تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو
سرخط خبرها

سودجویی فرصت‌طلبان از کرونا

  • کد خبر: ۱۹۱۸۸
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
سودجویی فرصت‌طلبان از کرونا
۳ واحد صنفی در مشهد که دستکش، ماسک و مایع ضدعفونی کننده را احتکار کرده بودند، شناسایی شدند
مهدی قرآنی - ابولا، آنفلوانزا و یا کرونا؛ بیماری‌های ویروسی هستند که پس از بروز و همه گیر شدنشان در برخی از مناطق جهان بازار اخبار راست و دروغ را هم در فضای مجازی و حقیقی حسابی داغ کرده و هراس بسیاری در دل مردم به راه می‌اندازند.
با انتشار بیماری کرونا که امروز تیتر یک همه اخبار را به خود اختصاص داده و آلوده شدن چند استان در ایران، بسیج همگانی برای مقابله و یا ریشه کن شدن این بیماری در سطح کشور به وجود آمده است و از مسئولان کشوری گرفته تا کادر درمانی بیمارستان‌ها همه به صورت شبانه روزی در تلاش اند تا زمینه فوت مبتلایان به این ویروس خطرناک را کاهش دهند و یا راهی برای درمانش بیابند. در این میان، اما عده‌ای سودجو و فرصت طلب که همیشه در پی گل آلود شدن آب و گرفتن ماهی برای خودشان هستند به بازار داغ کرونا وارد شدند و به طرزی غیرانسانی و به قیمت به خطر افتادن جان صد‌ها یا هزاران نفر از مردم کشور دست به احتکار ملزوماتی زدند که برای پیشگیری از این بیماری خطرناک حیاتی هستند و این روز‌ها کمبودشان در پیشخوان داروخانه‌ها احساس می‌شود. عده‌ای که در این شرایط بحرانی هم به فکر سود کلان و پر کردن جیب خود هستند و از هر راهی تلاش می‌کنند تا به سود‌های کلان دست یابند. درست همانند متهمانی که در هفتم اسفند ماه در تهران، قزوین و آذر بایجان غربی دستگیر شدند و تعداد ۲ میلیون و ۹۳ هزار عدد ماسک، الکل و اسپری ضدعفونی کننده از انبار‌های آن‌ها کشف و ضبط شد.
با توجه به اینکه خراسان رضوی از ابتلا به این بیماری مستثنا نبوده طرح مقابله و شناسایی محتکران در زمینه دپوی غیرمجاز تجهیزات و ملزومات پزشکی و بهداشتی از چندی پیش با دستور مقام قضایی و از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات خراسان رضوی و همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن تجارت و دانشگاه علوم پزشکی استان به اجرا درآمده است که تاکنون دست تعدادی محتکر مایعات ضدعفونی و ماسک در مشهد برای قانون رو شده و متهمان این پرونده‌ها هم به دستگاه قضایی معرفی شده اند.
پنجشنبه‌ای که گذشت مرحله دیگری از این طرح ضربتی در قالب ۳ عملیات در شهر مشهد به اجرا درآمد که بیش از ۴۱ هزار قلم لوازم بهداشتی پیشگیرانه در زمینه مقابله با بیماری کرونا کشف و توقیف شد.

احتکار ماسک در منطقه غربی
مرحله اول این عملیات‌ها در مناطق غربی مشهد به اجرا درآمد و در آن یک واحد صنفی که اقدام به نگهداری غیرمجاز تعداد زیادی ماسک بهداشتی کرده بود شناسایی شد. مأموران اداره نظارت بر اماکن پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده اداره بهداشت مشهد در این عملیات موفق به کشف ۲۰ هزار ماسک احتکاری شدند.
مأموران قانون در ادامه این مأموریت یک متهم را به مقام قضایی معرفی کردند و تحقیقات این پرونده ادامه دارد.

شناسایی شرکت محتکر
مرحله بعدی این طرح ضربتی در بخش دیگری از مشهد به اجرا درآمد که مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی ضمن شناسایی یک شرکت خصوصی یک محموله اقلام بهداشتی احتکار شده را در منطقه‌ای دیگری از مشهد توقیف و تحویل اداره بهداشت دادند. در این مرحله از عملیات ضربتی روز پنجشنبه تعداد ۲۰ هزار جفت دستکش بهداشتی بیمارستانی که به طور غیرمجاز از سوی افرادی در محل دپو شده بود کشف و فرد محتکر به مقام قضایی معرفی شد.

پلمب ۳ واحد متخلف
یکی از مناطق جنوبی مشهد نیز شاهد اجرای سومین مرحله از این عملیات بود که مأموران اداره نظارت بر اماکن پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی به همراه نمایندگان سازمان صمت و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی بازرسی از یک واحد صنفی تعداد ۴۲۶۰ بطری مایع ضدعفونی کننده را کشف کردند. در این مرحله نیز یک نفر شناسایی و پس از تشکیل پرونده تخلف به مرجع قضایی معرفی شد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی درباره این ۳ عملیات موفقیت آمیز همکارانش بیان کرد که در این عملیات هر ۳ مکان مورد شناسایی شده پس از تخلیه لوازم و اقلام احتکار شده به دستور مقام قضایی مهر و موم شد و تحقیقات پلیس در این راستا همچنان ادامه دارد.
سردار محمدکاظم تقوی در ادامه تأکید کرد که تحقیقات ما در راستای شناسایی دیگر افرادی که دست به احتکار لوازم بهداشتی، پزشکی و ضدعفونی در شرایط کنون جامعه می‌زنند ادامه دارد و از مردم نیز درخواست داریم در صورت اطلاع از این رفتار‌های مجرمانه حتما پلیس را در جریان قرار دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->