اتحادیه عرب دیگر حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی داند قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است
سرخط خبرها

استقبال ترکیه از آتش‌بس موقت در غزه

  • کد خبر: ۱۹۶۱۰۶
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
استقبال ترکیه از آتش‌بس موقت در غزه
رئیس جمهور و وزارت خارجه ترکیه امروز در بیانیه‌هایی جداگانه از برقراری آتش‌بس ۴ روزه بشردوستانه در غزه استقبال کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خارجه ترکیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دستیابی به آتش بس ۴ روزه بشردوستانه بین حماس و اسرائیل یک اتفاق مثبت است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده است: منتظر پایبندی کامل به توافق آتش بس شامل آزادی بخشی از اسرای نزد حماس و بازداشت شدگان در اسرائیل هستیم.

این بیانیه در ادامه اضافه می‌کند: از تلاش‌های قطر برای دستیابی به آتش بس بشردوستانه بین حماس و اسرائیل قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این توافق به پایان درگیری‌ها کمک کند.

در خبری مرتبط، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیر در این ارتباط اعلام کرد: توافق آتش بس گام مثبتی است که ما از آن استقبال می‌کنیم و خواستار آتش بس دائمی هستیم.

حماس بیانیه‌ای پیرامون توافق آتش‌بس موقت در غزه منتشر و اعلام کرد: با توجه به مسئولیتمان در قبال ملت صابر و مجاهد فلسطین و در راستای تقویت پایداری ساکنان قهرمان غزه و افزایش اراده مقاومت پیروزمند در ۷ اکتبر و پس از روز‌های طولانی مذاکره، به یاری خداوند، به توافق آتش‌بس موقت انسانی ۴ روزه دست یافتیم.

در بیانیه حماس آمده است: آتش بس شامل توقف تمامی اقدامات نظامی ارتش اشغالگر در تمامی مناطق نوار غزه و توقف تحرکات جنگ افزار‌های دشمن در غزه است.

این آتش بس همچنین شامل ورود کمک‌های انسانی، پزشکی و سوخت به مناطق غزه بدون استثنا از شمال تا جنوب است.

در بیانیه حماس آمده است که بر اساس این آتش بس، ۵۰ نفر از اسرای دشمن اعم از زن و کودکان کمتر از ۱۹ سال در مقابل ۱۵۰ نفر از اسرای زن فلسطینی و کودکان کمتر از ۱۹ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی، آزاد خواهند شد.

توقف پرواز جنگنده‌ها و پهپاد‌های اسرائیلی در جنوب نوار غزه طی این ۴ روز به مدت ۶ ساعت در روز از ۱۰ صبح تا ۴ عصر هم از بند‌های موردتوافق این آتش‌بس موقت عنوان شده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->