سرخط خبرها

واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد به ورود اینفلوئنسر‌ها به تئاتر + فیلم

  • کد خبر: ۲۰۱۶۲۴
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲
واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد به ورود اینفلوئنسر‌ها به تئاتر + فیلم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ورود برخی اینفلوئنسر‌ها به عرصه تئاتر واکنش نشان داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به ورود برخی اینفلوئنسر‌ها به عرصه تئاتر گفت: ان شاالله از این نگرانی هم جلوگیری به عمل می‌آید.

محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی حریم هنری تئاتر شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره ورود برخی اینفلوئنسر‌های فضای مجازی و اینستاگرامی به عرصه تئاتر اظهار داشت: امروز بهترین بچه‌های هنری کشور در بخش تئاتر در وزارت فرهنگ مشغول خدمتگذاری هستند.

وی افزود: در مجموعه‌ها و پهنه‌های هنری که در اختیار داریم چه در اینجا در تئاتر شهر و چه در رودکی و چه در نیاوران جا‌های مختلفی که در اختیار وزارت فرهنگ است بهترین بچه‌های تئاتر و هنرمند ما کار را در اختیار دارند. ان شاالله از این نگرانی هم جلوگیری به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: اصحاب تئاتر از ظریف‌ترین و اصیل‌ترین اقشار هنری ما هستند و تئاتر هنرپایه است؛ به نوعی که در سینما و تلویزیون و بسیاری از گونه‌های مختلف نمایشی بچه‌هایی که در تئاتر کار را شروع کردند همیشه کار را ادامه دادند.

وزیر فرهنگ افزود: بنای ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت جدی از هنرمندان اصیل تئاتر است. از هر موضوعی که در چارچوب قانون و مقررات به رونق بیشتر هنر بیانجامد حمایت می‌کنیم. هیچ محدوده و نگاه کوتاه بینانه، یک نوع نگاه قبضی که اهالی هنر را دچار مشکل کند در میان همکاران من نیست. مگر آنجایی که اصل کار دچار خدشه شود. حتما این را مراقبت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی حریم هنری تئاتر شهر گفت: اتفاق امروز را به اهالی تئاتر و هنر تبریک عرض می‌کنم. یک مطالبه بیش از سی و چند ساله بود که ما حریمی را در تئاتر شهر داشته باشیم. بعضا اتفاقات ناگواری رخ می‌داد. نسبت به امنیت مخاطبان و هنرمندان دچار نگرانی‌هایی بودیم. در این فاصله همت کردند و از مجموعه‌های همکارمان که برای تحقق این امر کمک کردند تشکر می‌کنم. انشالله این کار آغاز رفع یک دغدغه اهالی فرهنگ و هنر باشد.

وزیر فرهنگ به خبرنگاری که گفت درباره اتفاق خوب امروز که بعد از ۳۰ سال رخ داد، نمایشی نباشد و امیدواریم به سرانجام برسد، آیا وزارت فرهنگ برای اتمام پروژه نظارتی می‌کند و پیش بینی زمانی تحقق پروژه اظهار داشت: در وسط شلوغ‌ترین معابر کشور چنین کاری سخت است؛ مگر این که کسی خیلی هنرمند باشد. این جلوی چشم همگی دارد اتفاق می‌افتد. زمان بندی آن روشن است. زمان بندی یک ساله را اعلام کرده اند که از امروز آغاز می‌شود.

وی گفت: من گفته ام که تلاش کنند. ما باید توجه داشت که کیفیت کار و نکات دقیقی که باید در کار رعایت شود فدای سرعت نشود. ما همه نقدینگی کار را در اختیار مجموعه همکاران پیمانکار این طرح قرار دادیم انشالله انجام می‌شود و جلوی چشم همه اهالی فرهنگ و هنر و مردم اتفاق می‌افتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در باره اظهارات داریوش ارجمند که گفت دست هنرمند نباید در جیب دولت باشد و مردم هستند که از هنرمندان حمایت می‌کنند به خبرنگار ایرنا که پرسید بالتبع دولت هم وظایفی دارد، برنامه‌های خاصی که وزارت فرهنگ و دولت سیزدهم برای حمایت از هنرمندان خصوصا در عرصه تئاتر دارد چیست؟ اظهار داشت: روزی که برای جشنواره تئاتر به اینجا آمدم به همکارانم عرض کردم اگر شما بروید میزان و حجم کار هنری تئاتر که در سال ۱۴۰۰ انجام شد را با ۱۴۰۱ مقایسه کنید تقریبا بالای شش برابر افزایش پیدا کرده است. اصلا چیزی نیست که بخواهیم در مورد آن با دقت صحبت نکنیم. اعداد و ارقام روشن است و امسال هم به همین نحو است.

اسماعیلی اضافه کرد: با وجود این که دوستان من مشکلاتی داشتند و مقداری محمود سالاری و نظری نگران بودند، اما تئاتر‌های منطقه‌ای ما آغاز شده است. تئاتر‌های منطقه‌ای ابتکار مهمی بود که از سال گذشته رخ داد و رونق را در تئاتر در سراسر کشور به دنبال داشت.


وی گفت: ما فرهنگ، هنر، تئاتر و سینما را محدود به این منطقه نمی‌دانیم. این منطقه منطقه نمادین کار است که باید تجلیل شود و به آن بپردازیم و بهترین‌ها را در اینجا پیش بینی کنیم، اما هنر متعلق همه ایران است. هنر نزد ایرانیان است و بس.

وزیر فرهنگ درباره جشنواره تئاتر فجر امسال گفت: انشالله در جشنواره امسال رکورد می‌زنیم.

اسماعیلی همچنین درباره صندوق اعتباری هنر، بیمه تکمیلی و پایه گفت: گفته ایم بیمه‌های تکمیلی بالای ۶۰ سال را رایگان انجام دهند.

وزیر فرهنگ درباره سند موسیقی هم گفت: سند موسیقی در شورای عالی انقلاب فرهنگی سه شنبه به تصویب نهایی رسید انشالله رئیس جمهوری ابلاغ می‌کنند و بلافاصله شروع می‌شود. تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.

وی همچنین از افزایش بودجه سال ۱۴۰۳ در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->