۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است
سرخط خبرها

پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات

  • کد خبر: ۱۹۹۲۶۴
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات
نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ترامپ در مقایسه با بایدن از پیشتازی چهار درصدی برخوردار است.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج نظرسنجی‌های انجام شده پیش از انتخابات از سوی وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از پاسخ‌دهندگان اکنون آماده رای دادن به دونالد ترامپ هستند. این در حالی که است ۴۳ درصد رای خود را به بایدن دادند. 

در انتخاباتی که شامل حضور سایر نامزد‌های احتمالی ریاست‌جمهوری نیز می‌شود، ترامپ با اختلاف ۳۷ درصد در برابر ۳۱ درصد از رقیب خود پیشی گرفت. نامزد بعدی با بالاترین رای، رابرت کندی جونیور بود هشت درصد را کسب کرد.

در همین حال، تنها ۲۳ درصد از پاسخ‌دهندگان سیاست‌های بایدن را تایید و ۵۳ درصد نیز با این سیاست‌ها مخالفت کردند.

برای ترامپ این ارقام ۴۹ درصد و ۳۷ درصد بود. این نظرسنجی از ۲۹ نوامبر تا چهارم دسامبر (هشتم تا ۱۳ آذماه) به‌صورت آنلاین و حضوری انجام شد و هزار و ۵۰۰ نفر شرکت داشتند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

دو سوم رای‌دهندگان وضعیت اقتصاد آمریکا را ضعیف یا نه چندان خوب رده‌بندی کردند و دو سوم نیز به این سوال که آیا اقتصاد آمریکا در دو سال گذشته در طول دوره ریاست‌جمهوری بایدن بدتر شده است، پاسخ مثبت دادند.

براساس این نظرسنجی اضطراب اقتصادی تاثیر سنگینی بر رای‌دهندگان جوان داشته و کمتر از یک سوم رای‌دهندگان زیر ۳۵ سال گفتند که اقتصاد در وضعیت خوبی قرار دارد.

این نظرسنجی همچنین مشخص کرد رای‌دهندگان نسبت به برخی ویژگی‌های دونالد ترامپ دیدگاه بسیار منفی دارند که کارزار بایدن می‌تواند از این موارد به نفع خود بهره ببرد. تعداد رای‌دهندگانی که ترامپ را با کلمه «فاسد» توصیف کردند بیشتر از رای‌دهندگانی بود که این صفت را برازنده بایدن می‌دانستند.

از سوی دیگر تعداد رای‌دهندگانی که بایدن را مورد اعتماد می‌دیدند بیشتر از آن‌هایی بود که ترامپ را مورد اعتماد خواندند.

همچنین این نظرسنجی دریافت در صورتی که ترامپ با محکومیت دادگاهی در قبال مجموعا ۹۱ فقره اتهام مطرح شده علیه وی مواجه شود، این مساله باعث خواهد شد که بایدن در رقابت با ترامپ با یک درصد رای بیشتر ترامپ را شکست دهد.

دادگاه حکم ممنوعیت اظهارنظر عمومی ترامپ را محدود کرد

دادگاه استیناف آمریکا حکمی که دونالد ترامپ را از اظهارنظر عمومی درباره دادستان‌ها، کارکنان دادگاه و شاهدان احتمالی در یک پرونده جنایی فدرال منع می‌کند، محدود کرد؛ اما این حکم تا حد زیادی تایید شد. 

این پرونده جنایی ترامپ را به تلاش غیرقانونی برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ متهم می‌کند.

هیئتی تشکیل شده از سه قاضی از دادگاه استیناف آمریکا بیشتر محدودیت‌های اعمال شده از سوی حکم اصلی را حفظ کرد، اما ممنوعیت انتقاد شخص ترامپ از جک اسمیت را لغو کرد. اسمیت بازرس ویژه‌ای است که بر دادستانی آمریکا نظارت دارد.

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->