حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
سرخط خبرها

نگرانی‌ها از آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ

  • کد خبر: ۲۰۰۶۲۱
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
نگرانی‌ها از آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ
در پی آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ، وزارت دفاع کره‌شمالی، آمریکا و کره‌جنوبی را به آماده شدن برای «جنگ هسته‌ای» متهم کرده و هشدار داده است که هرگونه استفاده از زور علیه پیونگ‌یانگ «با پاسخی پیشگیرانه و ویرانگر» مواجه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بیانیه این وزارتخانه پس از شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک توسط پیونگ‌یانگ منتشر شد. به گفته گارد ساحلی ژاپن، این موشک روز یکشنبه در سواحل شرقی کره‌شمالی پرتاب شد و ۲۰ دقیقه پس از انفجار در دریا سقوط کرد.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن، موشک بالستیکی که کره‌شمالی شلیک کرد، در ساعت ۰۹:۳۷ به وقت محلی (۰۰:۳۷ به وقت گرینویچ) در خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کرد. احتمالا این موشک در ساعت ۲۳:۲۴ به وقت گرینویچ شلیک شده و در نزدیکی جزیره شمالی هوکایدو سقوط کرد.

به گزارش راشا تودی، اندک کوتاهی پس از این پرتاب، وزارت دفاع کره‌شمالی با استناد به نشست گروه مشورتی هسته‌ای آمریکا و کره‌جنوبی در روز جمعه در واشنگتن، بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن «اوباش نظامی آمریکا و کره‌جنوبی» را به تشدید تحرکات برای «جنگ هسته‌ای» متهم کرد. پس از جلسه روز جمعه کاخ سفید گفت که ایالات متحده از «تمام توانمندی‌های ایالات متحده، از جمله توان هسته‌ای» برای دفاع از کره‌جنوبی در برابر حمله کره‌شمالی استفاده خواهد کرد.

بیانیه این وزارتخانه همچنین ورود ناو یواس‌اس میسوری (زیردریایی اتمی) به کره‌جنوبی را در روز یکشنبه محکوم کرده و مانور‌های نظامی ماه اوت توسط نیرو‌های آمریکایی و کره‌جنوبی را «اعلام آشکار رویارویی هسته‌ای» توصیف کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: «اینطور نیست که ما دست بسته بنشینیم و شاهد اقدامات تحریک‌آمیز ایالات متحده باشیم، بلکه نیرو‌های کره‌شمالی آماده هستند تا تلاش آمریکا و پیروانش برای تحریک جنگ هسته‌ای را به طور کامل خنثی کنند.»

در پایان بیانیه وزارت دفاع کره‌شمالی آمده است: «هرگونه تلاش قدرت‌های متخاصم برای توسل به زور علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره با واکنشی پیشگیرانه و ویرانگر مواجه خواهد شد.»

پس از تنش‌زدایی کوتاه در اواخر دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، کره‌شمالی برنامه آزمایش موشکی خود را پس از تحلیف جو بایدن افزایش داد و از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۱۰۰ پرتاب انجام داده است.

در همین حال، ایالات متحده مقیاس و تناوب مانور‌های نظامی خود با کره‌جنوبی را افزایش داده، در حالی که کاخ سفید در سال جاری دو بار به پیونگ‌یانگ هشدار داده که حمله پیشدستانه اتمی کره‌شمالی «غیر قابل قبول خواهد بود و منجر به پایان نظامی کیم جونگ اون (رهبر کره‌شمالی) خواهد شد.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->