هشدار محققان به کسانی که چای کیسه‌ای استفاده می‌کنند پس از چند روز بی‌خبری، بالاخره کاوشگر «پارکر» از مأموریت خورشیدی‌اش سیگنال فرستاد هشدار پاوز به کاربران: امتیازات خود را قبل از اسنپ شات برگردانید! + آموزش و تاریخ بزرگ‌ترین شکست‌های حوزه فناوری در سال ۲۰۲۴ بالاخره تاریخ لیست بازی شکست خورده «تپ سواپ» مشخص شد! اختلال واتساپ برطرف شد (۷ دی ۱۴۰۳) OpenAI قصد دارد ربات‌های انسان‌نمای پیشرفته بسازد فلز طلا چطور در پوسته زمین شکل می‌گیرد؟ | تحقیقی جدید پاسخ می‌دهد فضانوردان ناسا از ایستگاه فضایی بین‌المللی سال نو میلادی را تبریک گفتند + فیلم محققان اسکاتلندی: افزایش بیماری‌های روانی ارتباطی مسقیم با آلودگی هوا دارند ۱۰ دنیای رنگی برای ۷ تا ۱۸ ساله‌ها در گوگل، اسکویید گیم بازی کنید! + آموزش هم‌افزایی در راستای تحقق ۵۵هزار اتصال فیبر نوری در خراسان رضوی فضاپیمای ناسا رکورد نزدیک‌شدن به خورشید را شکست! افغانستان و ایران تفاهم‌نامه اتصال شبکه‌های اینترنت امضا کردند ۵۰۰۰ پهپاد، به مناسبت کریسمس، رکورد طولانی‌ترین نمایش پهپاد‌ها را شکستند + فیلم ویدئو | پشتک‌زدن ربات انسان‌نمای «بوستون داینامیکس» با لباس بابانوئل رفع فیلتر واتساپ و گوگل‌پلی رسماً آغاز شد (۵ دی ۱۴۰۳) تشخیص دیابت با هوش مصنوعی در بیمارستان‌های انگلیس زمان رفع فیلتر واتس‌آپ و گوگل پلی مشخص شد
سرخط خبرها

انصراف تبلیغ‌دهندگان درآمد ایکس را ۷۵ میلیون دلار کاهش می‌دهد

  • کد خبر: ۱۹۶۵۷۰
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
انصراف تبلیغ‌دهندگان درآمد ایکس را ۷۵ میلیون دلار کاهش می‌دهد
بیش از ۱۰۰ برند و حتی انواع دیگری از تبلیغ‌کنندگان، مانند نامزد‌های سیاسی، تبلیغات خود در این شبکه اجتماعی را به‌طور کامل متوقف کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز - شبکه اجتماعی ا‌یکس که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، معمولاً بیشترین درآمد را در ماه‌های آخر سال به‌دست می‌آورد، زیرا برند‌های بزرگ و کوچک کمپین‌های تبلیغاتی خود را در آن برگزار می‌کنند. با این حال، اکنون گفته شده که بیش از ۱۰۰ برند و حتی انواع دیگری از تبلیغ‌کنندگان، مانند نامزد‌های سیاسی، تبلیغات خود در این شبکه اجتماعی را به‌طور کامل متوقف کرده‌اند و در صورت عدم برگشت آن‌ها، ایکس ممکن است تا ۷۵ میلیون دلار از درآمد تبلیغات خود در سال جاری را از دست بدهد.

ماه گذشته در گزارشی گفته شده بود که اپل به‌همراه شرکت‌های دیگری از جمله دیزنی خرید تبلیغات ایکس را به‌دلیل پست‌های یهود‌ستیزانه ایلان ماسک متوقف کرده‌اند. حالا براساس گزارش نیویورک تایمز، تعداد این شرکت‌ها در حال افزایش است و تصمیم تبلیغ‌کنندگان می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر درآمد ایکس داشته باشد.

طبق گزارش تایمز، Airbnb به‌اندازه بیش از یک میلیون دلار از تبلیغات خود در ایکس را متوقف کرده و این میزان برای نتفلیکس ۳ میلیون دلار است. ایکس همچنین ممکن است به دلیل توقف کمپین‌های تبلیغاتی زیرمجموعه‌های مایکروسافت ۴ میلیون دلار از درآمد تبلیغاتی خود را از دست بدهد. اوبر و کوکاکولا دو برند معروف دیگری هستند که تصمیم گرفتند خرید تبلیغات از ایکس را متوقف کنند.

مشکل بین ا‌یکس و تبلیغ‌کنندگان آن از گزارش گروه ناظر رسانه Media Matters آغاز شد که طبق آن، شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک، تبلیغات وب‌سایت خود را در کنار محتوا‌های یهودستیزانه نشان می‌دهد. ادعایی که باعث شد ماسک از سازمان ناظر بر رسانه‌ها شکایت کند و همچنین از تبلیغ‌کنندگان به‌عنوان سرکوبگران آزادی بیان یاد کند.

ایکس در شکایت خود گفته که Media Matters عمداً محیطی را ایجاد کرده بود تا تبلیغات در کنار این «محتوا‌های حاشیه‌ای» نمایش یابند. بااین‌حال، مشخص نیست که این اتفاق دقیقاً چگونه رخ می‌داد. «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل این شرکت نیز در پستی از ایکس دفاع کرد و گفت که تبلیغ اپل فقط برای دو کاربر در کنار محتوا‌های نامطلوب نمایش داده شده که یکی از آن‌ها Media Matters بوده است.

این نهاد ناظر در بیانیه خود شکایت ایکس را «بیهوده» خواند و گفت مشتاقانه آماده است تا در دادگاه پیروز شود.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->