کشف و ضبط ۲ هزار و ۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش جان ۶ بیمار شد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در جست وجوی همسر همسان | درباره مراکز همسان گزینی که  می‌توانند شرایط یک زندگی پایدار را برای زوج‌ها فراهم کنند  با کودکان بدغذا چگونه رفتار کنیم؟ این وسایل را نباید در آشپزخانه نگهداری کنید فریب مردم با درج «بدون کلسترول» روی روغن‌های نباتی رایج‌ترین مشکلات سلامتی در میان آقایان چگونه اموال خود را پیش از مرگ به دیگری منتقل کنیم که مالیات کمتری دهیم؟ پیش‌بینی بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صبح خود را با این غذا‌ها شروع کنید تا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید چگونه مصرف‌گرایی زندگی شما را ویران می‌کند؟ برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها | چرا نباید از سفید کننده برای پاک کردن کپک استفاده کرد؟ ترفند‌های کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟ انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سارق بُرد آسانسورها در مشهد به دام افتاد

  • کد خبر: ۱۹۴۶۰۵
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
سارق بُرد آسانسورها در مشهد به دام افتاد
ماجرای سرقت از آسانسور پل‌های هوایی در محدوده بولوار وکیل‌آباد مشهد چه بود؟!

ظاهرا بعد از سرقت دستگیره‌های آسانسور از اماکن عمومی، نوبت به سرقت برد‌های آسانسور رسیده است. قطعه گران‌بها و بااهمیتی که جایش در موتورخانه کابین است و هرگونه نقصی در آن باعث می‌شود کل آسانسور از کار بیفتد. حالا اگر این قطعه از موتورخانه به سرقت رفته باشد، آسانسور هم به طور کامل فلج می‌شود. اتفاقی که برای آسانسور‌های چند پل هوایی در مشهد افتاد و آن‌ها را از حرکت بازداشت، البته مشابه این سرقت‌ها در ساختمان‌های دیگر شهر هم اتفاق افتاده بود.

یک تکنسین حرفه‌ای

در پی سرقت‌های سریالی بُرد آسانسور‌ها از پل‌های هوایی در محدوده وکیل‌آباد، هاشمیه و هفت‌تیر، موضوع به‌طور ویژه از سوی سرهنگ احمد نگهبان، فرماندهی انتظامی مشهد، در دستورکار مأموران کلانتری هفت‌تیر قرار گرفت. البته به نظر می‌رسید که سرقت این تابلوفرمان‌ها، کار یک سارق معمولی نباشد و فردی حرفه‌ای پشت این ماجرا قرار گرفته باشد.

تحقیقات مأموران دایره تجسس کلانتری هفت‌تیر هم با بررسی دوربین‌های مداربسته در محدوده سرقت‌ها و آثار به جامانده، همین موضوع را تأیید می‌کرد. آن‌ها با بازبینی دوربین‌ها به مرد جوانی مظنون شدند که خود مسئول تعمیر و نگهداری آسانسور‌های ساختمان‌ها بود.

سرقت از ساختمان‌ها

تحقیقات پلیس همچنان ادامه یافت و با تلاش مأموران کلانتری هفت‌تیر، مأموران انتظامی پس از جمع‌آوری دلایل و مستندات کافی درباره دست‌داشتن این فرد در سرقت‌های آسانسور‌ها با هماهنگی قضایی او را جایی در جنوب شهر دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه این فرد، چهار برد آسانسور کشف شد که بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان ارزش مالی داشت. متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در ادامه تحقیقات و رویارویی با مستندات کشف‌شده، به سرقت از آسانسور‌های دیگری به‌جز پل‌های هوایی در محدوده بولوار وکیل‌آباد اعتراف کرد.

سرقت دومنظوره

البته سرقت برد آسانسور‌ها بخش اول کارش بود و در اقدام بعدی، تابلو فرمان‌های بازشده را می‌فروخت، البته نه به یک مال‌خر که این نوع جنس به کار مال‌خر‌ها نمی‌آمد. از آنجا که او در بحث نصب و راه‌اندازی آسانسور مهارت داشت، این قطعات گران‌بها را که ارزش مالی‌شان بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان است، در ساختمان‌های در حال ساخت دیگر نصب و راه‌اندازی می‌کرد و بدین‌ترتیب هم هزینه تابلوفرمان را به جیب می‌زد و هم بابت راه‌اندازی آسانسور پول دریافت می‌کرد.

در هرصورت این تکنسین سارق در بازرسی‌ها به سرقت‌های دیگری از آسانسور‌ها که تعدادشان به ۲۲ مورد می‌رسید، اعتراف کرد. سرقت‌هایی که در سرتاسر شهر اتفاق افتاده بود و البته او یک همدست هم داشت که فراری شده بود. این متهم به دادسرا معرفی شد و تحقیقات برای دستگیری همدستش و کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->