محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند؟ نتیجه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ۱۴۰۳ کی اعلام خواهد شد؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

واشنگتن‌پست از اختلاف میان اوکراین و آمریکا بر سر شکست در ضد حمله خبرداد

  • کد خبر: ۱۹۸۴۵۵
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
واشنگتن‌پست از اختلاف میان اوکراین و آمریکا بر سر شکست در ضد حمله خبرداد
براساس گزارش جدید واشنگتن‌پست، افسران آمریکایی و انگلیسی به برنامه‌ریزی کمپین بهار و تابستان اوکراین کمک و تمام وسایل نقلیه درخواستی را فراهم کردند، اما کی‌یف تصمیم گرفت نیرو‌های خود را در سه جهت تقسیم کند.

به گزارش شهرآرانیوز، ده‌ها خبرنگار واشنگتن‌پست با بیش از ۳۰ مقام ارشد از اوکراین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا مصاحبه کردند و تنها تعداد انگشت‌شماری با نام مشخص شدند. نتیجه‌گیری این روزنامه این بود که «یک ضد حمله که از سر خوش‌بینی به راه افتاد، نتوانست ضربه مورد انتظار خود را وارد کند و باعث ایجاد اصطکاک و تردید میان واشنگتن و کی‌یف شد.»

طبق گزارش‌ها، مجموعه‌ای متشکل از هشت نوع نبرد در پایگاه ایالات متحده در آلمان، یک «برنامه مبارزاتی دقیق و قابل اجرا» برای این حمله ایجاد کردند. پنتاگون می‌خواست که حمله از اواسط آوریل آغاز شود و با حرکت به سمت ملیتوپل «پل زمینی به کریمه قطع شود.»

به گفته یک مقام مطلع، ژنرال مارک میلی که در آن زمان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بود، به اوکراینی‌ها توصیه کرد که گروه‌های عملیاتی را همچنین به پشت خط روسیه بفرستند و گفت: «نباید هیچ روسی وجود داشته باشد که بدون فکر کردن به اینکه آیا گلویش در میانه شب بریده خواهد شد یا خیر، به خواب برود.»

تیپ ۴۷ مسلح ناتو باید رهبری را بر عهده می‌گرفت، اما به قدری جدید بود که ۷۰ درصد از اعضای آن هیچ تجربه رزمی نداشتند.

به گزارش واشنگتن‌پست، واشنگتن و کی‌یف «در مقاطعی بر سر استراتژی، تاکتیک‌ها و زمان‌بندی به شدت اختلاف‌نظر داشتند.» به جای حمله متمرکز به ملیتوپل، رهبری اوکراین بر حمله در جهت بردیانسک و باخموت - آرتیوموفسک هم اصرار داشت.

کی‌یف در ابتدا بیش از ۱۰۰۰ خودروی زرهی درخواست کرد که لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آن را «تقریبا غیرممکن» ارزیابی کرد. در نهایت کی‌یف ۱۵۰۰ خودرو دریافت کردند. با این حال، برخی از ادوات جنگی به عنوان «نامناسب برای نبرد» مورد انتقاد قرار گرفتند و مسائلی مانند گم کردن مسیر و نگهداری ناکافی به گردن سربازان اوکراینی افتاد.

یک مقام ارشد ارتش آمریکا به واشنگتن‌پست گفت: «نقشه‌ای که آن‌ها اجرا کردند با نیرویی که در اختیار داشتند، در جدول زمانی که ما برنامه‌ریزی کرده بودیم، کاملا قابل اجرا بود. آن‌ها هر آنچه را که وعده داده شده بود، به موقع دریافت کردند.»

حمله‌ای که برای اواسط آوریل برنامه‌ریزی شده بود، سرانجام در اوایل ژوئن به جریان افتاد و سربازان اوکراینی بلافاصله در میدان‌های مین گرفتار شدند و توسط توپخانه روسیه هدف حمله قرار گرفتند.

واشنگتن‌پست اشاره کرد: «تجهیزات نظامی از بین رفته غربی – بردلی‌های آمریکایی، تانک‌های لئوپارد آلمانی، خودرو‌های مین‌روب – در میدان نبرد پراکنده شدند. تعداد کشته‌ها و مجروحان روحیه را تضعیف کرد.» تنها پس از چهار روز، ژنرال والری زالوژنی، دکترین و برنامه‌ریزی آمریکا را کنار گذاشت و به حملات پیاده‌نظام در مقیاس کوچک‌تر روی آورد.

براساس این گزارش، نشست ۱۵ ژوئن در مقر ناتو در بروکسل «مملو از فضای ناامیدی بود» و الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع وقت اوکراین به لوید آستین اطلاع داد که بیش از ۵۰ درصد از تجهیزات پاکسازی مینکه ایالات متحده ارائه کرده بود، منهدم شده است.

یک مقام ارشد دفاعی اوکراین گفت که اتکای غرب به مانور زرهی و پیشرفت «به نتیجه نرسید.» یکی دیگر از مقامات از رویکرد و برنامه‌ریزی عملیاتی ابراز نارضایتی کرده و به فقدان اتکا به هواپیما‌های بدون سرنشین و سایر فناوری‌ها اشاره کرد.

او گفت: «همه این روش‌ها را می‌توانید دور بریزید. چون الان اینطوری کار نمی‌کند.»

گردان چهل و هفتم که انتظار می‌رود ظرف دو روز روستای روبوتینو را بگیرد، تا ۲۸ اوت موفق نشد و بعد هم از آن بخش خط مقدم خارج شد و به سمت شرق رفت.

واشنگتن‌پست به اشاره به روحیه رو به کاهش اوکراینی‌ها به علت مخاطره، می‌نویسد: «در تک تک نفاظ خط مقدم، انتظارات و نتایج متفاوت بوده است.» یک مقام انگلیسی گفت که هدف کی‌یف برای پس گرفتن اراضی ۱۹۹۱ اگر شدنی باشد، «چند سال زمان و کلی خون نیاز دارد.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->