریت شهری نیست و برای رفع آن‌ها باید دستگاه‌های مختلف هم‌افزایی لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون همه دستگاه‌های شهر موظف به ارائه گزارش به شورای شهر هستند، ادامه داد: در این زمینه درصورت نیاز مسئولان دستگاه‌های اجرایی به شورای اسلامی شهر مشهد دعوت شده و در زمینه موضوعات مبتلابه دستگاه‌های مربوطه گزارش می‌دهند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مشکلات پیرامون شهرک شهید رجایی متذکر شد: توجه به مناطق کم‌برخوردار یکی از اولویت‌های پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بوده و در زمینه شهرک شهید رجایی نیز تاکنون تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده است و مشکلات مختلف آن درصدد حل قرار دارند.
وی در پاسخ به شهروندی که از نبود فضای سبز گله کرد، افزود: من بی‌مقدمه نیامده‌ام. قبل از آمدنم موضوعات مختلف این محله‌ها از جمله نبود فضای سبز و... را با رئیس شورا بیان کردم. رئیس شورا پیشنهاد داد یک گزارش دقیق تهیه و یک نامه از طرف شهردار مشهد به آستان قدس نوشته شود که بخشی از زمین‌های یادشده را واگذار کنند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: اکنون فضایی در شهر ما شکل گرفته است که خوشبختانه همه در ساخت‌وساز شهر توافق کرده‌اند و تعامل دارند. ارگان‌های دیگر هم همکاری خوبی دارند.
موحدی‌زاده با بیان اینکه شهرداری یک نهاد مردمی است، خطاب به اهالی افزود: شما به‌عنوان شهروند باید محدودیت‌های قانونی و کمبود منابع ما را لحاظ کنید. از طرفی هم به‌عنوان شهروند در شورای اجتماعی محلات باید فعال باشید.
در ادامه حیدری، شهردار منطقه6، هم به اهمیت احداث پل مصلی اشاره کرد و گفت: پل مصلی اگر ایجاد شود یکی از دسترسی‌هایی که به حر ایجاد می‌شود، دسترسی شهرک شیرین به حر و اتفاق بسیار خوبی است.
وی درباره عقب‌نشینی خیابان شهید معقول64 نیز گفت: ما از مدت‌ها پیش به آستان قدس نامه زدیم که در شهید معقول64 عقب‌نشینی ایجاد شود که حداقل بتوانیم چند سطل زباله ایجاد کنیم تا مردم از این معضل نجات پیدا کنند و متأسفانه تاکنون به نامه پاسخی نداده‌اند.
شهردار منطقه6 در ادامه درباره نبود فضای سبز در این محدوده گفت: منطقه به‌شدت از فضای سبز و پارک، محروم است. تقریبا نزدیک به صفر است، یکی از زمین‌های کال موسوم به «آل رسول» است که دستگاه متولی زمین‌ها قرارداد نمی‌بندد و از طرفی کشاورزان هم پای کار نمی‌آیند. در این اختلاف‌ها فقط مردم هستند که آسیب می‌بینند.
حیدری درباره ایجاد فضای سبز در منطقه نیز تأکید کرد: بحث ایجاد فضای سبز فقط با تعامل آستان قدس شدنی است چون زمین‌ها و لکه‌هایی که قابلیت فضای سبز دارند، متعلق به این بخش‌اند.
وی درباره اتصال دو محل امیرآباد و مهریز که از سوی اهالی مورد پرسش قرار گرفت، گفت: مسئله اتصال مهریز32 به امیرآباد38 هم در محدوده زمین‌های آستان قدس است.
مسئله دیگری که حیدری به میان آورد، موضوع نبود دسترسی عمومی بین شهرک‌های شیرین و شهید رجایی است.
وی دراین‌باره گفت: طرح زیرگذر ارتباط بین این دو شهرک فقط از طریق پل زیرگذر عابر پیاده است. کمی جلوتر از این پل هم زیرگذر باریکی است که فقط یک خودرو سواری از آن می‌تواند تردد کند. در واقع همین مسیر باریک را اداره راه‌آهن ایجاد کرده است چون روی آن مسیر ریلی است و این محدوده دراختیار راه‌آهن است.
موضوع دیگری که شهردار منطقه از آن گفت قطعه‌های چمن‌کاری شده‌ای بود که با بلوکه‌های بتنی محصور شده است: ما چمن روی آن احداث کردیم اما مالکیت آن مربوط به آستان قدس است. آستان قدس بلوکه‌ها را گذاشته است که مالکیت خود را تثبیت کند. مکاتبه هم داشتیم و پیشنهادهایی دادیم. گفتیم زمینی را در منطقه به ما پیشنهاد بدهید که در اختیار ما باشد تا آن را برای مردم به فضای سبز تبدیل کنیم.
وی پیشنهاد داد: اگر آستان قدس قبول کند که به‌جای بلوکه‌های بتنی جای جای منطقه از نرده استفاده کند، دیگر کارتن‌خواب پشت این نرده نمی‌آید یا از تعدادشان کاسته می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->