معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

دسته گل‌های جدید شبکه سه

  • کد خبر: ۱۹۲۶
  • ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
دسته گل‌های جدید شبکه سه
درباره ۲ سکانس توهین‌آمیز از برنامه‌های شبکه ۳ که بریده آن، سوژه داغ فضای مجازی شده است

ایمان فروزان‌نیا - دیروز در فضای مجازی دو کلیپ اهانت‌آمیز که هر دو بریده‌ای از برنامه‌های شبکه3 سیما بودند، داغ شد و کاربران مجازی را به واکنش واداشت. ویدئوی داغ اول درباره بخشی از سریال جدید شبکه3 به نام «آچمز» است که پخش آن خیلی‌ها را متعجب کرد و ویدئوی دوم مربوط به شوخی امین حیایی با یکی از شرکت‌کنندگان برنامه عصر جدید بود که بوی نژادپرستی می‌داد.


یعنی ما گوسفندیم؟
سریال گاندو با تمام حرف‌وحدیث‌هایش به پایان رسید و خیلی زود سریال «آچمز» جای آن را گرفت؛ سریالی که از همان قسمت اول نشان داد یک وجه اشتراک بزرگ با گاندو دارد؛ حاشیه‌سازی. در سکانسی از قسمت اول این سریال، هومن برق‌نورد(بازیگر سریال) با لحنی شبیه سخنرانی مسئولان، درحال سخنرانی برای گوسفندان است و از مشکل بیکاری، اقتصاد و کم‌آبی می‌گوید. پخش این کلیپ در فضای مجازی باعث ناراحتی کاربران و مطرح شدن این سوال شد که چطور چنین سکانسی از تلویزیون پخش شده است. کاربری درباره این سکانس نوشته بود: «خب، الان گوسفندا کی هستن؟ ملت گوسفندیم؟ گوسفندا ملتن؟ سخنران کیه؟ دولته؟» کاربر دیگری نوشته بود: «‏‎من دیشب با بابام داشتیم سریال رو می‌دیدیم و دوتامون مارس مونده بودیم که چرا همچین چیزی داره پخش می‌شه.» انگار مدیران شبکه3 عزمشان را جزم کرده‌اند سریال‌هایی بسازند که در آن دولتمردان، هدف نقدهای تند قرار بگیرند ولی این دفعه پا را از حد فراتر گذاشته‌اند و حواسشان نبوده است که این سکانس ازطرف مردم می‌تواند توهین‌آمیز تلقی شود.


بشور تا سفید بشی
هنوز حاشیه‌های سکانس جنجالی سریال آچمز تمام نشده بود که بریده ویدئویی از برنامه عصر جدید، بازار حاشیه را داغ‌تر کرد. در قسمتی از برنامه که گروه «پسران خورشید» برای کسب رأی مقابل داوران ایستاده بودند، احسان علیخانی که قصد داشت از پشت‌صحنه‌های آماده شدن این گروه برای شرکت در مسابقه بگوید، به ماجرای گیر کردن یکی از پسران گروه در حمام اشاره کرد؛ ماجرایی که ممکن بوده است باعث جاماندن او از قطار و نرسیدنش به مسابقه شود، درحالی‌که پسر سبزه و آفتاب‌سوخته به صحبت‌های علیخانی می‌خندید و می‌خواست توضیح بدهد که دوستش برای شوخی او را در حمام زندانی کرده است، امین حیایی وارد مکالمه‌شان می‌شود و می‌گوید: «گفته برو تا سفید نشدی، بیرون نیا». این شوخی حیایی خیلی زود نظر مردم را جلب کرد و ویدئوی آن با تیتر «شوخی شبه‌نژادپرستانه امین حیایی در عصر جدید» در کانال‌های خبری دست‌به‌دست شد. در توئیتر هم توئیت‌های زیادی درباره این کلیپ نوشته شد. برخی کاربران این حرف را فقط یک شوخی می‌دانستند؛ مثل کاربری که نوشته بود: «شلوغش نکنید، ‏‎یهویی بود. فکر کنم خیلی ناخواسته از دهنش پریده»، برخی دیگر هم معتقد بودند شوخی یا غیرشوخی، توهین، توهین است: «‏‎‎در ایران نژادپرستی تاریخی معنادار وجود نداره اما با این فرض نمی‌شود نتیجه گرفت که پس توهینِ نژادی بی‌معناست! این صحبت از ‎امین حیایی که گفته برو حموم و تا سفید نشدی بیرون نیا، معنایِ برابریِ پوستِ تیره با کثیف بودن دارد و دقیقا یک توهین شمرده می‌شه»؛ البته امین حیایی و عوامل عصر جدید به این حاشیه هیچ واکنشی نشان ندادند و به نظر می‌رسد که می‌خواهند این شوخی را زیرسبیلی رد کنند و به ادامه کارشان برسند. این موضوع اما از نظر کاربران فضای مجازی، مغفول نماند و بابت گاف‌ها و توهین‌های اخیر شبکه3، پیکان انتقاد را به‌سمت علی فروغی، مدیر پرحاشیه این شبکه، گرفتند: «کاش یک نفر موهاش توی این سکانس‌ها بیرون بود تا سانسورچی شبکه سریع اون قسمت‌ها را قطع می‌کرد. معلوم نیست حواس مدیران تلویزیون کجاست؟» کاربر دیگری نوشته بود: «منتظر واکنش تلویزیون نباشید؛ ازآنجاکه جناب ‎فروغی مشغول قلع‌وقمع کردن عادل فردوسی‌پور و امثال او هستند، قطعا فرصتی برای واکنش به این رفتارهای سخیف نخواهند داشت.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->