تب دنگی عامل مرگ پزشک جوان مشهدی نبود | دانشگاه علوم پزشکی تکذیب کرد پلمب ۳ واحد صنفی به‌علت به‌کارگیری اتباع در منطقه ثامن مشهد (۱۸ تیر ۱۴٠۳) پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین + جزئیات شناسایی ۹ مورد ابتلا به جذام در سال گذشته | چه کسانی در معرض خطر ابتلا هستند؟ توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی در فصل تابستان فعالیت ۶۰۰ آشپزخانه در طرح «اطعام و احسان حسینی(ع)» در خراسان‌رضوی تومور ۱۶ کیلویی از شکم یک بیمار در مشهد خارج شد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳) | ماندگاری هوای گرم در استان تا روز‌های پایانی هفته جاری توزیع رایگان شیر بین ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در سال تحصیلی گذشته بازیگر قلابی دختر جنوبی را فریب داد و به افغانستان برد خوردن یک وعده ۱۴۰ گرمی سیب‌زمینی سرخ‌شده برابر با کشیدن ۲۵ نخ سیگار چند توصیه به مادرانی که در ماه محرم کودکان را به هیئت می‌برند خرده روایت‌هایی از خانواده‌ کسانی که اعضای بدن‌شان اهدا شد فیش حقوقی تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی صادر شد + جزئیات افزایش متناسب‌سازی سالانه حدود ۸ میلیون نفر در جهان، بر اثر عوارض و بیماری‌های ناشی از مصرف تنباکو جان می‌دهند  مروری چند پرونده پلیسی در مشهد| دستگیری از  کارگران با  دستگیری سارقان امدادرسانی اورژانس مشهد به ۴۰ فرد گرمازده در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

تمدن سازترین دستگاه، آموزش و پرورش است

  • کد خبر: ۱۹۷۵۱۰
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
تمدن سازترین دستگاه، آموزش و پرورش است
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: متولیان آموزش و پرورش امروزه بیشتر نقش هماهنگ کننده پیدا کرده اند تا راهبری و گفتمان سازی در حالیکه تمدن و فرهنگ سازی در این حوزه صورت می گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت اله الماسی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی در چهاردهمین گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش در مشهد اظهار کرد: ما متولیان آموزش و پرورش بیشتر از این که به عنوان راهبران و صاحب نظران و کسانی که گفتمان سازی و هدایت می کنند نقش ایفا کنیم، نقش هماهنگ کننده پیدا کرده ایم که جالب نیست، در حالی که تمدن و فرهنگ سازی در آموزش و پرورش صورت می گیرد. شاید یکی از دلایل اجرایی نشدن سند تحول بنیادین همین است.

الماسی گفت: از همه دستگاه ها این انتظار نمی رود ولی آموزش و پرورش با بقیه دستگاه ها فرق دارد، تمدن ساز ترین دستگاه، آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: گام اول در یادگیری این است که باید منجر به ایجاد شایستگی گردد که این یادگیری خود منجر به تربیت افراد می شود، یادگیری باید عمیق و پایدار باشد.

مشاور وزیر عنوان کرد: جهان را درگیر کنید تا جهان را تغییر دهید؛ برای این تغییر باید روش های تعلیم و تربیت تغییر کند، باید دانش آموزان را درگیر مسئله کنیم تا تربیت شکل گیرد.

وی ادامه داد: نگرش باید مقدم بر آموزش باشد، این موضوعی است که مورد غفلت واقع شده است، فرایندهای شناختی، فرایندهای اجتماعی و فرایندهای هیجانی نیز موارد مورد اهمیت دیگر هستند که صاحب نظران معتقدند اگر میخواهید شایستگی در پی یادگیری رخ دهد باید این سه فرایند مورد توجه قرار گیرند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی در پایان بیان کرد: معلم باید نقش مربی داشته باشد، برای دانش آموز دغدغه ایجاد کنید، یک معلم باید در گام اول دانش آموز خود را دغدغه مند کند پیش زمینه ذهنی برای دانش آموز فراهم نماید، نگرش ایجاد کند تا به دنبال حل مسئله باشد اینگونه است که معلم مربی می‌شود و یادگیری اتفاق می افتد. این همان حیات طیبه است که ما به دنبال آن هستیم و این دانش آموز، همان دانش آموز تراز انقلاب اسلامی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->