شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها
به عبارت دیگر

سیب‌زمینی با قیمت «منطقی» دارید؟

  • کد خبر: ۱۹۲۷
  • ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
سیب‌زمینی با قیمت «منطقی» دارید؟
حجت الاسلام محمدرضا زائری کارشناس مسائل فرهنگی

روزنامه‌ای پرسیده: ١/٣میلیارد دلار را چه کسی برد؟
به عبارت دیگر باید دید کدام‌یک از حروف الفبا این‌بار سرقت کرده‌اند، زیرا در ایران همیشه دو تا از حروف الفبا مال مردم را غارت می‌کنند! اکنون باید پرسید این دلارها را کدام حروف برده‌اند؟ «الف،ب» یا «پ،ت» یا «ث، ج» یا «چ،ح» یا دیگر حروف الفبا؟
قیمت منطقی سیب‌زمینی 2هزارو500 تا ٤هزار تومان است. به‌عبارت دیگر وقتی برای خرید تشریف می‌برید، باید سوال کنید: آقا، سیب‌زمینی با قیمت منطقی دارید؟ فروشنده هم جواب می‌دهد که ندارم. آن وقت شما گردنتان را کج می‌کنید و با ادب و متانت می‌گویید: خب، لطفا یک کیلو از آن غیرمنطقی‌هاش بدهید.
دادزن‌ها؛ در صدر فهرست کسب درآمد!
این خبر البته به شغلی اشاره می‌کند که با فریاد زدن برای صنوف مختلف، مشتری جذب می‌کنند ولی واقعیت این است که این موضوع تازگی ندارد و در طول تاریخ اتفاقا دادزن‌ها همیشه در صدر فهرست کسب درآمد بوده‌اند. همیشه کسانی که سروصدا کرده‌اند و اهل دادوبی‌داد و جاروجنجال بوده‌اند، صاحب همه‌چیز شده‌اند، وگرنه شما کجا سراغ دارید کسانی که سرشان را پایین می‌اندازند و بی‌داد و هیاهو دنبال کارشان هستند، چیزی گیرشان بیاید؟
روزنامه‌ای تیتر زده است که: تغییر رفتار ایرانی‌ها در پس‌انداز
این حرف واقعا درست است؛ قشنگ یادم می‌آید که در نسل قبل پدر و مادرهای ما دو تا صندوق و جعبه داشتند که همیشه توی آن پول می‌ریختند؛ یکی جعبه پس‌انداز خانواده بود که اضافه حقوق و درآمد خودشان را ماهانه توی آن می‌ریختند و برای روز مبادا ذخیره می‌کردند و یکی هم صندوق کوچک‌تر صدقات بود که پول خرد و گاهی اسکناس را برای رفع بلا و به نیت سلامت اعضای خانواده‌شان توی آن می‌انداختند تا به فقرا و مستحق‌ها بدهند. در این دوره و برای نسل ما کاملا عادت پس‌انداز تغییر کرده است؛ به این ترتیب که آن جعبه اول کلا حذف شده و این صندوق دوم هم کارکردش تغییر یافته است؛ چون موجودی صدقات را خودمان هر روز برمی‌داریم و به‌عنوان نیازمند برای خرید نان روزانه مصرف می‌کنیم، سلامتی سر مدیران و مسئولان کشور!
با رونق گرفتن فضای آمادگی انتخابات مجلس، یکی از بزرگان فرموده‌اند: بعضی برای رضای خدا کاندیدا نشوند.
واقعا ایشان فرض کرده است تا حالا نامزدهای انتخابات مجلس برای رضای خدا به میدان رقابت قدم می‌گذاشته‌اند؟ خب، استاد! بفرمایید اگر کسی برای رضای خدا نماینده نشد و زندگی‌اش هم بیشتر از من و شما خرج داشت، باید چه‌کار کند؟ باید نامه موافقت اصولی فلان وزیر و دستور اعطای تسهیلات فلان مدیر بانک و هدیه فلان رئیس سازمان و مرحمتی فلان مدیر دستگاه و... را از مسجد و حسینیه یا امام‌زاده دریافت کند؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->