اعضای جدید هیئت‌مدیره شرکت آبادگران معرفی شدند در ستایش حکیم توس؛ نگاهی به تازه‌ترین کتاب‌ها درباره فردوسی و شاهنامه رویداد تولید پوستر و اکران شهری «برای خدمت» در مشهد برگزار شد + فیلم مسیرهای ویژه گردشگری در مشهد راه‌اندازی می‌شود شهردار مشهد مقدس: شهر مشهد رتبه سوم هوشمندسازی را در منطقه غرب آسیا و اوراسیا دارد + فیلم تنش ترافیکی در خیابان شهدای سلامت مشهد | اینجا پارک دوبله ظاهراً ممنوع نیست! تلاش شبانه‌روزی سازمان عمران شهرداری مشهد برای اتمام ۵ کلان‌پروژه شاخص شهر سامان‌دهی املاک قولنامه‌ای در مشهد، گامی حیاتی در توسعه متوازن شهر اجرای آزمایشی طرح پیشگیری از بیماری با فناوری هوش مصنوعی در مشهد | افزایش پوشش بیمه ناباروری تا ۷۰ درصد در خراسان رضوی به نام مادر، به یاد پسر | روایتی از دیدار صمیمانه بانوان رسانه‌ای مشهد با مادر شهید آیت‌الله رئیسی واکنش پلیس به فعالیت اقتصادی بابک زنجانی کیفیت هوای مشهد همچنان در آستانه وضعیت هشدار (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) درباره کوچه‌ای در خیابان هاشمی نژاد مشهد | سرگذشت باغی که کوچه شد جزئیات تعریض بزرگراه آزادی مشهد، حدفاصل بولوار سجاد تا میدان استقلال (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) میدان شهید کاوه مشهد چهارراه شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش ۳ برابری تولید آسفالت از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۳ سرمایه‌گذاری ۲۶‌هزار‌میلیاردی برای توسعه زیرساخت‌های مشاغل شهری مشهد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد؛ برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی در مشهد با حضور ۴۹۰ شرکت‌کننده کاهش زمان رسیدگی به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد
سرخط خبرها

بهره‌برداری از نخستین پل قوسی بتنی شرق کشور در مشهد

  • کد خبر: ۱۹۱۹۴
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
  • ۱
بهره‌برداری از نخستین پل قوسی بتنی شرق کشور در مشهد
دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب به طول ۶۵۰ متر و با شیب رمپ ۴ درصد، عرشه پل به طول ۵۰ متر دارای دو دهانه ۲۵ متری و اولین پلی است که با استفاده از تیر‌های قوسی احداث شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا حیدری رئیس شورای اسلامی مشهد در صفحه اینستاگرامی خود از بازگشایی اولین پل قوسی بتنی شرق کشور در انتهای بلوار ابوطالب مشهد خبرداد.
 
وی افزود: این پروژه که بر روی بزرگراه شهید چراغچی احداث شده است، قراربود روز شنبه با طی مراسمی رسمی افتتاح شود، اما با توجه به نگرانی مردم شریف مشهد از شیوع ویروس کرونا این پروژه بدون مراسم رسمی به بهره برداری می‌رسد.
 
اتصال حاشیه به متن یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد در حاشیه بازدید و بهره برداری از دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب گفت: ۱۰۰ متری مشهد را به دو بخش تقسیم و ارتباط میان حاشیه و متن را قطع کرده است، لذا از ابتدا به دنبال رفع وکمرنگ شدن این موضوع بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به این که یکی از راه‌های کمرنگ شدن فاصله میان مناطق برخوردار و غیر برخوردار اتصال این دو منطقه به یکدیگر است اجرای پروژه‌هایی، چون دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب و تقاطع غیرهمسطح مصلی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا عملیات اجرایی دوربرگردان ابوطالب مرداد امسال آغاز شد که به نوعی حلقه اتصال بین حاشیه و متن بود.

وی یادآور شد: این پروژه اکنون به پایان رسیده و قرار بود طی مراسمی رسمی به بهره‌برداری برسد، اما برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بدون مراسم بازگشایی و برای استفاده شهروندان دراختیار آن‌ها قرارگرفت.
 
بهره برداری از اولین پل تیرقوسی مشهد
 
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: اولین پل تیرقوسی شمال شرق کشور در بولوار ابوطالب  امروز به بهره برداری رسید.

خلیل الله کاظمی یادآور شد: دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب با اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود، این پروژه در ۲۹ مرداد ماه عملیات اجراییش آغاز شد.

وی افزود: به دلیل برخی معارضات از جمله تغییر مکان لوله آب، گاز و جابه‌جایی تیر‌های برق وخط ۲۰ کیلو ولت این پروژه با ۱۱ روز تاخیر آماده بهر‌ه‌برداری می‌شود، هرچند شرایط جوی نیز مزید بر علت شد. دوربرگردان همسطح ابوطالب واقع در بزرگراه
وی ادامه داد: چراغچی حد فاصل میدان امام حسین (ع) به میدان خیام همواره از نقاط حادثه خیز شهر بود که در سال موجب ده‌ها تصادف منجر به جرح و فوت میشد.

وی یادآور شد: در دوربرگردان همسطح سابق ابوطالب روزانه ۹۰۰ خودرو عبور می‌کردند که منجر به ۱۲۰۰ حادثه در سال می‌شد و نتیجه آن ۲۰۰ تصادف منجر به جرح بوده است. متخصصان و مشاوران پروژه به جای انتخاب سازه فلزی، سازه بتنی را انتخاب کردند و به جای تیر‌های صاف معمول، اولین پروژه پل تیرقوسی شمال و شرق کشور را رقم زدند.

وی اذعان داشت: دوربرگردان ابوطالب ۵۰۰ متر طول دارد و شیب رمپ آن ۴ درصد و طول عرشه پل نیز ۵۰ متر است. همچنین دو دهانه ۲۵ متری دارد و اولین پلی است که با استفاده از تیر‌های قوسی احداث شده است. این پروژه ۵۰۰ متر طول، ۸ مترعرض، ۲ پیاده رو نیم متری در طرفین و ۱۲ تیر پیش ساخته قوسی بتنی با مجموع وزن ۶۰۰ را دارد.
وی ادامه داد: اجرای فضای سبز در سطحی معادل ۶۰۰۰ متر مربع و تامین روشنایی با نصب برج نوری و نورپردازی روی عرشه و زیرپل از جمله فعالیت‌ها جهت حفظ منظر شهری بود که با همت خادمین شهروندان انجام پذیرفت.
کاظمی خاطر نشان کرد: کاهش سوانح و تصادفات، اتصال حاشیه به متن شهر و کاهش ترافیک بزرگراه شهید چراغچی به ویژه در گذر از میدان خیام، اهداف این پروژه هستند.
وی افزود: با توجه شیوع ویروس کرونا و لزوم خودداری از اجتماع، تصمیم بر آن شد مراسم افتتاحیه‌ای برای این پروژه برگزار نشود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
yahya
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
0
احسنت
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->