معامله ۸۲ میلیون دلار در بازار ارز تجاری امروز (پنجشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۳) وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزیر انرژی عمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد (۴ بهمن ۱۴۰۳) ۷۰درصد کارگران نسخه قرارداد ندارند وزیر نیرو: تابستان ۱۴۰۴ قطعی برق نخواهیم داشت بی‌برقی، ۲۵۰ همت خسارت به بخش صنعت وارد کرد طرح جدید مرکز آمار ایران برای محاسبه دقیق تعداد زائران در خراسان رضوی + فیلم نرخ سکه از مرز ۶۰ میلیون تومان عبور کرد (۴ بهمن ۱۴۰۳) تکلیف پوشش بیمه موتورسواران در روز‌های بارانی به کجا رسید؟ ۱۲۵ میلیون دلار در بازار ارز تجاری مرکز مبادله ایران معامله شد مجلس با کاهش مبلغ وام ساخت مسکن به ۶۵۰ میلیون تومان مخالفت کرد عرضه اولیه یک شرکت مشهدی در بورس، دوشنبه آینده (۸ بهمن ۱۴۰۳) | حسابمان را برای عرضه اولیه «محتشم» چقدر شارژ کنیم؟ تاثیر نظافت صنعتی بر افزایش بهداشت و ایمنی محیط کار و کارکنان بیش از پنج هزار و ۸۰۰ تن گوشت تنظیم‌بازار در خراسان رضوی توزیع شد تهرانی‌ها ۲برابر الگو، مصرف آب دارند | هر تهرانی در شبانه‌روز، ۲۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند لزوم همکاری دولت در ساخت مسکن کارگری افزایش قیمت طلا و سکه در مشهد | سکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان گران‌تر شد (۴ بهمن ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی در بازار آزاد (۴ بهمن ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۴ بهمن ۱۴۰۳) | ساینا ۴۷۷ میلیون تومان رقم تخفیف نمایشگاه‌های بهاره امسال مشخص شد | برگزاری نمایشگاه بهاره از ۱۰ تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ دلار وارد کانال ۸۳ هزار تومان شد | جهش طلا به کانال ۵.۵ میلیون تومان (۴ بهمن ۱۴۰۳) صادرات ۴۹۳ هزار تن محصولات کشاورزی خراسان رضوی به کشور‌های خارجی رشد طلا در سایه تعرفه‌گذاری‌های جدید ترامپ با حذف ارز نیمایی، ارز مسافرتی با چه نرخی عرضه می‌شود؟ ویدئو | قیمت دلاری مسکن با لحاظ «افت قدرت خرید دلار» چقدر است؟ ناترازی انرژی تولیدات کاشی و سرامیک را کاهش داده است کاهش ارزش گمرکی ۱۰مدل خودرو وارداتی | خودروهای خارجی ارزان می‌شوند؟ نبض ناموزون صنعت در آذر ۱۴۰۳ | تولید کاهش یافت فعالان اقتصادی مشهد و خراسان رضوی، میزبان معاون وزیر امور خارجه | تأکید بر ضرورت جدایی اقتصاد و تجارت از تحولات سیاسی قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۴ بهمن ۱۴۰۳) | لیموشیرین در میادین تره‌بار مشهد کیلویی ۲۵ هزار تومان
سرخط خبرها

شیوه جدید قیمت گذاری خودرو، محصولات خودروسازان را گران می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۹۵۸۴۵
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
شیوه جدید قیمت گذاری خودرو، محصولات خودروسازان را گران می‌کند؟
سیاست‌گذار خودرویی از فرمول جدید قیمت تمام شده برای قیمت‌گذاری خودرو‌های تولیدی توسط شرکت‌های خودروساز رونمایی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرمول جدید قیمت‌گذاری محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا از سوی وزارت صمت تعیین شده تا از مسیر جدید قیمت‌گذاری خودرو، شرکت‌های خودروساز از زیان خارج شوند.

براساس درصدبندی قیمت نهایی خودرو، مدیران ارشد صمت سود خالصی بین ۱۲ تا ۱۶ درصد را برای خودروسازان درنظر گرفته‌اند.

چنانچه مدیران خودروساز بتوانند درصدبندی یادشده را در تولید محصولات خود رعایت کنند این امکان وجود دارد تا شرکت‌های خودروساز بتوانند به تدریج از باتلاق زیان‌دهی خارج شوند. به عبارت دیگر قیمت تمام شده محصول به نوعی پایین‌تر از قیمتی باشد که برای مشتریان فاکتور می‌شود.

درمیان درصدبندی‌های انجام شده حدود ۴۵ تا ۵۵درصد سهم مواد اولیه است. این به آن معناست که براساس آنالیز مدیران صمت، خودروسازان حول و حوش ۵۰درصد قیمت نهایی تولید خود را خرج تأمین مواد اولیه و قطعات موردنیاز کنند. هزینه دستمزد در رتبه بعدی قرار دارد و حدود ۱۰ تا ۱۴درصد قیمت نهایی خودرو در خطوط تولید را به نظر سیاست‌گذار خودرویی به خود اختصاص دهد.

هزینه‌های سربار تولید بعد از هزینه‌های مربوط به دستمزد پرسنل در جایگاه بعدی قرار دارد. این امکان وجود دارد تا بر اساس محاسبات صمت این هزینه‌ها تا ۱۲درصد قیمت تمام شده خودرو در کارخانه را به خود اختصاص دهند. هزینه‌های مربوط به توسعه محصول می‌تواند تا ۶درصد قیمت تمام شده محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز را به خود اختصاص دهد. گارانتی خودرو‌های تولیدی از سوی خودروسازان نیز می‌تواند هزینه‌ای روی دست مدیران خودروساز قرار دهد و این هزینه می‌تواند سهمی تا ۶ درصد قیمت تمام شده داشته باشد. هزینه استهلاک که مربوط به خطوط تولید شرکت‌های خودروساز است بین یک درصد تا ۱.۵ درصد باشد.

این امیدواری وجود دارد تا با آنالیز جدید قیمت تمام شده تولید خودرو دیگر خودروسازان زیانی در صورت‌های مالی خود درج نکنند و در جاده سوددهی حرکت خود را آغاز کنند. البته سیاست‌گذار خودرویی باید اجازه دهد تا قیمت خودرو در کارخانه با توجه به درصدبندی اعلام شده و در فواصل زمانی کوتاه‌تر توسط خودروسازان بروزرسانی شود.

البته به احتمال فراوان شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود، اما مدیران خودروساز تأکید می‌کنند می‌توانند در بازه زمانی حول و حوش یک سال با افزایش تیراژ قیمت بازاری خودرو را مدیریت کنند.

حال باید منتظر ماند و دید سیاست‌گذار خودرویی از چه زمانی قیمت تمام شده خودرو را با توجه به درصدبندی جدید بروزرسانی کرده و زیر مجوز‌های لازم را برای مدیران خودروساز امضا می‌کند.

منبع: اکو ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->