محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت محمود پاک نیت: رئیس جمهوری پرتلاش را از دست دادیم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ اندوه اهالی فرهنگ و هنر مشهد در پی شهادت رئیس‌جمهور مردمی
سرخط خبرها

«آثاری از رکن الدین مختاری برای کمانچه» به کتابفروشی‌ها آمد

  • کد خبر: ۱۹۳۹۶۰
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
«آثاری از رکن الدین مختاری برای کمانچه» به کتابفروشی‌ها آمد
کتاب «آثاری از رکن الدین مختاری برای کمانچه» با بازنویسی و اجرای مهدی علومی توسط انتشارات پارت منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «آثاری از رکن الدین مختاری برای کمانچه» به تازگی با بازنویسی و اجرای مهدی علومی توسط انتشارات پارت منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این‌کتاب شامل بازنویسی و اجرای آثاری از رکن‌الدین مختاری (۱۳۵۰-۱۲۶۶) برای ساز کمانچه است. آوانگاری و ثبت آنچه که از آثار رکن‌الدین مختاری در دست داریم، عموماً توسط استادان، موسی معروفی و روح‌الله خالقی، صورت گرفته و این آثار برای اولین‌بار به همت ارشد تهماسبی گردآوری شده و در سال ۱۳۷۰ به چاپ رسیده است. در کتاب تازه منتشر شده، این آثار برای ساز کمانچه بازنویسی و توسط نگارنده اجرا شده است.

در تدوین این کتاب از آوانگاری در دو کوک بهره گرفته شده است. در قسمت اول، برا اساس کوک رایج در نوشتن کتاب‌های کمانچه موسوم به کوک لا و قسمت دوم بر اساس صدادهی ساز مطابق کوک دیاپازون است که در فهرست کتاب با عنوان کوک سل نوشته شده است. از این نظر کتاب برای هر دو گروه نوازندگان ساز کمانچه که با هر کدام از این دو کوک کار کرده‌اند، قابل استفاده است.

کارنامه موسیقایی رکن‌الدین مختاری را بیشتر پیش‌درآمد و رنگ تشکیل می‌دهد. پیش‌درآمد‌هایی اغلب مفصل که در گوشه‌های شاخص دستگاه‌ها ساخته شده‌اند. امروزه او را می‌توان در کنار درویش‌خان، از چهره‌های اصلی جریان تکوین و شکوفایی فرم پیش‌درآمد و رنگ به‌شمار آورد.

این کتاب با ۱۴۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵۰ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->