فیلم قاتل وحشی، ساخته حمید نعمت‌الله به جشنواره فجر می‌رود؟ برنامه کنسرت خوانندگان پاپ در زمستان ۱۴۰۳ بهنوش طباطبایی و حامد بهداد با «گیس» به جشنواره فجر می‌روند ویدئو | منصور ضابطیان در «آپارات» میزبان ستارگان دوران مدرن می‌شود ویدئو | بخش هایی از گفتگوی جنجالی محمدحسین مهدویان با هوشنگ گلمکانی حادثه در تنکابن | یادی از مرحوم منوچهر حامدی خراسانی، بازیگر سینما و تلویزیون تمدید مهلت ارسال اثر به نوزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به نام مادر | مروری بر مشهورترین مادر‌های سینمای پس از انقلاب اسلامی بومیان جزیره سی پی یو آموزش داستان نویسی | شکل مولکول‌های جهان (بخش اول) همه چیز درباره فیلم گلادیاتور ۲ + بازیگران و خلاصه داستان نقش‌آفرینی کیانو ریوز و جیم کری در یک فیلم کارگردان فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای ردپا: پیام انسانی، رمز موفقیت در جشنواره‌های جهانی است اسکار سینمای اسپانیا نامزدهای خود را معرفی کرد برج میلاد، کاخ چهل و سومین جشنواره فیلم فجر شد
سرخط خبرها

پول‌های سرگردان دستگاه‌های دولتی آدم‌های کوچک را یک شبه بزرگ می‌کند | گفت‌وگو با حامد پویان، تهیه‌کننده مستند «سایز ۱۶»

  • کد خبر: ۱۹۹۷۹۳
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
پول‌های سرگردان دستگاه‌های دولتی آدم‌های کوچک را یک شبه بزرگ می‌کند | گفت‌وگو با حامد پویان، تهیه‌کننده مستند «سایز ۱۶»
تهیه‌کننده مستند سایز ۱۶ می‌گوید: پول‌های سرگردانی در دستگاه‌های عمومی و دولتی وجود دارد که این پول‌ها رانت ایجاد کرده و آدم‌های بسیار کوچک را یک شبه بزرگ می‌کند، آدم‌هایی که در انتها هیچ ردی از آن‌ها نمی‌بینیم.

به گزارش شهرآرانیوز، تهیه‌کننده مستند «سایز ۱۶» می‌گوید: پول‌های سرگردانی در دستگاه‌های عمومی و دولتی وجود دارد که این پول‌ها رانت ایجاد کرده و آدم‌های بسیار کوچک را یک شبه بزرگ می‌کند، آدم‌هایی که در انتها هیچ ردی از آن‌ها نمی‌بینیم.

پول‌های سرگردان دستگاه‌های دولتی آدم‌های کوچک را یک شبه بزرگ می‌کند | گفتگو با حامد پویان، تهیه کننده مستند سایز ۱۶

مستند سایز ۱۶ به تهیه‌کنندگی حامد پویان و نویسندگی و کارگردانی رضا جعفرزاده، محصولی از شتاب‌دهنده صبا به عنوان تنها شتاب‌دهنده سینمایی و استان خراسان رضوی است که این روز‌ها برای شرکت در فستیوال‌های بین‌المللی فیلم معرفی می‌شود.

پرتره‌ای درباه زنی که تعمیرکار دوچرخه است

حامد پویان با این توضیح که «سایز ۱۶» نخستین مستند در استان است که در بحث نوآوری تولید شده است، می‌گوید: مستند درباره زنی است که در چند زمینه مختلف به صورت جدی کار می‌کند. شغل اصلی این زن تعمیرکار دوچرخه است و در کنار این، کار‌های مختلف دیگری انجام می‌دهد. از آن دسته بانوان توانمند که به قول معروف «از هر انگشتش یک هنر می‌ریزد». این سوژه‌ای بود که در جلسات نوآوری مطرح شد و تصمیم گرفتیم برای آن سرمایه‌گذاری کرده و یک مستند پرتره از آن بسازیم.

پویان در ادامه درباره برنامه‌هایی که برای این مستند درنظرگرفته شده است، توضیح می‌دهد: اکنون برنامه این را داریم تا این اثر را برای چند فستیوال و رویداد فیلم بین‌المللی ارسال کنیم.

به گفته تهیه‌کننده مستند سایز ۱۶، این مستند اکنون در مرحله داوری برای  حضور در فستیوال فیلم هانگژو قرار دارد.

این مستندساز در این‌رابطه می‌گوید: با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی فیلم از سراسر دنیا به فستیوال‌های فیلم ارسال می‌شود، پذیرفته شدن در جشنواره برای ما سبب خرسندی است و امیدواریم در مرحله داوری نیز برگزیده شود.  


برای اکران عجله نداریم

پویان در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره برنامه اکران مستند توضیحاتی می‌دهد: فعلاً برای اکران مستند عجله‌ای نداریم، زیرا در این مرحله قصد داریم مستند را به جشنواره‌های بین‌المللی فیلم ارسال و معرفی کنیم، اما پس از آن برای اکران نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد؛ درباره اینکه برای نمایش در پلتفرم‌ها ارسال شود یا به نحوی دیگر اکران شود به نتیجه خواهیم رسید. ضمن اینکه الان هم‌زمان روی فروش مستند نیز کار می‌کنیم و تصمیم داریم این اثر را ۵ برابر حتی ۱۰ برابر هزینه‌ای که شده به فروش برسانیم.

پول‌هایی که رانت ایجاد می‌کند

پویان در ادامه به بیان دغدغه‌اش در تولید آثار بر مبنای نوآوری می‌پردازد و می‌گوید: این موضوع اهمیت دارد که مستند یا فیلمی بر مبنای نوآوری ساخته شود. برای این اثر خودم حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه کرده و از سرمایه شخصی خودم گذاشتم، چون برایم اهمیت داشت برای این سوژه هزینه شود.

این مستندساز در بخشی دیگر از صحبت‌هایش بحث لزوم حمایت مالی در بحث نوآوری را پیش می‌کشد و می‌افزاید: اکنون شاهد این معضل هستیم که پول‌های سرگردانی در دستگاه‌های عمومی و دولتی وجود دارد. این پول‌ها رانت ایجاد کرده و آدم‌های بسیار کوچک را یک شبه بزرگ می‌کند، آدم‌هایی که در انتها هیچ ردی از آن‌ها نمی‌بینیم و در واقع رویداد‌هایی که برای آن‌ها هزینه‌های کلانی شده است خروجی ندارند.

پویان تأکید می‌کند: از نظر من اثری که بر مبنای نوآوری تولید می‌شود باید خودش صاحب ارزش افزوده شود. از همین رو است که ما سعی داریم هر فیلم تولید شده را چند برابر بفروشیم، چون اگر این‌طور نباشد نوآوری معنایی ندارد. کاری که ما برای این منظور انجام می‌دهیم این است که آن اثر را به فستیوال‌های داخلی و خارجی فیلم ارسال کرده و برای فروش آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهیم.

این مستندساز با بیان اینکه به دنبال سوژه‌هایی هستیم که ارزش هزینه و سرمایه‌گذاری داشته باشند، یادآور می‌شود: اکنون دومین مستند بر مبنای نوآوری نیز در شتاب‌دهنده صبا در حال تولید است و تا سال آینده آماده می‌شود.

پویان در پایان می‌گوید: به عنوان یک مستندساز امیدوارم مسئولان حوزه نوآوری را بیشتر بشناسند و تصمیم‌گیرنده‌ها کار را به کسانی بسپارند که کار کرده باشند و به طور کلی این حوزه را جدی بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->