کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به چرخه حمل و نقل عمومی تا پایان شهریور

  • کد خبر: ۲۰۱۷
  • ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به چرخه حمل و نقل عمومی تا پایان شهریور
معاون فنی سازمان اتوبوسرانی مشهد از ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده کولر دار به چرخه حمل و نقل عمومی مشهد تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.
به گزارش شهرآرا نیوز، عباس نوروزی با اعلام این خبر بیان داشت: با توجه به ماموریت‌هایی که سازمان اتوبوسرانی دارد بازدید از اتوبوس‌ها در دستور کار تمام مدیران ما قرار دارد و به صورت بازدید ادواری توان فنی و آپشن‌های اتوبوس‌ها را بررسی می‌کنیم.
وی افزود: میانگین عمرو سن ناوگان اتوبوسرانی مشهد ۷ سال است اگر بخواهیم این میانگین راثابت نگه داریم باید سالانه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نو وارد چرخه کنیم. با توجه به موضوع تحریم‌ها و اینکه تولید اتوبوس در کشور به شدت کاهش یافته است، با پیگیری، بحث بازسازی اتوبوس‌ها از طریق سازمان شهرداری‌ها دهیاری‌های کشور به اتحادیه اتوبوسرانی ابلاغ شد.
وی یادآور شد: در شرایط عادی شاید بازسازی ضرورت نداشته باشد، اما با توجه با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های وارد ات قطعات اصلی گیربکس اتوماتیگ و قطعات اصلی تصمیم بر آن شد تا ۳۰۰ دستگاه اتوبوس متوقف در پایانه‌ها را با بازسازی به چرخه حمل و نقل عمومی مشهد وارد کنیم.
وی با بیان اینکه کلیه ناوگانی که در خطوط اتوبوسرانی شهرداری مشهد فعالیت دارند گواهی معاینه فنی معتبر دارند گفت: اگر فاقد اعتبار شوند از خط خارج شده و در پایانه‌ها متوقف خواهند شد.
نوروزی با بیان اینکه مکاتبه مخازن سی ان جی ناوگان گازسوز را انجام داده ایم، اذعان داشت: با کارگروه معاینه فنی استان و اداره کل استاندارد مکاتبه نمودیم و به استناد قانون هوای پاک شرکت‌های بازرسی مورد تایید اداره استاندارد را شناسایی کردیم و برای تست و اخذ تاییدیه مخازن درحال انعقاد قرارداد هستیم.
وی تاکید کرد: تاریخ انقضای مخازن اتوبوس‌های گازی که قرار است به چرخه برگردد تا سال ۲۰۲۲ او ۲۰۲۴ است و در این راستا نگرانی وجود ندارد.
معاون فنی سازمان اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: اتوبوس‌های گازی در حال بازسازی ۳۰۰ دستگاه هستند که از این تعداد ۱۷۰ دستگاه، بنز ۴۵۷ است این اتوبوس‌ها در مرحله اول ساخت فاقد کولر بودند، اما در سنوات بعدی شرکت سازنده بر روی همین نوع اتوبوس کولر تعبیه کردند لذا برای نصب کولر روی این تعداد مشکلی وجود ندارد.
نوروزی خاطر نشان کرد: برای ۱۳۰ دستگاه باقی مانده نیز برای اولین بار در کشور برای کولر دار کردن آن‌ها اقدام کردیم. محاسبات فنی انجام دادیم و موفق شدیم یک دستگاه را به صورت آزمایشی را وارد حوزه حمل و نقل کنیم. تاپایان شهریور ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به همراه کولر وارد چرخه حمل و نقل عمومی مشهد می‌شود.
وی تاکید کرد: البته برنامه ریزی‌های لازم را برای خرید اتوبوس‌های نو را نیز انجام دادیم که تا پایان سال وارد چرخه حمل و نقل عمومی مشهد می‌شود.
 
- خبرنگار: لاله سادات کوثری
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->