محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت محمود پاک نیت: رئیس جمهوری پرتلاش را از دست دادیم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ اندوه اهالی فرهنگ و هنر مشهد در پی شهادت رئیس‌جمهور مردمی
سرخط خبرها

«رویای اسبی به نام شبرنگ» روی صحنه سالن اصلی تئاتر شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۹۱۴۱۶
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
«رویای اسبی به نام شبرنگ» روی صحنه سالن اصلی تئاتر شهر مشهد
نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از ۹ آبان ماه در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد روی صحنه می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ»، نمایشی با موضوع زندگینامه کیخسرو از توران تا ایران و مبتنی بر شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است که «مهدی سیم ریز» نویسندگی و «محمد جهانپا» کارگردانی آن را عهده‌دار هستند و قرار است از ۹ آبان ماه در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه برود.

در این نمایش پر بازیگر، چهار نسل از بازیگران مشهدی ایفای نقش می‌کنند. «محمد تقی‌نژاد»، «علی سوزنچی»، «سید مهران مطیع»، «امیر احسان امیرپور»، «جلال کریم‌زاده»، «علی نوروزیان»، «سید علی موسویان»، «صادق سفیدباغی»، «نازیلا نوروزی»، «امیر سرداریان»، «امیرحسین مالکی»، «محمدتقی اثنی‌عشری»، «یزدان منیریان»، «نیما پسندیده»، «دانیال نامدار»، «مهرانا عبداللهیان»، «فرزانه شجاعی»، «سجاد چزگی»، «ایمان سیدی»، «صالح غلامی»، «عباس مشمولی»، «ابوالفضل بیدل»، «محمدجواد میرزایی»، «محمد اندوختی»، «هلیا قاسمیان»، «حسین غلام‌زاده»، «حجت زحمتی»، «نجمه موحد»، «بهار یوسف‌پور»، «فهیمه فکور» و «مهدی قربانی» نقش‌آفرینان این نمایش هستند.

طراحی حرکات و بازیگردانی را «وحید ممیزی» بر عهده دارد و «مهدی شریفی» به عنوان طراح صحنه، «نازیلا نوروزی» به عنوان دستیار کارگردان، «محبوبه سلطانی» به عنوان طراح لباس، «محمود کریمی» به عنوان طراح نور، «مبین قهرمانی» به عنوان آهنگساز، «محسن محمد میرزایی» به عنوان نقاش دیجیتال پوستر، «مصطفی قدرتی» به عنوان مدیر تولید، «معراج حقیقی»، «محمد صالح قربانی» و «ناهید غفوری» به عنوان منشی صحنه و «رضا پژواک» به عنوان روابط عمومی، در کنار محمد جهانپا، عوامل تولید این نمایش هستند.

نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از ۹ تا ۱۹ آبان ماه، ساعت ۱۸ هر شب در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیط، به نشانی gishot.ir مراجعه کنند.

با نمایش‌های اسطوره‌ای، مخاطبان را به مطالعه آن‌ها علاقه‌مند کنیم

«محمد تقی نژاد» بازیگر پیشکسوت استان که در گذشته نیز با محمد جهانپا همکاری داشته و در این نمایش نیز نقش آفرینی می‌کند، ضمن ابراز امیدواری نسبت به بازخورد‌های مثبت این نمایش پربازیگر و پرکار می‌گوید: برای اینکه خانواده‌ها از تاریخ گذشته و اسطوره‌های ایران مطلع شوند، لازم است شاهنامه را یک بار از اول تا آخر بخوانند.

وی می‌افزاید: در گذشته، سنت‌هایی مانند شاهنامه‌خوانی مرسوم بود و قهوه‌خانه‌ها زمانی به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های شاهنامه‌خوانی به حساب می‌آمدند که این موضوع به دست فراموشی سپرده شده است. امیدواریم بتوانیم از طریق صحنه نمایش، مردم را به مطالعه درباره اسطوره‌های ایران و شاهنامه فردوسی علاقه‌مند کنیم.

«علی سوزنچی» دیگر پیشکسوت نمایش استان نیز که در این کار ایفای  نقش می‌کند و پیش از این نیز در نقش‌های اسطوره‌ای مبتنی بر شاهنامه  فردوسی حضور پیدا کرده است، می‌گوید: متأسفانه در حال حاضر میزان مطالعه کتاب کاهش پیدا کرده و شاید دیدن  نمایش‌های تاریخی بتواند انگیزه‌های مطالعه را در جوانان افزایش دهد.

وی می‌افزاید: ما هم باید اسطوره‌ها را به گونه‌ای به جوانان معرفی کنیم که در  آن‌ها حس وطن دوستی و انسانیت تقویت شود. نبرد‌های اسطوره‌های بزرگ ایران هم در همین مسیر بوده است. نباید آن‌ها را به گونه‌ای معرفی کرد که برداشت شود آن‌ها فقط روحیه جنگاوری و نبرد داشته‌اند و به چیزی جز جنگ فکر نمی‌کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->