ایلان ماسک کارمند ایرانی شرکت تسلا را اخراج کرد + علت هک بیش از صد سایت فعال رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری ابابیل+تصاویر هدست اپل ویژن پرو در اتاق کولونوسکوپی به پزشکان در تشخیص سرطان کمک می‌کند سامسونگ از ارزان‌ترین ایرباد خود با نام Galaxy Buds Core رونمایی کرد + مشخصات آیا اینستاگرام رفع فیلتر شده است؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اختلال گسترده در مکان‌یاب اپلیکیشن‌‌های کاربران | آیا GPS در ایران قطع شده است؟ آیا قرار است تلگرام رفع فیلتر شود؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اینترنت بین‌الملل در تمام اپراتور‌ها وصل شد (۴ تیر ۱۴۰۴) شهرداری مشهد در «محور مالی و اقتصادی» نخستین لیگ خلاقیت کلان‌شهر‌ها رتبه دوم را کسب کرد اطلاعیه جدید نوبیتکس | همه چیز را به حالت عادی برمی گردانیم حملات سایبری ایران در کمین آمریکا و اسرائیل استفاده از واتساپ روی تمام دستگاه‌های مجلس نمایندگان آمریکا ممنوع شد زمان رفع محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل بعد از آتش‌بس میان ایران و رژیم صهیونیستی ویدئو انفجار ورودی زندان اوین، غیرواقعی و ساختۀ هوش مصنوعی است! + عکس دارایی‌های رمزارزی صرافی‌ها به کیف‌پول‌های سرد منتقل شد | امکان برداشت رمزارز وجود ندارد مکالمه نامحدود و رایگان تلفن ثابت تا پایان تیرماه ۱۴۰۴ تفاوت راکتور هسته‌ای و مرکز غنی‌سازی اورانیوم چیست؟ | بمباران کدام‌یک خطرناک‌تر است؟ همه‌چیز درباره بمب‌افکن B‑2، مشخصات آن و مأموریت‌هایش + عکس و جدول فعال استرالیایی حمایت گوگل از صهیونیست‌ها را افشا کرد آیا پلتفرم «رمزینکس» هک شده است؟ توضیحات جدید مدیرعامل «نوبیتکس» درباره حمله هکری اخیر (۳۱ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

تویوتا به دگرگون‌کردن صنعت باتری خودرو‌های برقی نزدیک می‌شود

  • کد خبر: ۱۹۰۸۱۷
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
تویوتا به دگرگون‌کردن صنعت باتری خودرو‌های برقی نزدیک می‌شود
تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز جهان می‌گوید این شرکت به توانایی تولید نسل جدید باتری‌های حالت جامد با همان سرعت باتری‌های موجود برای خودرو‌های الکتریکی نزدیک است، اتفاقی که نقطه عطفی در رقابت جهانی برای تجاری‌سازی این فناوری محسوب می‌شود.

شهرآرانیوز - این پیشرفت به تویوتا اجازه می‌دهد تا باتری‌های حالت جامد را تا سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ به تولید انبوه برساند.

باتری‌های حالت جامد مدت‌هاست که توسط کارشناسان صنعت به عنوان یک «تغییردهنده بازی» معرفی شده‌اند که می‌تواند نگرانی‌های باتری خودرو‌های برقی مانند زمان شارژ، ظرفیت و خطر آتش‌سوزی را برطرف کند.

در صورت موفقیت، تویوتا انتظار دارد خودرو‌های الکتریکی ساخت این شرکت که از باتری‌های حالت جامد نیرو می‌گیرند، بردی معادل ۱۲۰۰ کیلومتر داشته باشند که بیش از دوبرابر برد خودرو‌های برقی فعلی محسوب می‌شود، همچنین زمان شارژ کامل خودرو‌ها نیز با کاهشی چشمگیر به ۱۰ دقیقه یا کمتر خواهد رسید.

اما تولید باتری‌های حالت جامد در حجم‌های زیاد پرهزینه و دشوار است. این مشکلات شامل حساسیت شدید باتری‌ها به رطوبت و اکسیژن، و همچنین فشار مکانیکی لازم برای نگه داشتن آن‌ها در کنار هم برای جلوگیری از تشکیل دندریت‌ها، رشته‌های فلزی است که می‌تواند باعث اتصال کوتاه شود.

به گفته تویوتا، یکی از حیاتی‌ترین و دشوارترین فناوری‌ها برای تولید انبوه این باتری‌ها، فرآیند مونتاژ است که در آن لایه‌های سلول‌های کاتدی باید به سرعت و با دقت بالا و بدون آسیب رساندن به مواد روی هم چیده شوند.

هنگامی که از یکی از مهندسان تویوتا پرسیده شد که آیا تویوتا اکنون می‌تواند باتری‌های حالت جامد را با همان سرعت باتری‌های لیتیوم یونی فعلی تولید کند، گفت: «از نظر سرعت تولید، تقریباً به آن رسیده‌ایم. ما می‌خواهیم حجم بیشتری تولید کنیم و کیفیت ساختمان را بررسی می‌کنیم.»

تویوتا در ماه سپتامبر روزنامه نگاران، تحلیلگران و سرمایه گذاران را به بازدید از کارخانه Teiho خود در استان آیچی برد، جایی که این شرکت در حال آماده شدن برای تولید باتری‌های حالت جامد در مقادیر زیاد است.

این تور پس از یک کارگاه آموزشی در ماه ژوئن برگزار شد، که در آن شرکت ادعا کرد راه حلی پیدا کرده است که باعث می‌شود باتری‌ها دوام بیشتر و عملکرد پایداری داشته باشند.

تویوتا هفته گذشته از همکاری با گروه انرژی Idemitsu Kosan برای توسعه و تولید مشترک یک ماده باتری حالت جامد به نام الکترولیت جامد سولفید خبر داد که به گفته این شرکت‌ها، امیدوارکننده‌ترین ماده در رسیدن به موضوع دوام بسیار بیشتر در این باتری‌ها محسوب می‌شود.

مدیران تویوتا علیرغم اعتماد فزاینده آن‌ها به فناوری ساخت، اذعان دارند که این شرکت هنوز هم نیاز به بهبود نحوه تضمین کیفیت مواد باتری‌ها در موقع تولید در حجم زیاد دارد.

در کنفرانس خبری هفته گذشته، کوجی ساتو، رئیس تویوتا، همچنین اعتراف کرد که حجم تولید باتری‌های حالت جامد زمانی که این شرکت آن‌ها را در خودرو‌های الکتریکی در اوایل سال ۲۰۲۷ عرضه کند، احتمالاً اندک خواهد بود. او ادامه داد: «به نظر من مهمترین چیز در حال حاضر این است که باتری‌های حالت جامد را به بهترین نحو تولید کنیم و پس از آن به فکر گسترش حجم تولیدات خود باشیم.»

شرکت‌های دیگر نیز اخیراً در این زمینه پیشرفت داشته‌اند. سازنده چینی باتری‌های خودرو با نام CATL فاش کرد که در حال آماده‌شدن برای تولید انبوه باتری‌های نیمه‌جامد خود قبل از پایان سال میلادی کنونی است، در حالی که سامسونگ نیز یک خط آزمایشی کاملاً خودکار برای باتری‌های حالت جامد تکمیل کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->