نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

خارجی‌های با سابقه

  • کد خبر: ۲۰۰۱
  • ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
خارجی‌های با سابقه
نگاهی به قدیمی‌ترین بازیکنان خارجی لیگ برتر در فصل آینده

برای لیگ نوزدهم چند بازیکن خارجی به یک دهه حضور در فوتبال ایران نزدیک می‌شوند. لیگ نوزدهم هنوز مشخص نشده چه زمانی آغاز می‌شود؛ باوجود‌این، تیم‌ها تمریناتشان را برای حضور در لیگ آغاز کرده‌اند و در حال جذب بازیکنان موردنیاز خود هستند. در این فصل چند بازیکن خارجی هستند که چندمین فصل حضور خود در لیگ را تجربه می‌کنند. در این گزارش بررسی کرده‌ایم باسابقه‌ترین بازیکنان خارجی‌ که در فوتبال ایران در لیگ نوزدهم حضور دارند، چه کسانی هستند و عملکرد آن‌ها در فوتبال ایران چگونه بوده است.

 

بهترین گل‌زن
لوسیانو پریرا، مهاجم برزیلی فولاد خوزستان، از لیگ دوازهم به فوتبال ایران آمد. او در ایران در تیم‌های متعددی بازی کرده و افتخارات خوبی هم به دست آورده است. این مهاجم برزیلی به‌جز نیم‌فصل اول لیگ پانزدهم که به‌دلیل محرومیت در لیگ برتر حضور نداشت، تا پایان لیگ هجدهم در تمام دوره‌های لیگ برتر بازی کرده و
179 بار در لیگ به میدان رفته است. پریرا 2 بار در فوتبال ایران قهرمانی در لیگ را تجربه کرد و در پایان لیگ هجدهم هم موفق شد در کنار هم‌وطن خود کی‌روش استنلی، مشترکا آقای گل لیگ برتر شود. نکته‌ جالب درباره این بازیکن خوش‌اخلاق این است که او تابه‌حال در لیگ برتر ایران از داور بازی کارت قرمز نگرفته است. فولاد خوزستان، سپاهان، گسترش‌فولاد تبریز و صنعت‌نفت آبادان، تیم‌هایی هستند که پریرا در فوتبال ایران در آن‌ها بازی کرده است.

 

در راه شکستن رکورد
مگنو باتیستا، هافبک برزیلی این فصل پارس جنوبی جم، از لیگ یازدهم با حضور در باشگاه داماش گیلان به فوتبال ایران آمد. او تا پایان لیگ هجدهم فقط یک فصل در ایران حضور نداشته و 184 بار در لیگ برتر به میدان رفته است. باتیستا در بیش از 5 فصلی که در لیگ برتر حضور داشته و در خط هافبک بازی کرده، فقط یک کارت قرمز گرفته است که آماری خوب برای بازیکنی است که در پست هافبک‌دفاعی بازی می‌کند. مگنو در ایران در باشگاه‌های داماش گیلان، نفت تهران، گسترش‌فولاد تبریز، صنعت‌نفت آبادان و پیکان به میدان رفته است.

 

یار غار ویسی
موسی کولیبالی، مدافع اهل مالی، از لیگ سیزدهم توسط عبدا... ویسی به فوتبال ایران آمد. او 3 فصل را زیرنظر ویسی در استقلال خوزستان بازی کرد و در فصل آخر موفق شد قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند. کولیبالی بعد از قهرمانی در لیگ برتر، با رفتن ویسی به سپاهان همراه با این سرمربی راهی اصفهان شد. او در پایان فصل سپاهان را ترک کرد و دوباره به استقلال خوزستان پیوست که هدایت آن برعهده‌ ویسی بود. برای لیگ هجدهم هم کولیبالی با ویسی به تیم نفت مسجدسلیمان رفت. این مدافع میانی 142 بازی در لیگ برتر را تجربه کرده و هفتمین فصل حضور خود در ایران را در لیگ نوزدهم در دیگرتیم خوزستانی، فولاد، تجربه می‌کند.

 

درخشش در اولین فصل
فرناندو دخسوس در اولین فصل حضورش در فوتبال ایران درخشان ظاهر شد. او در لیگ پانزدهم شاگرد عبدا... ویسی در تیم استقلال خوزستان شد و در پایان فصل، قهرمانی در لیگ برتر را همراه با این تیم به دست آورد. دخسوس یکی از ارکان اصلی قهرمانی خوزستانی‌ها در آن فصل بود. این دروازه‌بان برزیلی، در آن فصل کمترین گل خورده و بیشترین تعداد کلین‌شیت را در بین دروازه‌بان‌های حاضر در لیگ برتر داشت تا با عملکردی فوق‌العاده اولین فصل حضورش در لیگ ایران را به پایان برساند. دخسوس که 111 بازی در لیگ برتر انجام داده است، علاوه بر استقلال خوزستان در فوتبال ایران در گسترش‌فولاد تبریز و ماشین‌سازی هم بازی کرده است. او که سابقه‌ بازی زیرنظر فراز کمالوند را هم دارد، برای این فصل به تیم پارس جنوبی جم که هدایت آن برعهده‌ کمالوند است، پیوسته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->