خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع) دردنامه‌ای برای عبور از فصل سردِ غفلت؛ موسوی قوچانی، شهیدِ غریب! ارائه بیش از ۳ هزار خدمت فرهنگی به زائران بارگاه رضوی تا کنون (۴ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز جشن‌های حلول ماه رجب المرجب در حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۸۸۷۵
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
آغاز جشن‌های حلول ماه رجب المرجب در حرم مطهر رضوی
همزمان با روز اول ماه رجب و میلاد پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت باقر العلوم (ع) جشن‌های رجب المرجب در حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز شد.
به گزارش شهرآرا نیوز، به مناسبت آغاز ماه رجب همه صحن‌ها و رواق‌های بارگاه منور رضوی چراغانی و به بهترین عطر‌ها آراسته شده است تا میزبانی شایسته‌ای از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به عمل آید.
آغاز ماه رجب همراه با نقاره زدن خادمان بارگاه منور رضوی و طنین نوای آن در سطح شهر همراه بود و تلالو نور از آذین‌بندی اماکن متبرکه، درخشش حرم خورشید هشتم را فزونی بخشیده است.
زائران و مجاوران از هر سو به زیارت حرم مطهر رضوی آمده اند تا ضمن تبریک میلاد امام باقر (ع) به محضر امام هشتم (ع) ماه رجب را با دعای خیر آن امام همام آغاز کنند.
برنامه محوری جشن سالروز میلاد امام محمد باقر (ع) نیز قبل از نماز ظهر امروز در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، مدیحه سرایان و مولودی خوانان در این مراسم به شعرخوانی پرداخته و نوای شادمانی سر دادند.
سخنران حرم مطهر رضوی در این آیین با تبریک فرا رسیدن ماه رجب المرجب گفت: این ماه متعلق به خداوند است و خواندن یک جزء از قرآن در هر روز از این ماه پربرکت، ولایت‌پذیری مومنان را دوچندان و بر اعمال نیکوی آنان می‌افزاید.
حجت الاسلام محمد حسین تقی‌زاده افزود: حضرت امام محمد باقر (ع) در میان برادران خود جانشین پدر بزرگوارشان علی بن الحسین (ع) و وصی و امام پس از ایشان بودند و در فضیلت، دانش، زهد و بزرگواری بر دیگران برتری داشتند.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات امام محمد باقر (ع) در دوران امامت خود، طراحی نهضتی بزرگ در زمینه علوم بود که پویایی و عظمت آن در دوران امام صادق (ع) به اوج رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->