اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

آیکون‌های نوار آدرس‌ مرورگرها چه معنایی دارند؟

  • کد خبر: ۱۹۷۰۱۷
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
آیکون‌های نوار آدرس‌ مرورگرها چه معنایی دارند؟
بیشتر کاربران اینترنت نمی‌دانند علامت قفلی که در نوار آدرس مرورگر اینترنت آن‌ها وجود دارد، نشان‌دهنده‌ی چیست.

به گزارش شهرآرانیوز - آیا می‌دانید علامت قفلی که در نوار آدرس مرورگر اینترنت شما روی کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی وجود دارد، به چه معنا است؟ اگر نمی‌دانید، شما تنها نیستید. پژوهش جدیدی نشان می‌دهد فقط ۵ درصد از بزرگسالان در بریتانیا درباره اهمیت این قفل می‌دانند.

نماد قفل در مرورگر وب به این معنا است که داده‌هایی که بین سرور وب و کامپیوتر کاربر ارسال می‌شود، رمزگذاری شده و توسط دیگران قابل خواندن نیست؛ اما وقتی پژوهشگران از مردم پرسیدند که معنای آن چیست، مجموعه‌ای از پاسخ‌های نادرست را دریافت کردند.

پژوهشگران در مطالعه‌ی خود از گروهی متشکل از ۵۲۸ کاربر وب ۱۸ تا ۸۶ ساله که بیشتر آن‌ها تحصیلات دانشگاهی داشتند، تعدادی سؤال درباره اینترنت پرسیدند. یکی از سؤالات این بود که می‌دانید آیکون قفل در نوار مرورگر گوگل کروم به چه معنا است؟

از ۴۶۳ شرکت‌کننده‌ای که پاسخ دادند، ۶۳ درصد اظهار داشتند که می‌دانند نماد قفل در مرورگر وب آن‌ها به چه معنا است، اما فقط ۷ درصد معنای درست را ذکر کردند.

پاسخ‌دهندگان طیف وسیعی از تفسیر‌های نادرست را ارائه کردند. برخی معتقد بودند قفل نشان‌دهنده صفحه وب امن یا اینکه نشانگر وب‌سایت امن و عدم ویروس یا پیوند‌های مشکوک است. برخی دیگر معتقد بودند این نماد به معنای قابل اعتماد بودن وب‌سایت است و نشان می‌دهد وب‌سایت خطرناک نیست.

فیونا کارول در وب‌سایت کانورسیشن می‌نویسد درک نکردن نماد‌هایی مانند آیکون قفل می‌تواند برای کاربران اینترنت مشکلاتی همچون افزایش خطرات ایمنی و جلوگیری از استفاده کارآمد از فناوری را ایجاد کند.

چرا گوگل آیکون Tune را در نوار آدرس مرورگر جایگزین آیکون قفل کرد؟ 

گوگل در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) آیکون قفل را با آیکون Tune جایگزین کرد و امید دارد با انجام این کار سوءبرداشت‌هایی را که نماد قفل ایجاد کرده است، از بین ببرد. اگرچه به روزرسانی‌های گوگل اکنون این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا سایر شرکت‌های مرورگر وب نیز همین کار را انجام می‌دهند تا از سردرگمی کاربران جلوگیری شود.

در دنیای امروز، مرورگر به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره ما تبدیل شده و نقطه ورود ما به شبکه جهانی وب است، بنابراین شرکت‌های طراح مرورگر‌های وب مسئولیت زیادی بر دوش دارند.

نگاه کردن به گذشته و دنبال کردن تکامل طراحی وب از اوایل دهه ۱۹۹۰ تا جایی که امروز هستیم، جذاب است. ایجاد نرم‌افزاری که مردم تمایل داشتند از آن استفاده کنند و آن را کارآمد می‌دانستند، در قلب این تکامل قرار داشت. ایجاد رابط‌های کاربری کارآمد، رضایت‌بخش و از همه مهم‌تر طراحی مداوم رابط‌های کاربری هدفی مهم در دهه ۱۹۹۰ بود. درواقع، در آن روز‌های اولیه هدف ایجاد طرح‌های رابط وب بود که کاربران برای درک نحوه کار آن‌ها به فکر کردن زیاد نیاز نداشته باشند.

امروزه داستان فرق می‌کند، زیرا مردم باید قبل از تعامل آنلاین فکر کنند. با توجه به این مسئله، عجیب به‌نظر می‌رسد که طراحی مرورگر وب همچنان با عدم اطمینان همراه است. بدتر اینکه بین ارائه‌دهندگان مختلف نیز ناسازگاری وجود دارد. این امر از جنگ مرورگر‌ها در اواسط دهه ۱۹۹۰ منشا می‌گیرد یعنی زمانی که شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و نت‌اسکیپ (شرکت نرم‌افزاری سابق) سعی کردند با محصولات سریع‌تر، بهتر و منحصر‌به‌فردتر از هم پیشی بگیرند. رقابت برای متمایز بودن به معنای ناسازگاری بین محصولات بود.

ایمنی اینترنت

ارائه طرح‌های متمایز مرورگر می‌تواند منجر به سردرگمی، برداشت اشتباه و احساس امنیت کاذب کاربر شود. کارشناسان از این موضوع ابراز نگرانی می‌کنند که برخی از شرکت‌های مرورگر همچنان دستورالعمل‌های تعیین‌شده برای کاربردپذیری را نادیده می‌گیرند.

در دنیایی که مرورگر‌های وب در‌ها را به خطرات اجتماعی بالقوه بزرگ‌تری باز می‌کنند، ایجاد رویکردی ثابت برای پرداختن به این خطرات بسیار مهم است. ما به شرکت‌های مرورگر وب نیاز داریم که در تلاشی هماهنگ برای محافظت از کابران یا حداقل افزایش آگاهی آن‌ها برای مقابله با خطرات آنلاین با هم همکاری کنند. رویکرد آن‌ها باید شامل ایجاد طرح یکپارچه‌ای باشد که تجربه کاربری غنی و ایمن را فراهم کند.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->