دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود
سرخط خبرها

ممنوعیت ورود حیوانات همراه مسافر از پروازهای خارجی به فرودگاه‌های استان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۹۲۵۱
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
ممنوعیت ورود حیوانات همراه مسافر از پروازهای خارجی به فرودگاه‌های استان خراسان رضوی
با توجه به اهمیت مراقبت همه جانبه علیه کرونا ویروس، اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، تدابیر خود را در این خصوص اعلام داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد رشتی باف، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر از ابلاغ بخشنامه سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر ممنوعیت ورود حیوانات همراه مسافر از مبادی کشور‌هایی که رسماً آلوده اعلام شده‌اند به اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی خبر داد.


وی اظهار داشت: هرچند براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سازمان جهانی بهداشت دام (O.I.E) مستند به بیانیه‌های منتشره از سوی سازمان جهانی بهداشت (W.H.O.)، در حال حاضر محدودیتی برای سفر یا تجارت به دلیل اثبات شده‌ای مبنی بر احتمال انتقال بیماری کووید-۱۹ توسط دام زنده، در نظر گرفته نشده است، ولی در این راستا و با توجه به ضرورت پایبندی به اصول رفاه حیوانات ۴ بیمارستان بیمارستان‌های دامپزشکی استان در شهر مشهد به این موضوع اختصاص داده شده است.

به گفته وی، به محض وجود موردی از حیوان همراه مسافر و بعد از هماهنگی‌های لازم برای طی دوره کمون و نگهداری موقت، حیوان به یکی از این بیمارستان‌ها انتقال شود.

وی ترویج و تاکید بر رعایت و اجرای اصول امنیت فردی در محیط کار برای گروه هدف شامل: دامپروران، بهره برداران و ... با بهره گیری از ظرفیت‌های اطلاع رسانی موجود را از دیگر تدابیر اندیشیده شده در این خصوص دانست.

 

وی افزود: انجام مکاتبات لازم با گروه‌های هدف مرتبط نظیر؛ کلینک‌های دامپزشکی، بازار‌های دام، و پرندگان، کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز بخش خصوصی دامپزشکی و ... و تاکید بر ضرورت اقدامات و محافظت‌های فردی از طریق رعایت و اجرای اصول ایمنی و بهداشت فردی توسط این افراد از دیگر اقدامات انجام شده است.

منبع: اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->