مشکلات ناشی از «شکاف لب» در کودکان مرگ ۴ کودک زیر ۵ سال با مواد مخدر در خراسان رضوی مرگ نوجوان ۱۱۰ کیلویی زیر تیغ جراحی زیبایی در تهران غرق‌شدگی در بهار ۱۴۰۳ جان ۲۸۳ ایرانی را گرفت قتل مادربزرگ و عمو به‌خاطر ارثیه در جنوب تهران نجات ۴۵۵۰ فرزند از سقط جنین خودکشی عروس ۲۴ ساله به علت اختلاف بر سر تالار عروسی! افشای شکنجه وحشیانه پسر معلول در اسارتگاه مرد بی‌رحم برادرکشی بیخ گوش مادر و خواهر | جسد برادرم را در باغچه دفن کردم قطع عضو شهروند تهرانی در قدرت‌نمایی اراذل و اوباش| دو شرور سابقه دار دستگیر شدند حریق یک کارگاه بزرگ چندمنظوره در جاده سیمان| یک آتش نشان مصدوم شد (۹ مرداد ۱۴۰۳) تولید پلیمرهای انتقال دارو به سلول‌های سرطانی توسط پژوهشگران مشهدی نتیجه پایه یازدهم اعلام شد + لینک مشاهده نتایج (۹ مرداد ۱۴۰۳) صدور بیش از ۳۸ هزار گذرنامه زیارتی در خراسان رضوی درمان جدید برای طاسی سر مردان گشت‌های ویژه پلیس آگاهی ۱۴۵۱ خودروی مسروقه در سراسر کشور را کشف کردند حجامت یا اهدای خون | حجامت کنیم یا خون هدیه کنیم؟ عوارض استفاده از ماهی‌تابه‌های نچسب | «تب دود» چیست؟ وزش باد‌های غبارآلود ۱۲۰ روزه در خراسان رضوی و استان‌های شرقی کشور کمبود گروه‌های خونی A مثبت و منفی در خراسان رضوی
سرخط خبرها

تاثیر کرونا بر نوجوانان و دانش‌آموزان

  • کد خبر: ۱۸۷۳۰۴
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
تاثیر کرونا بر نوجوانان و دانش‌آموزان
امور مسائل و آسیب‌های اجتماعی ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی نشستی تخصصی در زمینه فعالیت‌های صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش در خصوص نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (طرح نماد) برگزار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این نشست که با حضور دکتر امید عبداللهی معاون اجتماعی ستاد فرهنگی ­اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر نظرمنصوری مدیر امور مسائل و آسیب‌های اجتماعی، جواد خاندوزی مسئول میز خودکشی و جمعی از کارشناسان ستاد فرهنگی و اجتماعی و ستاد تعلیم و تربیت همراه بود، عبدالهی گفت: با توجه به وجود برخی حوزه‌های مشترک بین ستاد‌ها باید برخی از میز‌ها با همکاری مشترک بین ستاد‌ها به مسیر خود ادامه دهد و میز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان از جمله این میزهاست.

وی افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش متولی موضوعات مرتبط با دانش آموزان است و از سوی دیگر عمده آسیب‌هایی که متوجه دانش‌آموزان است در بستر‌هایی خارج از آموزش و پرورش شکل می‌گیرد باید مسیر میز آسیب‌های اجتماعی در موضوع دانش آموزان در همکاری با ستاد تعلیم و تربیت مشخص شود.

دکتر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از طرح نماد به‌عنوان یکی از مهمترین سامانه‌های رصدی و آینده‌پژوهی آسیب‌های اجتماعی کشور یاد کرده که در ساحت‌های آموزش‌های ارتقایی و مداخلات حمایتی و مراقبتی متکفل شناسایی، تشخیص و مداخله در مسائل و آسیب‌های اجتماعی بالقوه و بالفعل ناظر به محیط مدارس کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا دارای تبعات سنگینی در حوزه نوجوانان و دانش‌آموزی کشور داشته است که موضوع آموزش پایدار را تحت تاثیر قرار داده مواردی مثل یتیم ­شدن تعدادی از کودکان، سوگ ناتمام، اختلال روانی، لطمه ­دیدن آموزش، میزان بالای اخبار جعلی و دروغین، افسردگی، افکار خودکشی، اختلال خواب و ... را از جمله مواردی دانست که از رهگذر دوران پاندمی گریبان دانش‌آموزان کشور را گرفته است و افزود: اگر سلامت جسمی، روحی و روانی دانش­‌آموزان تأمین نشود، آموزش پایدار، کامل و مؤثر نخواهد بود.

دکتر تجلی­‌نیا در ادامه به مشکلات طرح نماد پرداخت و با اشاره به بازنویسی شدن چندین باره این سامانه، آن را یکی از آفاتی دانست که طی چند ساله اخیر، از زمان راه‌اندازی این سامانه، تداوم و اعتبار نتایج آن را با اشکال مواجه کرده است.

وی با ذکر نقاط قوت این طرح، ضرورت تصویب آئین‌نامه اجرایی آن را از ملزمات تداوم و پیگیری آن در برنامه‌های توسعه کشور عنوان کرد: در ادامه جلسه موضوع همکاری­های مشترک، مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد طی جلسات آتی ضمن بررسی چالش‌ها و مسائل این طرح با مشارکت ستاد فرهنگی و ­اجتماعی و ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، سیاست‌ها و راهکار‌های موثر برای مشارکت دستگاه‌ها و گفتمان‌سازی سامانه نماد در سطح کشور بررسی و پیشنهاداتی برای طرح در ستاد فرهنگی و اجتماعی تهیه و تدوین شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->