نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

کرونا «آویژه» را به ششم‌شدن راضی کرد

  • کد خبر: ۱۹۴۹۹
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کرونا «آویژه» را به ششم‌شدن راضی کرد
انصراف نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر بسکتبال از بازی پنجم و ششم
مژده رنگیان - در روز و هفته‌هایی که ویروسی جدید، در صدر تمامی اخبار و رسانه‌ها بود، مسابقات ورزشی در چند رشته محدود در ایران پیگیری شد. در لیگ‌های بانوان، یک هفته از رقابت‌های فوتبال و والیبال و تکواندو برگزار شد و بعد از آن همه‌چیز لغو شد
در این زمان لیگ برتر بسکتبال که مانند فوتسال در حساس‌ترین ایستگاه خود یعنی تعیین قهرمان بود، قرار شد در بحبوحه تمام نگرانی‌ها برگزار شود. ۳ دیدار در لیگ بسکتبال باید برگزار می‌شد؛ دیدار رفت فینال، دیدار رده‌بندی کسب عنوان سومی و رده‌بندی عناوین پنجم و ششم. دیدار رفت فینال با استقبال خوب گرگانی‌ها هفته گذشته برگزار شد و در یک جنگ تمام‌عیار تیم بهمن نیمی از راه قهرمانی را طی کرد. باوجود تمام حواشی، درگیری بازیکنان، فشار تماشاچیان و اعتراضات به داوری، اما گروه بهمن از جهنم گرگان، ۵۶بر۵۳ جان سالم به در برد. در بازی دیگر این هفته تیم نامی‌نو اصفهان در سومین مسابقه رده‌بندی توانست تیم قدرتمند نفت آبادان را با نتیجه ۶۷بر۶۰ شکست دهد و مقام سوم لیگ برتر بانوان کشور را به دست آورد و مدال برنز مسابقات را به گردن بیاویزد. آبادانی‌های لیگ نیز درنهایت چهارم شدند.
جمعه‌ای که گذشت، قرار بود یک رقابت دیگر هم برگزار شود؛ جایی که مشهدی‌ها و یکی دیگر از تیم‌های پایتخت باید بر سر عنوان پنجمی لیگ امسال به‌مصاف هم می‌رفتند، اما این بازی به‌دلیل غیبت تیم مشهدی برگزار نشد.

کرونا مشهدی‌ها را از سفر منصرف کرد
در روز‌های پایانی بهمن‌ماه رقیب مشهدی‌ها در رده‌بندی لیگ بسکتبال مشخص شد. به‌این‌صورت که در پایان بازی ۲ تیم هرمزگان و پاز تهران، حریف تیم آویژه‌صنعت پارسا مشهد نیز مشخص شد. پاز تهران با پیروزی ۷۹ بر ۷۵ برابر جنوبی‌ها راهی مسابقه رده‌بندی شد و قرار شد بعد از یک هفته استراحت برابر مشهدی‌ها به میدان برود. در بازی نخست باید آویژه راهی تالار بسکتبال آزادی در تهران می‌شد. در آستانه این مسابقات، حاشیه‌هایی مانند شرایط بحرانی شیوع بیماری و تبعات سفر بازیکنان به تهران و نبود اراده برای کسب عنوان پنجمی رقم خورد و درنهایت منجر به این شد که دیدار تیم‌های پاز تهران و آویژه‌صنعت پارسا در چهارچوب لیگ برتر بسکتبال بانوان لغو شد. درواقع کادر فنی آویژه‌صنعت پارسا کناره‌گیری تیم خود از ادامه لیگ را اعلام کرد و بازیکنان این تیم هیچ‌وقت با بلیت‌هایی که تهیه شده بود، راهی تهران نشدند و قید عنوان پنجمی سوپرلیگ را هم زدند. وضعیت بهداشتی موجود، دلیل کناره‌گیری اعلام شد که با موافقت دپارتمان مسابقات و داوران بانوان همراه شد. به‌این‌ترتیب تیم پاز تهران، میزبان این رقابت، به‌عنوان تیم پنجم فصل معرفی شد و آویژه‌صنعت پارسا نیز ششم شد. امسال لیگ با ۱۲ تیم در ۲ گروه شش‌تیمی پیگیری شد که ۸ تیم صعود کردند و ۴ تیم برای فرار از سقوط به دسته‌یک، به میدان رفتند.

جایگاهی دور از انتظار
اگر کسی در جریان هفته به هفته نتایج بسکتبال بانوان بوده است، شاید از حضور نماینده مشهد در این مرحله از پلی‌آف تعجب کند؛ زیرا از نظر فنی شاید تیم‌های دیگری شایسته حضور در این مراحل بودند. تیم آویژه که از ابتدای فصل نتایج سینوسی و اغلب دورازانتظاری را کسب کرده بود، در نیم‌فصل دوم با تغییر در تاکتیک‌های دفاعی باعث شد آن‌ها با کمی چاشنی خوش‌شانسی و نتایج حریفان، با ۷ تیم برتر دیگر راهی پلی‌آف شده و از شر رقابت‌های حذفی و سقوط به دسته‌یک راحت شوند.
در مرحله نخست پلی‌آف، آویژه کار سختی داشت؛ زیرا حریف تیم قدرتمند و کهکشانی گرگان شد که هر ۲ بازی در زمین مشهد و گرگان را به این تیم مدعی اول قهرمانی واگذار کرد. ۴ تیم برنده راهی نیمه‌نهایی برنده‌ها شدند و مشهدی‌ها به‌همراه خانه بسکتبال هرمزگان، پاز تهران و آسمان‌سترگ سپهرداد تهران وارد نیمه‌نهایی بازنده‌ها شدند تا برای رده‌های پنجم تا هشتم رقابت کنند. در این مرحله هرمزگان حریف پاز شد و آویژه حریف سپهرداد؛ اما اتفاقی در این مرحله رخ داد که برای مشهدی‌ها خبر خوبی محسوب می‌شد. تیم بسکتبال بانوان سپهرداد در نامه‌ای رسمی به فدراسیون از مسابقات رده‌بندی پنجم تا هشتم انصراف داد. مسئولان سپهرداد دلیل این موضوع را ابتدا مشکلات مالی عنوان کرده و سپس از دلسردی از حضور در مسابقات یاد کردند.
تیم سپهرداد در مسابقات رده‌بندی باید با آویژه مشهد به‌صورت ۲ برد از ۳ مسابقه رقابت می‌کرد. پس از این انصراف، فدراسیون اعلام کرد که کناره‌گیری سپهرداد، مشکلی در روند مسابقات ایجاد نمی‌کند و با این تصمیم آن‌ها باخت فنی خوردند و در رده هشتم رقابت‌ها قرار گرفتند. تیم مشهد نیز به‌عنوان تیم برنده راهی مرحله بعدی شد؛ اما مشهدی‌ها از این فرصت استفاده نکردند تا با کسب عنوان پنجمی، بهترین نتیجه مشهدی‌ها در تاریخ لیگ برتر بسکتبال بانوان را به دست بیاورند. درحال‌حاضر فقط تکلیف تیم قهرمان مشخص نشده که قرار است فدراسیون ۱۵اسفند تکلیف دیدار برگشت را مشخص کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->