«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

درباره سریال «گناه فرشته» به بهانه توزیع در شبکه خانگی

  • کد خبر: ۲۰۱۵۶۴
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
درباره سریال «گناه فرشته» به بهانه توزیع در شبکه خانگی
نخستین قسمت سریال «گناه فرشته» از روز گذشته، یکم دی ماه ۱۴۰۲، در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سریال «گناه فرشته» که مدت‌ها خبر تولیدش در رسانه‌ها مطرح بود روز گذشته در فیلیمو توزیع شد.

گناه فرشته یکی از ملودرام‌های هیجان‌انگیز نمایش خانگی است که با نمایش اولین قسمت آن ثابت کرد روز‌های پراتفاقی در انتظار این سریال است که باید هر هفته منتظر آن باشیم.

در خلاصه داستان سریال آمده است: داستان سریال گناه فرشته، به‌طور رسمی منتشر نشده، ولی روابط‌عمومی سریال، این جمله مبهم و پر رمز و راز را منتشر کرده؛ «آتیش چیز بدی نیست، اونچه اضافه اس رو می‌سوزونه، چیزی موندنی باشه می‌مونه!»

بازیگران گناه فرشته

بازیگران این سریال حامد عنقا این ستاره‌ها هستند؛ شهاب حسینی (در نقش حامد تهرانی)، امیر آقایی (در نقش نوید عشیری)، لادن مستوفی (در نقش مهتاب محتشم)، مهدی سلطانی سروستانی (در نقش مشفق)، دیبا زاهدی، آشا محرابی، فخرالدین صدیق شریف و سیدمهرداد ضیایی و با معرفی نفس بازغی و با حضور بهروز رضوی و پردیس پورعابدینی.

درباره حامد عنقا، کارگردان سریال گناه‌فرشته

حامد عنقا با پیشینه حضور در رسانه‌های سینمایی در مقام سردبیر روزنامه و مجله پا به عرصه فیلمنامه‌نویسی گذاشت و نزدیک به ۲ دهه است در سینما و تلویزیون مشغول فعالیت است. اولین سریال‌های نمایش خانگی با نویسندگی حامد عنقا تولید شد. سریال قلب یخی که در ۳ فصل تولید شد با ایده اولیه حامد عنقا و نگارش فصل اول آن با کارگردانی محمدحسین لطیفی وارد نمایش خانگی شد.
حامد عنقا در مقام نویسنده همواره سعی کرده است آثاری را به نگارش دربیاورد که نبض اصلی جامعه درون آن جریان داشته باشد. ویژگی دیگر در آثار حامد عنقا در مقام تهیه‌کننده و نویسنده توجه او به اصول انسانی و معنویت است. اساساً در تمامی آثاری که او به نگارش درآورده در مقابل سیاهی‌های شخصیت‌های منفی همواره یک الگوی انسانی درست و ایده‌آل برای نشان دادن به مخاطب دارد. موتیف اصلی آثار عنقا شخصیتی به نام حامد تهرانی است. عنقا مانند فیلمساز قدیمی سینمای ایران فریدون جیرانی که در آثارش همواره شخصیت مشرقی یکی از قهرمان‌های قصه است عنقا نیز از حامد تهرانی به عنوان قهرمانی که در متن درام حضور دارد استفاده می‌کند.

نگارش سریال‌های پرمخاطبی چون پدر، نردبام آسمان، تنهایی لیلا، انقلاب زیبا و بر سر دو راهی از جمله فعالیت‌های عنقا در تلویزیون بود. حالا این نویسنده مطرح سریال‌های پرمخاطب که آخرین تجربه تولید و نویسندگی‌اش به سریال آقازاده می‌رسد در نخستین تجربه کارگردانی سریال، گناه فرشته را تولید کرده است که می‌تواند سرآغاز خوبی برای سنجش او در مقام کارگردان باشد.

درباره بازیگران

شهاب حسینی در نقش حامد تهرانی

شهاب حسینی در نمایش خانگی بازیگر گزیده کاری است. او بعد از بازی در سریال شهرزاد چند سالی تمرکز اصلی‌اش را روی سینما گذاشته بود و با بازی در نقش سرگرد مشکات در سریال «پوست شیر» باز هم عیار بازیگری خودش را نشان داد. ویژگی‌های بازیگری حسینی از آن جهت قابل توجه است که در هر نقشی که ظاهر می‌شود کاملاً ابعاد و مختصات آن نقش را از آنِ خود می‌کند. درک بالای حسینی از تمامی شخصیت‌هایی که بازی کرده است او را در میان بازیگران یگانه کرده است. توجه به جزئیات در بازیگری و پیدا کردن رابطه علّی و معلولی میان آنچه که بازی می‌کند با آنچه که دریافت کرده است باعث شده کارنامه بازیگری او سرشار از نقش‌های ماندگار شود. از حجت در «جدایی نادر از سیمین» تا احمد در «درباره الی» و قباد در سریال «شهرزاد». حالا شهاب حسینی در سریال گناه فرشته نقش متفاوتی را بازی می‌کند که قطعاً می‌تواند مخاطب پیگیر بازی‌های او را غافلگیر کند.

مهدی سلطانی در نقش مشفق

مهدی سلطانی در دهه ۹۰ با بازی در نقش‌های جدی و با صلابت در ذهن مخاطب ماندگار شده است. بازی او در سریال در مسیر زاینده‌رود از ماندگارترین نقش‌های سلطانی بود. همکاری او با حسن فتحی در سریال شهرزاد از سلطانی بازیگری با ویژگی‌های خاص درست کرد که متانت در گفتار و تأکید بر ادای درست دیالوگ‌ها از ویژگی‌های بازیگری او است. درک درست سلطانی از موقعیت‌هایی که درون آن قرار می‌گیرد و ایجاد شیمی درست میان روابط شخصیت‌های مقابل خودش نقش‌های ماندگاری از او ثبت کرده است. به یاد بیاورید بازی دیدنی او در سریال پدر در نقش یک پدر دلسوز و مهربان را که داغ اولاد دیده و سعی می‌کند برای عروسش پدر خوبی باشد. یا شخصیت منفی او در سریال آقازاده که یک فرد با نفوذ و طماع است که از هر فرصتی برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند. حالا سلطانی در گناه فرشته همکاری مداومی که با حامد عنقا داشته است را ادامه داده و فرصت دیگری برای ثبت بازی متفاوت از خودش را پیش رویش می‌بیند.

امیر آقایی در نقش نوید عشیری

امیر آقایی بازیگری را پله پله تا رسیدن به اوج ادامه داد. شاید از همان اولین حضورهایش در سریال «اولین شب آرامش» می‌شد نشانه‌هایی از بازیگری شش دانگ را سراغ گرفت که رفته رفته بر جلوه‌های حضورش اضافه کرد و حالا در مقام یک بازیگر است که عمده نقش‌هایش در قامت یک مرد عصیانگر یا چالش‌زا جلوه پیدا کرده است. حضور او در سریال «آقازاده» و بازی در نقش یک آقازاده عیاش و سودجو از امیر آقایی بازیگری ساخت که در نقش‌های منفی می‌تواند درخشان ظاهر شود. حالا او در گناه فرشته دومین همکاری‌اش با حامد عنقا را پشت سر می‌گذارد تا باز هم شاهد هنرنمایی او در کنار بازیگری همچون شهاب حسینی باشیم.

پردیس پورعابدینی در نقش فرشته

پردیس پورعابدینی را باید یکی از کشف‌های حامد عنقا در بازیگری دانست. بازیگر جوان و مستعدی که با بازی در سریال آقازاده توانست قابلیت‌های خودش را در ارائه نقش یک دختر با دو وجه شخصیتی متفاوت، به نمایش بگذارد. پورعابدینی بعد از آقازاده برای اینکه بتواند مسیر را بدون هیجان طی کند سعی کرد از فضا‌هایی که دارد مراقبت کند و مسیر را با دقت و مطالعه بیشتر طی کند. عنقا برای بار دوم به او اعتماد کرد و در فیلم غریب ساخته محمدحسین لطیفی بازی درخشانی از او شاهد بودیم که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را در اولین تجربه جدی سینمایی برایش به ارمغان آورد. حالا پورعابدینی در گناه فرشته در نقش «فرشته» حضور دارد. نقش محوری اولین ساخته حامد عنقا در مقام کارگردان که باید منتظر اتفاق‌های جدید در نقش‌آفرینی جدید او باشیم.

لادن مستوفی بازیگر گناه فرشته

شاید به یادماندنی‌ترین تصویر از لادن مستوفی در ذهن همه مخاطبان حضور او در سریال دوران سرکشی به کارگردانی کمال تبریزی باشد. تصویر یک مددکار اجتماعی که با دلسوزی بسیار سعی دارد به دخترانی که در خانواده دچار خشونت خانگی شدند و با بی‌مهری مجبور به ترک خانه شده‌اند کمک کند. حالا لادن مستوفی با بازی در نقش مهتاب محتشم می‌خواهد چهره یک وکیل قدرتمند را به نمایش بگذارد که مهم‌ترین چالش‌های زندگی‌اش را تجربه می‌کند.

حضور بهروز رضوی در قسمت اول گناه فرشته

بهروز رضوی از گویندگان خوش‌صدا و پیشکسوت عرصه دوبلاژ و رادیو در سریال گناه فرشته پس از سال‌ها که از بازیگری دور بود بار دیگر جلوی دوربین رفته است. شخصیت او یک مرد پرنفوذ و عمیق را نشان می‌دهد که هم ثروتمند است و هم سعی می‌کند از پسرش و خانواده فرزندش در مقابل برخی تیرگی‌ها محافظت کند. بازی بهروز رضوی قطعاً یکی از جذابیت‌های سریال است که در قسمت‌های بعدی نیز می‌توان از تماشای آن لذت برد.

حاشیه‌های سریال گناه‌فرشته

مرتضی پورصمدی فیلمبردار مطرح سینمای ایران در میانه فیلمبرداری این سریال به دلیل ایست قلبی از دنیا رفت.

شهاب حسینی بعد از تجربه بازی در سریال شهرزاد و سریال پوست شیر در سومین حضور خود در نمایش خانگی، در نقش اصلی سریال گناه‌فرشته حضور دارد.

حامد عنقا که بیشترین همکاری با کارگردان را با بهرنگ توفیقی و محمدحسین لطیفی در کارنامه دارد، حالا اولین تجربه سریال‌سازی را پشت سر می‌گذارد.

درباره قسمت اول «گناه فرشته»

ماجرای سریال در قسمت اول با نمایش صحنه یک قتل شروع می‌شود. ما به همراه شخصیت فرشته که دست‌ها و لباس‌هایش خونی است و چهره‌ای آشفته و نگران دارد، تا کلانتری می‌رویم و حس می‌کنیم با پای خودش رفته تا به قتلی که انجام داده اعتراف کند. بعد از این سکانس است که مرحله به مرحله با اطلاعات جدیدتری روبه‌رو می‌شویم و پس از سکانس دادگاه، به این نتیجه می‌رسیم که واقعاً قتلی توسط فرشته اتفاق افتاده است. با باز شدن پای حامد به ماجرای این پرونده و پیشینه‌ای که از دارودسته مقتول دارد و ایستادگی مقابل همسرش که وکالت آن‌ها را به عهده گرفته، ماجرا رفته رفته در ذهنمان شکل دیگری پیدا می‌کند. نهایتاً در انتهای این قسمت، از زبان فرشته، روایتی دیگر درباره همان سکانس ابتدایی می‌شنویم که ذهنمان را به عنوان مخاطب آشفته می‌کند. این همان تعلیقی است که حامد عنقا در قسمت اول ایجاد کرده تا نتوانیم به راحتی از کنار سریال بگذریم.

نکته مهم در قسمت اول سریال گناه فرشته تسلط حامد عنقا در کارگردانی است. سکانس‌های ابتدایی فیلم نشان از تلاش‌های کارگردانی دارد که فراتر از نخستین تجربه خود عمل کرده و خبر از یک فیلمساز کاربلد می‌دهد که می‌توان به ساخته‌هایش اعتماد کرد. حضور عنقا در مقام کارگردان برای نوشته‌های او که در مقام فیلمنامه‌نویس دارای شناسنامه و کارنامه موفق است، می‌تواند به بهتر شدن تصاویر و ارتباط خوب متن و تصویر کمک کند. فارغ از کارگردانی عنقا دیالوگ‌های سریال در قسمت اول هم نشان از پختگی فیلمنامه‌نویس دارد. در سکانس‌های دو نفره حامد تهرانی با پدرش و با همسرش دیالوگ‌های خوبی دارد. دیالوگ‌هایی که به غیر از زیبایی در چینش کلمات، می‌توانند از برخی راز‌ها در ادامه داستان گره‌گشایی کنند.

بخش مهمی از قسمت اول به معرفی شخصیت‌ها و روابطی که باهم دارند اختصاص پیدا کرد، اما در کنار این معرفی، ماجرای اصلی هم مرحله به مرحله بسط و گسترش پیدا کرد. با اینکه هم وکیل تسخیری هم مهتاب و هم حامد تهرانی متفق‌القول بودند که فرشته قاتل است، اما در نقطه پایانی قسمت اول، با روایت برخی موارد، ماجرا به سمت دیگری می‌رود. اختلافی اساسی بین حامد و مهتاب شکل می‌گیرد و تعلیقی ایجاد می‌شود برای اینکه مخاطبان تصمیم بگیرند قسمت بعدی را دنبال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->