احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در کاشمر آغاز شد جزئیات فروش اینترنتی محصولات سایپا از دوشنبه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) وزیر نفت: ظرفیت تجارت ایران و روسیه فراتر از ارقام کنونی است ۱۰۰ درصد اراضی ملی و کشاورزی استان حدنگاری شد| شمارش معکوس برای تکمیل حدنگاری ۱۱ میلیون هکتار اراضی خراسان رضوی وزیر نفت وارد مسکو شد | پاک نژاد در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه شرکت می‌کند خاموشی در تابستان ۱۴۰۴ حتمی شد | اعمال سختگیرانه‌ترین تنبیه‌ها برای ادارات پرمصرف استان پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) احتمال سقوط قیمت طلا در پی مذاکرات آمریکا و چین زمان عرضه بنزین سوپر اعلام شد هشدار بانک مرکزی | واریز وجه در معاملات به حساب نفر سوم پولشویی است بهره‌برداری از ۲۹۶ مگاوات نیروگاه برق خورشیدی در خراسان رضوی | چشم‌انداز تولید ۳۰۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر در استان+ویدئو بررسی شرایط خرید ملک با موجودی ۳ تا ۵ میلیارد تومان در مشهد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جدول تفویض حداکثری اختیارات «ساتبا» به خراسان رضوی وصول بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی از محل درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده در خراسان رضوی معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی خبر داد: وجود ۱۴۰۰ طرح نیمه‌تمام در خراسان رضوی توقف فروش آرد به نانوایان آزادپز بورس وارد فاز احتیاط شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) سهمیه کالای همراه مسافر تا پایان فصل بهار ۱۴۰۴ تعیین شد صدور پروانه بهره‌برداری از ۶ معدن در غرب خراسان رضوی نرخ طلا در مشهد یک میلیون تومان ریزش کرد | افت ۱.۶ میلیونی قیمت سکه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) خراسان رضوی، قطب تولید انرژی پاک در کشور | ۳ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر جدید در استان ساخته می‌شود عشایر، ستون فقرات اقتصاد و امنیت خراسان رضوی تأکید استاندار خراسان رضوی و مشاور رئیس‌جمهور بر نقش‌آفرینی استان در پروژه‌های ملی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت‌کوین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ریزش نرخ دلار و طلا تورم فروردین ۱۴۰۴ رکورد ۱۷ ماه اخیر را شکست شرایط بخشودگی جرائم مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ شد تأمین بیش از ۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال سهم ورزش‌های همگانی خراسان رضوی از محل درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده تهران- مشهد؛ دارای بالاترین آمار جابه‌جایی مسافر در فرودگاه‌های کشور طی اسفند ۱۴۰۳
سرخط خبرها

شیوه جدید قیمت گذاری خودرو، محصولات خودروسازان را گران می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۹۵۸۴۵
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
شیوه جدید قیمت گذاری خودرو، محصولات خودروسازان را گران می‌کند؟
سیاست‌گذار خودرویی از فرمول جدید قیمت تمام شده برای قیمت‌گذاری خودرو‌های تولیدی توسط شرکت‌های خودروساز رونمایی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرمول جدید قیمت‌گذاری محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا از سوی وزارت صمت تعیین شده تا از مسیر جدید قیمت‌گذاری خودرو، شرکت‌های خودروساز از زیان خارج شوند.

براساس درصدبندی قیمت نهایی خودرو، مدیران ارشد صمت سود خالصی بین ۱۲ تا ۱۶ درصد را برای خودروسازان درنظر گرفته‌اند.

چنانچه مدیران خودروساز بتوانند درصدبندی یادشده را در تولید محصولات خود رعایت کنند این امکان وجود دارد تا شرکت‌های خودروساز بتوانند به تدریج از باتلاق زیان‌دهی خارج شوند. به عبارت دیگر قیمت تمام شده محصول به نوعی پایین‌تر از قیمتی باشد که برای مشتریان فاکتور می‌شود.

درمیان درصدبندی‌های انجام شده حدود ۴۵ تا ۵۵درصد سهم مواد اولیه است. این به آن معناست که براساس آنالیز مدیران صمت، خودروسازان حول و حوش ۵۰درصد قیمت نهایی تولید خود را خرج تأمین مواد اولیه و قطعات موردنیاز کنند. هزینه دستمزد در رتبه بعدی قرار دارد و حدود ۱۰ تا ۱۴درصد قیمت نهایی خودرو در خطوط تولید را به نظر سیاست‌گذار خودرویی به خود اختصاص دهد.

هزینه‌های سربار تولید بعد از هزینه‌های مربوط به دستمزد پرسنل در جایگاه بعدی قرار دارد. این امکان وجود دارد تا بر اساس محاسبات صمت این هزینه‌ها تا ۱۲درصد قیمت تمام شده خودرو در کارخانه را به خود اختصاص دهند. هزینه‌های مربوط به توسعه محصول می‌تواند تا ۶درصد قیمت تمام شده محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز را به خود اختصاص دهد. گارانتی خودرو‌های تولیدی از سوی خودروسازان نیز می‌تواند هزینه‌ای روی دست مدیران خودروساز قرار دهد و این هزینه می‌تواند سهمی تا ۶ درصد قیمت تمام شده داشته باشد. هزینه استهلاک که مربوط به خطوط تولید شرکت‌های خودروساز است بین یک درصد تا ۱.۵ درصد باشد.

این امیدواری وجود دارد تا با آنالیز جدید قیمت تمام شده تولید خودرو دیگر خودروسازان زیانی در صورت‌های مالی خود درج نکنند و در جاده سوددهی حرکت خود را آغاز کنند. البته سیاست‌گذار خودرویی باید اجازه دهد تا قیمت خودرو در کارخانه با توجه به درصدبندی اعلام شده و در فواصل زمانی کوتاه‌تر توسط خودروسازان بروزرسانی شود.

البته به احتمال فراوان شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود، اما مدیران خودروساز تأکید می‌کنند می‌توانند در بازه زمانی حول و حوش یک سال با افزایش تیراژ قیمت بازاری خودرو را مدیریت کنند.

حال باید منتظر ماند و دید سیاست‌گذار خودرویی از چه زمانی قیمت تمام شده خودرو را با توجه به درصدبندی جدید بروزرسانی کرده و زیر مجوز‌های لازم را برای مدیران خودروساز امضا می‌کند.

منبع: اکو ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->