دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان چرا حباب سکه هفته گذشته خالی نشد؟ مشاهده تهاتر‌های عجیب در بازار مسکن! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار به دنبال حذف نمایندگان کارگری از مشارکت در تعیین دستمزد زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص شد دلال‌ها باید بترسند | طرح مالیات بر عایدی سرمایه جلوی دلال‌بازی‌ها را می‌گیرد ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود
سرخط خبرها

خصوصی‌سازی صنعت خودروسازی خوب یا بد؟

  • کد خبر: ۱۹۰۵۹۰
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
خصوصی‌سازی صنعت خودروسازی خوب یا بد؟
کارشناس صنعت خودرو تعارض منافع در صنعت خودروسازی کشور را یکی از مشکلات این صنعت دانست و گفت: تا زمانی که این مشکل حل نشود، خصوصی یا دولتی بودن، سودی به حال این صنعت ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ابوالفضل خلخالی افزود: خصوصی سازی اگر به صورت صحیح انجام شود، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در مدیریت صنعت خودرو داشته باشد؛ اما اگر این خصوصی سازی به صورت اشتباه انجام شود می‌تواند ثمرات منفی داشته باشد.

وی گفت: در کشور‌های بزرگ دنیا که در بحث خودرو حرف برای گفتن دارند، خودروسازان دولتی هم داریم به طوری که در کشور چین حداقل ۵ خودروساز بزرگ، دولتی هستند.

معاون سابق مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اضافه کرد: در خودروسازان اصلی کشور، مسئله تعارض منافع وجود دارد یعنی دخالت قطعه ساز در خودروسازی؛ اکنون قطعه ساز در هیئت مدیره خودروساز نقش دارد که این تعارض منافع باید مدیریت شود.

وی گفت: خودروساز چه دولتی و چه خصوصی باشد تا زمانی که این مسئله تعارض منافع حل نشود، چالشی را برطرف نکرده ایم؛ زمانی که این مسئله حل شد، با مدیریت صحیح به سود آوری خواهیم رسید بنابراین فقط خصوصی شدن راهکار حل مسئله نیست.

خلخالی با اشاره به داخلی سازی در صنعت خودرو، افزود: برای افزایش عمق ساخت داخل نیازمند سیاست گذاری صحیح هستیم تا بتوانیم میزان ساخت داخل را در کشور افزایش دهیم. برای اجرایی شدن این موضوع، وزارت صمت که در حوزه صنعت خودرو سیاست گذار اصلی است اخیرا آئین نامه‌ای منتشر کرده و در آن میزان ساخت داخل محاسبه می‌شود.

منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->