سرخط خبرها

پیگیر جمع‌آوری آنتن مخابراتی هستیم

  • کد خبر: ۱۹۵۳
  • ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
پیگیر جمع‌آوری آنتن مخابراتی هستیم
جواب سازمان اوقاف پس از گلایه ساکنان پارس ۲۸ از نصب آنتن مخابراتی BTS

حمیده صفائی - چندی پیش یکی از ساکنان پارس28 با برگه استشهادی از اهالی محل به دفتر شهرآرامحله آمد و از نصب
آنتن مخابراتی BTS در مسجد محله‌شان گلایه‌مند بود و می‌خواست به آن‌ها کمک کنیم تا بتوانند این آنتن را از آنجا جمع‌آوری کنند. آنتنی که باید به ارتباطات آن‌ها سرعت بخشد امروز برایشان دردسر شده است و طی مطالعاتی که انجام داده‌اند دیگر نمی‌خواهند در همسایگی‌شان آنتن مخابراتی BTS باشد، برای همین عزمشان را جزم کرده‌اند تا پس از سال‌ها آن را از محله‌شان بیرون ببرند. به سراغ اهالی محله رفتیم تا گپ و گفتی با آن‌ها داشته باشیم.

 

 به دنبال جمع‌آوری آنتن هستیم
مقدم یکی از ساکنان پارس28 است. او از نصب این آنتن گلایه دارد و می‌گوید: تازه به این محله آمده‌ام و تلاش می‌کنم تا این آنتن مخابراتیBTS را از اینجا جمع کنیم. آن‌طور که متوجه شده‌ام اهالی محل ناراضی بوده‌اند اما پیگیر شدید نبوده‌اند، ولی اکنون که متوجه مضرات آن شده‌اند تمایل دارند هر چه سریع‌تر این دکل از محله‌شان برداشته شود. پیگیری می‌کنم تا این دکل جابه‌جا شود. به طور معمول خانه برای آرامش است و دوست نداریم مکانی باشد که امنیت روانی و جسمانی در آن نداشته باشیم.


 از ابتدا هم راضی نبودیم
نصرت شاه‌ولیان از دیگر همسایگان قدیمی مسجد است که می‌گوید: این آنتن خیلی وقت است که اینجاست، روزی که می‌خواستند نصب کنند همسایه‌ها شاکی بودند اما کسی به حرف ما گوش نکرد.

 

 سردردهای بی‌دلیل دارم
خانم محمدی، همسایه دیگر این محله، در این باره توضیح می‌دهد: از روز اول کسی از ما نپرسید، خودشان بریدند و دوختند مسجد بزرگی داشتیم، حالا آن را قسمت قسمت کرده‌اند و مانند گذشته نیست. من دلیل سردردهایم را این آنتن مخابراتی می‌دانم چون هر زمان که در سفر هستم یا چند روزی که خانه نباشم، سردرد هم ندارم اما زمانی‌که می‌آیم و یک روز می‌گذرد سردردهایم شروع می‌شود. امیدوارم این‌بار بتوانیم به همت اهالی آن را از اینجا برداریم.

 

 کسی به حرف ما گوش نکرد
غلامی از ساکنان دیگر این خیابان هم می‌گوید: از ابتدا مردم ناراضی بودند، اما هیچ‌کس به حرفمان گوش نکرد و با بیان صحبت‌های اعتقادی مردم را آرام کردند و ما هم که اطلاعات زیادی نداشتیم، کوتاه آمدیم. از طرفی هم کارشناسان مخابرات به ما می‌گفتند خیالتان راحت باشد هیچ ضرری ندارد، اما اکنون که سال‌هاست از برپایی آن در این محله می‌گذرد و سردردها به‌سراغ اهالی آمده است عوارضش را می‌بینیم. از طرفی روز به روز بر اطلاعات مردم افزوده می‌شود و حالا با یک بررسی جزئی در فضای مجازی متوجه مضرات آن خواهید شد.قرائی دیگر همسایه مسجد که حالا خانه‌اش را فروخته است نیز توضیح می‌دهد: همسایه‌ها مذهبی هستند و آن‌زمان اطلاعات کم بود و اهالی به‌خاطر مسجد کوتاه آمدند اما کم‌کم فهمیدیم که عوارض دارد و برای مردم مشکل‌ساز است. روز عید فطر به امام جماعت گفتیم شما اینجا نیستید و این برای ما ضرر دارد. وی تأکید داشت اگر مشکل داشته باشد خودم پیش‌قدم می‌شوم و آن را جمع می‌کنم. هر زمان که اعتراض می‌کنیم می‌گویند چوب لای چرخ مسجد می‌گذارید و می‌مانیم چگونه اعتراضمان را مطرح کنیم.

 

 امور نرم‌افزاری مساجد با ماست
پس از شنیدن سخنان اهالی با امور مساجد تماس گرفتیم. فردی که پاسخ‌گو بود و تمایلی به درج نامش نداشت، توضیح داد: امور مساجد فقط در مسائل نرم‌افزاری مساجد ورود پیدا می‌کند و کاری به مسائل سخت‌افزاری ندارد. این موضوع هم ارتباطی به ما ندارد و سازمان اوقاف باید پاسخ‌گوی این مسئله باشد.

 

 نظر شرعی، حقوق وقف رعایت نشده
با این توضیحات با اداره اوقاف تماس گرفتیم و پس از گفت‌وگو این جوابیه را برای ما فرستادند: « نظر اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه3 مشهد درباره این موضوع: نصب آنتن مخابراتی BTS از نظر شرعی و قانونی، حقوق وقف رعایت نشده و اداره اوقاف ناحیه3مشهد در حال پیگیری برای جمع‌آوری آنتن مخابراتی است.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->