ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو یک بانک خصوصی دیگر تعیین‌تکلیف می‌شود ثبات نسبی بازار ارز با وجود ۷ شوک سیاسی در یک سال اخیر پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور چگونه با صرفه‌جویی در مصرف برق، خودروی اتومات جایزه بگیریم؟ نرخ طلای ۱۸ عیار در بازار امروز مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ممنوعیت فروش چارتری پرواز‌ها در ایام اربعین | ضوابط پرواز‌ها تا هفته آینده اعلام می‌شود قانون جدید برای تعیین اجاره‌بها | نرخ براساس تورم اعلام می‌شود تنوع فایل‌های اجاره در منطقه گاز مشهد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) مشهد، قطب تولید پهپاد‌های کشاورزی قیمت طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز | کاهش قیمت طلا (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) صندوق تثبیت بازار سرمایه ۶.۵ همت سهم خرید وام ۴۰۰ میلیون‌تومانی مسکن محرومان ابلاغ شد + شرایط کاهش نرخ سود بین‌بانکی + جدول قیمت جدید گوشت مرغ اعلام شد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نرخ رشد نقدینگی رو به کاهش گذاشته شد بخش‌نامه جدید وزارت کار درباره امکان شکایت قانونی کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جاری (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ظرفیت تولید الکل به ۲۱ هزارلیتر افزایش می‌یابد

  • کد خبر: ۱۹۹۴۴
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
ظرفیت تولید الکل به ۲۱ هزارلیتر افزایش می‌یابد
معاون اقتصادی استاندار: می‌توانیم روزانه حدود ۲۶ هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده در استان تولید کنیم
مسعود سلطانی - تــــماس‌های مــــکرر تولیــــدکنندگان مواد ضدعفونی کننده با گروه اقتصاد شهرآرا به عادت روزانه مان تبدیل شده بود، تماس‌هایی که حکایت از کمبود الکل و مشکلات توزیع آن در استان داشت. روز گذشته، اما بالاخره پیگیری‌های شهرآرا به نتیجه رسید. علی رسولیان، معاون امور هماهنگی‌های اقتصادی استاندار خراسان رضوی، از افزایش ظرفیت تولید الکل در استان خبر داد. وی به شهرآرا گفت: از امروز ظرفیت تولید الکل در استان از ۱۴ هزار لیتر در روز به ۲۱ هزار لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: در استان ۲ واحد تولیدکننده الکل داریم. یکی از این کارخانه‌ها که امکان افزایش ظرفیت تولید را دارد تاکنون به دلیل مشکلات محیط زیستی و محدود بودن تصفیه‌خانه‌اش مجوز افزایش تولید الکل را نداشته است. قرار است با تدابیری که اندیشیده شد پساب این کارخانه پس از افزایش تولید به تصفیه‌خانه دیگری منتقل شود. اکنون مجوز‌های لازم برای این‌کار نیز صادر شده است.
رسولیان با اشاره به اینکه فعلا برآوردی از نیاز بازار به موادضدعفونی‌کننده نداریم، تصریح کرد: پیش از این مصرف‌کنندگان اصلی مواد ضدعفونی‌کننده تنها مراکز بهداشتی و درمانی بودند. اکنون، اما به دلیل مبارزه با بیماری کرونا این‌مواد به نیاز روزانه تمام مردم بدل شده است و در تمام خانه‌ها مصرف می‌شود. تقاضای این محصولات در بازار به شدت افزایش پیدا کرده است و فعلا نمی‌توان برآورد دقیقی از نیاز بازار ارائه کرد.

توان تولید روزانه ۵۰ هزار لیتر ضدعفونی‌کننده را داریم
وی با اشاره به اینکه الکل تولیدشده در استان، تنها با حواله دانشگاه علوم‌پزشکی به تولیدکنندگان مواد ضدعفونی‌کننده تحویل داده می‌شود، گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی تنها به کسانی حواله می‌دهد که مجوز تولید ماده ضدعفونی‌کننده را از دانشگاه دریافت کرده‌اند. تا پیش از اتفاقات اخیر و در شرایط عادی، چون الکل مازاد وجود داشت خیلی از شرکت‌ها می‌توانستند نیازشان را از بیرون استان تأمین کنند، اما اکنون هراستانی تنها پاسخ‌گوی نیاز تولیدکنندگان خود است. معاون اقتصادی استاندار ضمن بیان اینکه ظرفیت تولید مواد ضدعفونی‌کننده در استان روزانه ۵۰ هزار لیتر است، گفت: اکنون توان تولید ماده ضدعفونی‌کننده در استان بیش از الکلی است که در اختیار داریم. ازاین‌رو دانشگاه علوم‌پزشکی حواله الکل را به ۱۰ تولید‌کننده‌ای که مجوز تولید را پیش از این از دانشگاه دریافت کرده‌اند می‌دهد. رسولیان تصریح کرد: بسیاری از واحد‌های صنعتی در استان قادر به تولید ماده ضدعفونی‌کننده هستند و ظرفیت خود را افزایش داده‌اند. اکنون روزانه ۱۴ هزار لیتر الکل در اختیار داریم که با آن حدود ۱۸ هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده (۷۵ درصد الکل) تولید می‌شود. از فردا ظرفیت تولید الکل به ۲۱ هزار لیتر در روز افزایش پیدا می‌کند و می‌توانیم روزانه حدود ۲۶ هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده تولید کنیم.

ساماندهی سیستم توزیع مواد ضدعفونی‌کننده
وی افزود: تعدادی از تشکل‌های بخش خصوصی قول همکاری برای تأمین مواد اولیه تولید محصولات ضدعفونی‌کننده را داده‌اند. امیدواریم این‌کار نیز انجام شود تا بتوانیم عرضه و تقاضا را در بازار به تعادل برسانیم.
معاون اقتصادی استاندار تصریح کرد: تا پیش از این فرایند تأمین، توزیع و نظارت بر الکل بر عهده دانشگاه علوم‌پزشکی بوده است. حتی در ستاد تنظیم بازار هم به این موضوع ورود نمی‌کردیم. اکنون با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی به این امر وارد شده‌ایم.
رسولیان افزود: قرار است ۲ شرکت پخش، مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک را بین داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی توزیع کنند. ۱۲ درصد سود برای توزیع‌کنندگان عمده فروش و ۱۵‌درصد هم برای داروخانه‌ها در نظر گرفته شده است. فهرست داروخانه‌ها و واحد‌های عرضه‌کننده نیز به اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت داده شده است تا این‌کار با نظارت کافی انجام شود. این‌سیستم کار خود را از روز سه‌شنبه آغاز کرده است و امیدواریم از این طریق آرامش به بازار تزریق شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->