شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه اشغالگران آمریکایی (۲ تیر ۱۴۰۳) ۲۲ متخلف انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی شدند (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازدید معاونین سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی از ستادهای انتخاباتی استان در مشهد جلیلی: باید تبعیض‌ها را کنار بگذاریم+ فیلم خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو می‌خواهد اسرا را به کشتن بدهد حملات موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست (۲ تیر ۱۴۰۳) شهادت ۵۴ فلسطینی در غزه | شهادت ۴ کودک بر اثر سوء تغذیه (۲ تیر ۱۴۰۳) وضعیت مطالب تولید شده در شبکه‌های اجتماعی با موضوع نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۲۷ خرداد تا ۱ تیر ۱۴۰۳) + اینفوگرافی تبلیغات انتخاباتی؛ مراقب «آبروی ملی» باشیم تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در ۴ کشور اروپایی + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشکل جدید ترامپ برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴

  • کد خبر: ۲۰۱۰۷۰
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
مشکل جدید ترامپ برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴
دادگاه عالی کلرادو حکم داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نمی‌تواند در رای‌گیری مقدماتی در آن ایالت آمریکا شرکت کند. این نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان قول داده که درخواست تجدیدنظر کند.

به گزارش شهرآرانیوز، این پرونده از سوی فعالان دموکرات به جریان افتاده که استدلال می‌کنند که ترامپ فاقد صلاحیت لازم برای نامزدی دوباره برای ورود به کاخ سفید است، چون او در «شورش» علیه دولت ایالات متحده دست داشته و در این زمینه آن‌ها به بخشی از اصلاحیه چهاردهم اشاره داشتند که پس از جنگ داخلی آمریکا در سال ۱۸۶۵ تصویب شد.

به گزارش راشا تودی، دموکرات‌ها از اصطلاح «شورش» برای توصیف حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره آمریکا استفاده می‌کنند، گرچه هیچکس - از جمله ترامپ - به این جرم خاص متهم نشده است.

چهار قاضی دادگاه عالی کلرادو که همگی دموکرات بودند، روز سه‌شنبه موافقت کردند که ترامپ واجد شرایط شرکت در انتخابات مقدماتی در این ایالت نیست، اما حکم خود را تا ۴ ژانویه ۲۰۲۴ در انتظار تجدیدنظر باقی نگاه می‌دارند.

به گفته استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، او در واکنش به این حکم تصمیم مذکور را «کاملا ناقص» و محصول «طرح یک گروه چپ‌گرا با حمایت مالی "جورج سوروس" برای مداخله در انتخابات به نمایندگی از جو بایدن حقه‌باز» خواند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ گفت: «رهبران حزب دموکرات نسبت به پیشروی فزاینده و مسلطی که رئیس‌جمهور ترامپ در نظرسنجی‌ها دارد، در حالت پارانویا هستند. آن‌ها اعتماد خود را به ریاست جمهوری ناموفق بایدن از دست داده‌اند و اکنون هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا رای‌دهندگان آمریکایی را از اخراج آن‌ها از قدرت در نوامبر آینده بازدارند.»

این سخنگو افزود، کمپین ترامپ به دیوان عالی ایالات متحده شکایت خواهد کرد و «اطمینان کامل دارد که به سرعت به نفع ما حکم خواهد داد و در نهایت این دعاوی غیر آمریکایی پایان خواهد یافت.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->