تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد
سرخط خبرها

کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران را نقره‌داغ کرد

  • کد خبر: ۱۸۹۵۳
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران را نقره‌داغ کرد
کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال ایران را تهدید به محرومیت از حضور در آسیا و باطل‌کردن مجوز فعالیت کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، خبر شوکه‌آور دیگری برای فوتبال ایران منتشر شد. کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا با بررسی پرونده تیم‌های ایرانی تصمیم گرفت که فدراسیون فوتبال ایران را با جریمه مالی سنگینی مواجه کند. ماجرا از این قرار است که قبل از شروع لیگ برتر، فدراسیون فوتبال به نمایندگی از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم‌های ایرانی مجوز حرفه‌ای صادر می‌کند تا منعی برای حضور تیم‌ها در لیگ برتر وجود نداشته باشد. درنهایت همه مدارک به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده تا موردتأیید قرار بگیرد. یکی از مؤلفه‌های اصلی برای صدور پروانه حرفه‌ای، تسویه‌حساب با طلبکاران و پرداخت بدهی معوقه است؛ موضوعی که در چند سال گذشته با برخی پرونده‌سازی‌ها درباره تسویه‌حساب با طلبکاران به سود باشگاه‌های ایرانی شده و حالا دردسر جدیدی برای فدراسیون به وجود آورده است. گویا کمیته انضباطی ای‌اف‌سی به این نتیجه رسیده که ۴ باشگاه پیکان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور بدهی معوقه داشته‌اند و صدور مجوز حرفه‌ای برای آن‌ها غیرقانونی بوده است. به‌همین‌دلیل فدراسیون فوتبال با جریمه ۱۲۰ هزار دلاری مواجه شده است؛ مبلغی حدود یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان. البته از این مبلغ، ۸۰ هزار دلار آن تعلیقی است و در صورت تکرار، به صورت قطعی درمی‌آید. بااین‌حال کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال ایران را تهدید کرده در صورت تکرار این ماجرا با جریمه‌های بیشتر و محرومیت از حضور در آسیا و باطل‌کردن مجوز فعالیت رو‌به‌رو کند.
 
در حکم این کنفدراسیون آمده است: فدراسیون فوتبال طبق بند‌هایی از قوانین اخلاق و انضباطی AFC مبلغ ۱۲۰هزار دلار جریمه شد. فدراسیون فوتبال باید در ۳۰ روز آینده اقدامات غیرقانونی خود را حل‌وفصل کند. در صورت تکرار چنین تخلفی، مجازات شدیدتری برای فدراسیون فوتبال در نظر گرفته خواهد شد. در صدور این مجوز، شرایط برگزاری مسابقات، دیدار‌های تیم‌های پایه، قراردادها، شرایط تجاری و اقتصادی، مباحث مالی و زیرساخت‌ها بررسی می‌شود. درحالی این مجوز سال گذشته برای هر ۴ تیم ایرانی صادر شد که فدراسیون فوتبال عربستان مجوز حرفه‌ای ۲ نماینده خود را صادر نکرد و تنها با ۲ نماینده در این رقابت‌ها حاضر شد. وظیفه صدور مجوز حرفه‌ای برعهده کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال است. جایی که مهدی تاج در تیرماه سال ۹۸، داریوش مصطفوی را به‌عنوان رئیس، کاظم اولیایی، حمیدرضا گرشاسبی، مهدی برادران، رضا درویش، رضا عباسی و عبدالحسین حسنی را به‌عنوان اعضای این کمیته منصوب کرد. بعد از آن نیز غلامرضا شاه‌کرمی به‌عنوان عضو به این کمیته اضافه شد و سهیل مهدی وظیفه صدور مجوز را به عهده داشت. حالا باید دید که ۴ باشگاه مذکور بر چه اساس مجوز حرفه‌ای را برای آن‌ها صادر کرده‌اند و حالا جریمه سنگین برای فدارسیون فوتبال صادر شده است. هر چه هست باید منتظر ماند و دید که موضع فدراسیون دراین‌زمینه چه خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->