قتل هولناک یک زن با ضربات چاقو در مشهد | آیا انگیزه قتل سرقت النگوهای مقتول بود؟ دستگیری «شبح مرگ» در مشهد؛ سرنوشت شوم انتقام‌جوی ۲۶ ساله پس از دو دهه توهم! درمان گرمازدگی حدود ۳۰۰۰ زائر اربعین در خاک ایران | انتقال ۶۷ نفر از زائران از عراق به کشور بهترین هتل های استانبول برای سفرهای خانوادگی؛ تجربه اقامتی راحت و امن نخستین پرواز مشهد به کویته؛ گامی مؤثر در توسعه روابط ایران و پاکستان آخرین وضعیت تردد و تصادفات در مسیر‌های منتهی به مرز‌های خروجی اربعین مصدومیت ۹ نفر در تصادف شبانه در محور نیشابور - مشهد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) ۳۰ مصدوم در پی خروج قطار از ریل در مسیر کرمان _ زرند (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) مأمور پلیس آستانه اشرفیه در درگیری با قاتل مسلح به شهادت رسید (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) قطار تهران - کرمان از ریل خارج شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت‌جام خسارت نداشت (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت جام را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۴ شرور تهران با شلیک پلیس دستگیر شدند زلزله تهران را لرزاند | واکنش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به اعلام نشدن زمین لرزه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) کلثوم اکبری قاتل ۱۱ شوهر در دادگاه | ماجرای قتل‌ها چه بود؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است - 5 متخصص زبده نوروفیدبک قوچان، خنک‌ترین شهر ایران در بامداد امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) غرب استان تهران لرزید (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) تسکین درد‌های معده و روده با این دانه تابستانی استفاده از دم‍پایی در پیاده روی اربعین مناسب نیست هشدار وزارت بهداشت نسبت به مخاطرات تابش مستقیم نور خورشید شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان + نحوه محاسبه میزان مستمری تمامی امتحانات علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضوری شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: شهادت حق شهید کاظمی بود و حیف بود که این مقام نصیب او نشود ۷ زائر ایرانی در تصادف ون با تریلی در ناصریه عراق مصدوم شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۵۷۰۰ مجروح در جنگ اخیر | وزیر بهداشت خواستار پیگیری بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی شد شروع اعزام‌های حج عمره از ابتدای شهریور | حضور پررنگ بانوان در لیست زائران وزیر آموزش و پرورش: بازنشستگان ۱۴۰۳ در اولویت پرداخت پاداش قرار دارند | پیگیری قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات بیشترین علت نیاز زائران به امدادرسانی در پیاده‌روی اربعین، تصادفات جاده‌ای است
سرخط خبرها

تمدن سازترین دستگاه، آموزش و پرورش است

  • کد خبر: ۱۹۷۵۱۰
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
تمدن سازترین دستگاه، آموزش و پرورش است
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: متولیان آموزش و پرورش امروزه بیشتر نقش هماهنگ کننده پیدا کرده اند تا راهبری و گفتمان سازی در حالیکه تمدن و فرهنگ سازی در این حوزه صورت می گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت اله الماسی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی در چهاردهمین گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش در مشهد اظهار کرد: ما متولیان آموزش و پرورش بیشتر از این که به عنوان راهبران و صاحب نظران و کسانی که گفتمان سازی و هدایت می کنند نقش ایفا کنیم، نقش هماهنگ کننده پیدا کرده ایم که جالب نیست، در حالی که تمدن و فرهنگ سازی در آموزش و پرورش صورت می گیرد. شاید یکی از دلایل اجرایی نشدن سند تحول بنیادین همین است.

الماسی گفت: از همه دستگاه ها این انتظار نمی رود ولی آموزش و پرورش با بقیه دستگاه ها فرق دارد، تمدن ساز ترین دستگاه، آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: گام اول در یادگیری این است که باید منجر به ایجاد شایستگی گردد که این یادگیری خود منجر به تربیت افراد می شود، یادگیری باید عمیق و پایدار باشد.

مشاور وزیر عنوان کرد: جهان را درگیر کنید تا جهان را تغییر دهید؛ برای این تغییر باید روش های تعلیم و تربیت تغییر کند، باید دانش آموزان را درگیر مسئله کنیم تا تربیت شکل گیرد.

وی ادامه داد: نگرش باید مقدم بر آموزش باشد، این موضوعی است که مورد غفلت واقع شده است، فرایندهای شناختی، فرایندهای اجتماعی و فرایندهای هیجانی نیز موارد مورد اهمیت دیگر هستند که صاحب نظران معتقدند اگر میخواهید شایستگی در پی یادگیری رخ دهد باید این سه فرایند مورد توجه قرار گیرند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی در پایان بیان کرد: معلم باید نقش مربی داشته باشد، برای دانش آموز دغدغه ایجاد کنید، یک معلم باید در گام اول دانش آموز خود را دغدغه مند کند پیش زمینه ذهنی برای دانش آموز فراهم نماید، نگرش ایجاد کند تا به دنبال حل مسئله باشد اینگونه است که معلم مربی می‌شود و یادگیری اتفاق می افتد. این همان حیات طیبه است که ما به دنبال آن هستیم و این دانش آموز، همان دانش آموز تراز انقلاب اسلامی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->