تمدید مجدد لغو پرواز‌های داخلی و خارجی در شمال، جنوب و غرب کشور تا ساعت ۱۴ فردا (۷ تیرماه ۱۴۰۴) شرایط استفاده از برق برای استخراج رمزارز در کشور تسهیل می‌شود طلای جهانی در مسیر کاهش قیمت (۶ تیر ۱۴۰۴) ذخایر ارزی و تجارت خارجی کشور مطلوب است | جنگ هیچ مشکلی برای تولید و تجارت کشور ایجاد نکرد افزایش ۰.۶ درصدی نرخ تورم سالانه در خرداد ماه ۱۴۰۴ بیمه مرکزی: سازوکار ارزیابی خسارت خودرو‌های آسیب‌دیده به زودی اعلام می‌شود توضیح بانک سپه درباره برداشت مبالغ از حساب مشتریان تثبیت قیمت طلا از فردا (۷ تیر ۱۴۰۴) وزیر جهاد کشاورزی: مردم منتظر کاهش قیمت برنج باشند | آغاز توزیع ۶۰ هزار تن برنج بازار بورس از شنبه ۷ تیر ۱۴۰۴ با چه دامنه نوسانی آغاز به کار خواهد کرد؟ ۶۷ درصد از درآمد‌های تهرانی‌ها صرف پرداخت اجاره می‌شود تحریم‌ها تنها ۱۰۰ هزار بشکه از فروش نفت ایران را کاهش داد زنجیره ارزش صنعت نفت، قهرمان بی‌صدای روز‌های بحران سوخت قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۵ تیر ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ تیر ۱۴۰۴) | کاهش قیمت‌ها تمدید لغو پرواز‌های داخلی و خارجی در شمال، جنوب و غرب کشور تا ساعت ۱۴ فردا (جمعه، ۶ تیر ۱۴۰۴) دستورالعمل استرداد وجه بلیت پرواز‌های لغو شده اعلام شد لزوم آغاز تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و خدماتی | کارگران آتش نشانی و خدماتی سنگ تمام گذاشتند قرائت کنتور برق تهرانی‌ها از شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) طبق روال گذشته انجام می‌شود قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ تیر ۱۴۰۴) | دلار چه قیمتی دارد؟ قیمت دلار جهانی امروز (۵ تیرماه ۱۴۰۴) | دلار جهانی به کف قیمت چند ساله سقوط کرد مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه دهک‌های یک تا سه درآمدی از شنبه (۷ تیرماه ۱۴۰۴) آغاز می‌شود+ جزئیات نرخ امروز طلا در مشهد چقدر است؟ (۵ تیر ۱۴۰۴) بانک مرکزی: تأمین ارز واردات در مدت ۳ ماه از ۱۲.۳ میلیارد دلار گذشت قیمت سیب‌زمینی نصف شد (۵ تیر ۱۴۰۴) جابه‌جایی بیش از ۴.۶ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری در ۱۲ روز جنگ وزیر راه و شهرسازی: بازسازی مناطق خسارت‌دیده در جنگ در اولویت وزارت راه است قرائت کنتور مشترکان آب و فاضلاب از هفتم تیر به روال عادی بازمی‌گردد
سرخط خبرها

شیوه جدید قیمت گذاری خودرو، محصولات خودروسازان را گران می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۹۵۸۴۵
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
شیوه جدید قیمت گذاری خودرو، محصولات خودروسازان را گران می‌کند؟
سیاست‌گذار خودرویی از فرمول جدید قیمت تمام شده برای قیمت‌گذاری خودرو‌های تولیدی توسط شرکت‌های خودروساز رونمایی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرمول جدید قیمت‌گذاری محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا از سوی وزارت صمت تعیین شده تا از مسیر جدید قیمت‌گذاری خودرو، شرکت‌های خودروساز از زیان خارج شوند.

براساس درصدبندی قیمت نهایی خودرو، مدیران ارشد صمت سود خالصی بین ۱۲ تا ۱۶ درصد را برای خودروسازان درنظر گرفته‌اند.

چنانچه مدیران خودروساز بتوانند درصدبندی یادشده را در تولید محصولات خود رعایت کنند این امکان وجود دارد تا شرکت‌های خودروساز بتوانند به تدریج از باتلاق زیان‌دهی خارج شوند. به عبارت دیگر قیمت تمام شده محصول به نوعی پایین‌تر از قیمتی باشد که برای مشتریان فاکتور می‌شود.

درمیان درصدبندی‌های انجام شده حدود ۴۵ تا ۵۵درصد سهم مواد اولیه است. این به آن معناست که براساس آنالیز مدیران صمت، خودروسازان حول و حوش ۵۰درصد قیمت نهایی تولید خود را خرج تأمین مواد اولیه و قطعات موردنیاز کنند. هزینه دستمزد در رتبه بعدی قرار دارد و حدود ۱۰ تا ۱۴درصد قیمت نهایی خودرو در خطوط تولید را به نظر سیاست‌گذار خودرویی به خود اختصاص دهد.

هزینه‌های سربار تولید بعد از هزینه‌های مربوط به دستمزد پرسنل در جایگاه بعدی قرار دارد. این امکان وجود دارد تا بر اساس محاسبات صمت این هزینه‌ها تا ۱۲درصد قیمت تمام شده خودرو در کارخانه را به خود اختصاص دهند. هزینه‌های مربوط به توسعه محصول می‌تواند تا ۶درصد قیمت تمام شده محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز را به خود اختصاص دهد. گارانتی خودرو‌های تولیدی از سوی خودروسازان نیز می‌تواند هزینه‌ای روی دست مدیران خودروساز قرار دهد و این هزینه می‌تواند سهمی تا ۶ درصد قیمت تمام شده داشته باشد. هزینه استهلاک که مربوط به خطوط تولید شرکت‌های خودروساز است بین یک درصد تا ۱.۵ درصد باشد.

این امیدواری وجود دارد تا با آنالیز جدید قیمت تمام شده تولید خودرو دیگر خودروسازان زیانی در صورت‌های مالی خود درج نکنند و در جاده سوددهی حرکت خود را آغاز کنند. البته سیاست‌گذار خودرویی باید اجازه دهد تا قیمت خودرو در کارخانه با توجه به درصدبندی اعلام شده و در فواصل زمانی کوتاه‌تر توسط خودروسازان بروزرسانی شود.

البته به احتمال فراوان شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود، اما مدیران خودروساز تأکید می‌کنند می‌توانند در بازه زمانی حول و حوش یک سال با افزایش تیراژ قیمت بازاری خودرو را مدیریت کنند.

حال باید منتظر ماند و دید سیاست‌گذار خودرویی از چه زمانی قیمت تمام شده خودرو را با توجه به درصدبندی جدید بروزرسانی کرده و زیر مجوز‌های لازم را برای مدیران خودروساز امضا می‌کند.

منبع: اکو ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->