تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد
سرخط خبرها

هکر ۱۶ ساله، تلگرام ۸۰ نفر را در تهران هک کرد

  • کد خبر: ۱۹۰۷۴۲
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
هکر ۱۶ ساله، تلگرام ۸۰ نفر را در تهران هک کرد
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی، دراین‌باره اظهارکرد: از مدتی قبل تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا پایتخت مدعی شدند شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی از مخاطبین آن‌ها کرده است.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: صحبت مشترک شکات پرونده در اظهاراتشان این بود که مدتی قبل در یک کانال تلگرامی یک نرم افزار هک خریداری کردند و پس از نصب آن تلفن همراه خودشان هک شده است و بعد از آن شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربریشان از مخطبین آن‌ها اخاذی کرده است.

معظمی گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم که یک پسربچه ۱۶ساله بود به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از ۸۰ نفر گفت: این نوجوان ۱۶ ساله پس از حضور در پلیس فتا گفت با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری کسانی که متقاضی دریافت برنامه هک بودند به مخاطبین آن‌ها پیام داده و از آن‌ها درخواست وجه کرده و فکر نمیکرده که پلیس بتواند او را پیدا کند.

معظمی گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: از نصب برنامه از منابع نامعتبر جدا خودداری کرده و هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنید.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->